Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów


tomitomi75

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Postanowiłem wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów (scenic II 1.6 16 2006 r)-przejechałem ją ok 40000 tyś km i na zegarze mam prawie 140 tyś. Kupując olej zapytałem sprzedawcę,ile oleju potrzebuje do wymiany,na co mi odpowiedział,że ok 4 litrów,więc poczyniłem zakup i udałem się do zaprzyjaźnionego mechanika.Co się jednak okazuje,że spuściliśmy ze skrzyni tylko 1.5 litra,więc pytanie dlaczego mam zalewać więcej niż spuściłem skoro do tj pory wszystko działało jak w najlepszym porządku.Wykonaliśmy telefon do innego experta od renaultów ,w odpowiedzi ile litrów powinniśmy zalać oleju-odparł,że 2.5 litra.Zbaraniałem szczerze mówiąc i nie jestem do końca pewien czy dobrze zrobiliśmy zalewając 2 litry oleju elf.żeby było śmieszniej w skrzyni nie ma żadnej miarki do sprawdzania poziomu oleju ani żadnej "śruby w śrubie" do sprawdzania poziomu oleju-tzw przelewowej.Co o tym sądzicie,może mieliście podobne doświadczenie.Z góry dziękuję.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka wymiana oleju nie ma sensu. Jak już robić wymianę, to dynamiczną.

Przy wymianie statycznej, czyli takiej która została zrobiona, nie wymienia się całego oleju. Jedynie zawartość miski olejowej jest wymieniana. Reszta oleju w skrzyni pozostaje stara. Przy wymianie dynamicznej, wymienia się cały olej, włącznie z tym z konwertera momentu. Przy takiej wymianie płukana jest również skrzynia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do pomiaru poziomu służy specjalna miarka z wycięciem określającym odpowiednie położenie miarki podczas pomiaru. Wycięcie wchodzi w żebro obudowy. Pojemność to 2,5 litra.

post-4670-0-24603100-1390590818_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ale gorzej to chyba nie zrobiłem wymieniając olej tylko z misy olejowej skrzyni biegów?Pytanie - skoro wlałem dwa litry oleju to czy powinienem dolać jeszcze te pół litra?

 

Dodano: 24 sty 2014 - 21:30

Jeszcze jedno pytanko-na czym polega czyszczenie skrzyni biegów dynamiczne.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli spuściłeś 1,5 l a wlałeś 2 l to już może być za dużo. Nie wiadomo jaki był stan przed wymianą. Najlepiej byłoby zmierzyć tą specjalną miarką, tylko skąd ją wziąć? :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gorzej na pewno nie zrobiłeś. To jest tak, jakbyś z silnika spuścił 2 litry starego oleju i dolał 2 litry świeżego oleju.

Dynamiczna wymiana oleju polega na zastąpieniu całego starego oleju świeżym olejem. W uproszczeniu wygląda to tak:

-zlewasz z miski olej, sprawdzasz ile go zleciało;

-tyle samo oleju wlewasz;

-wykręcasz przewód powrotny z chłodnicy oleju ASB;

-w chłodnicę wtykasz wąż, drugi koniec do pustej bańki z miarką;

-uruchamiasz silnik i czekasz aż w tej bańce będzie 2 litry oleju;

-gasisz silnik i dolewasz 2 litry oleju;

-czynności (dwie powyżej) powtarzasz, aż wydobywający się płyn będzie miał dokładnie taki sam kolor jak nowy świeży płyn;

-skręcasz wszystko i gotowe;

masz przykład, jak się to robi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
REGULAMIN FORUM i zasady cytowania :notacrook:

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

ale wtedy przod trzeba podstawić , i mieszac biegami podczas wymiany , bo elektrozawory wtedy tez od razu plucze , i caly sterownik skrzyni a tak to jedynie trochę z miski i konwertera. w firmach specjalizujących się w automatach , dynamiczna wymiana jest robiona "podczas jazdy" na podnośniku.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7, 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!