Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dławienie się silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Drodzy forumowicze potrzebuję szybkiej pomocy. Mieszkam w anglii i właśnie odwoziłem rodzinę na lotnisko, gdy zaczeły sie problemy z moją renią. Po około 150km (bo przez tyle wszystko było ok) jadąc około 100km/h nagle samochód zaczął się dławić. Zjechałem na pobocze i samochód dalej chodził na normalnych obrotach, a przy próbie ruszenia znów dławienie. Zgasiłem silnik, odpalił na dotyk i dalej to samo, więc zgasiłem jeszcze raz i odczekałem około 3 minutek. Wtedy zapalił i ruszył bez pproblemu, żeby za 2 kilometry znów zdychać. Odczekałem około 20min i po tym przejechałem jakieś 40 kilometrów. Teraz czeka mnie 200km drogi powrotnej, a martwię się co to może być. Proszę o rady jeśli ktoś miał podobny przypadek

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem taki sam problem w maluchu :) Jak się silnik nagrzał to przy każdym dodaniu gazu silnik zaczynał się dusić, prychał kasłał, itp. Na wolnych obrotach wszystko było OK, po zgaszeniu odpalał na dotyk, po wyłączeniu silnika i wypaleniu papierosa :!:, normalnie odpalił i można było przejechać 2-3 km i znowu to samo. W zasadzie dało się jechać nie więcej niż 40 km/h, bez przyspieszania. Przyczyną była uszkodzona świeca. Wiadomo mauszek miał 2 świeczki. :notacrook:

Dokładnie obejrzyj cewki i świece tu bym upatrywał problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche zeszło zanim znów piszę, ale myślałem, że reni już przeszło.. Wracając z lotniska jechałem wolniej i nic się nie wydarzyło. do domu dojechaliśmy bez problemu. Dziś natomiast jechałem do pracy. trasa około 15km normalnie zajmująca około 25min, dziś przez korki okolo godziny. i właśnie w tych korkach znów brak reakcji na gaz... zatrzymałem się i zgasiłem silnik, po odczekaniu około 2 minut zapaliłem i do roboty dojechałem bez najmniejszego problemu ( co prawda zapobiegawczo bez nagłych przyspieszań i wysokich obrotów ). Najdziwniejsze jest to, że samochód nawet sekundę po zgaśnieciu odpala bez problemu i pracuje ładnie trzymając obroty, a przy próbie ruszenia dławi go tak, jakbym miał pusty bak. Nie szarpie ani troche. poprostu kompletnie nie reaguje na gaz. Dodatkowo dzisiaj zaczął chodzić jak traktor. Od dawna na luzie brzmiał jak diesel (może nie całkiem ale napewno nie jak benzyniak), ale dziś słychać straszne terkotanie. Najgorsze jest to, że mnie potrafie określić czy go muli czy nie bo od kupna nigdy go nie cisnąłem, bo nie wiedziałem w jakim stanie jest rozrząd, a potrzebowałem samochodu do dojazdów do pracy. Budżet nie pozwolił na natychmiastowe zajęcie sie rozrządem, ale najprawdopodobniej zajmę się tym jeszcze w tym tygodniu. Czy nadal Przemo uważasz, że winne mogą być cewki lub świece ? jak najłatwiej sprawdzić cewki ? bo rozumiem, że świece poprostu lepiej wymienić, bo mogą wyglądać ok.

Z góry przepraszam za błędy itd, ale jestem po nocnej zmianie i zmęczenie robi swoje.

Pozrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:?: A tobie o co chodzi?

Po przemyśleniu problemu widzę parę możliwości, oczywiście 100% pewności nie mam.

1) wilgoć w gniazdach cewek i na świecach. Trzeba wyjąć cewki, wytrzeć do sucha(ja jeszcze wycieram szmatką nasączoną WD), wyczyścić gniazda cewek. Wyjąć cewki, sprawdzić szczelinę i wyczyścić, najlepiej jednak wymienić dla pewności świece.(na jakie, to sobie poczytaj, jest kilka tematów, nie chce mi się przepisywać)

2) coś może się dziać z pedałem gazu, a właściwie potencjometrem tego pedału.

3) masz wilgoć we wtyczkach, trzeba by wszystkie rozpiąć, wyczyścić i spryskać płynem kontaktowym, WD do tego nie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam ponownie. Nowe światło rzucone na sprawę, a mianowicie: świece wymienione i podczas wyjazdu za miasto znów to samo. Silnik zdławił się, ale dodatkowo skojarzyłem pewien fakt. ZAWSZE dzieje się to po postoju na odpalonym silniku. Mam na myśli długi postój. W tym wypadku, był to korek z powodu wypadku. Stałem na biegu jałowym około 5-10min i po przejechaniu kilometra około zdławiło go. Do końca trasy wystarczały już po tym światła, na których czeka się dłużej niż 3 minuty i sytuacja się powtarzała. Teraz jestem pewien, że i w poprzednich przypadkach zdarzały się postoje. Dodatkowo dodam, że olej wymieniany 3 tygodnie temu, podobnie rozrząd, świece i filtr powietrza 2 tygodnie temu. Cewki suchusieńkie. Jakieś porady przy takim obrocie spraw ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawny. Znaczy jeśli fakt, że odpalanie megi działa tylko z hamulca jest wystarczający, to tak. Lambda nie sprawdzana jeszcze. Ogółem samochód na odcinkach do pracy itp gdzie nie stoję w strasznych korkach sprawuje sie ok. Pali na dotyk itp. ale napewno sprawdze lambdę, a w zasadzie mechanik to zrobi.

 

Dodano: 11 mar 2014 - 03:16

Samochod po wizycie u mechanika. Strzal mechanika byl w lambde, no i pudlo. Wymienil, lecz dalej to samo... Czy ma ktos moze jeszcze jakies pomysly ? bede wdzieczny, bo musze w ciagu przyszykowac samochod do wyjazdu do polski. Przepraszam za brak polskich liter, ale pisze z komputera w kantynie w pracy i niestety nie jestem w stanie uzywac polskich znakow.

 

Ok brak Pl literek ale wielkie litery chyba się da pisać :) WSTYD :) Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że podpowiedź i nie mówiłem nic w warsztacie. To była diagnoza mechanika, który stwierdził, że na 90% to sonda. Co do kontrolek to brak jakichkolwiek, podobnie z błedami na kompie. Do testu wystarczy zostawić odpalone auto na 10min i kiedy się rusza, po jakichs 200 metrach zaczyna się dławić. Mają sprawdzić w ten sposób błędy ponownie, że tak powiem "na żywo". Znalazłem na forum jak mi się wydawało taki sam problem, jednak forumowiczowi działo się to tylko przy małej ilości benzyny w baku ( pompa grzała się i zwieszała ). U mnie bak może być pełny, więc wolałbym nie wymieniać pompy w ciemno. Jakieś porady jak można zdiagnozować usterkę pompy? Może podobnie jak w przypadku tego kolegi z forum pompa wiesza się po pracy na postoju, ale jak to sprawdzić ?

 

link do tematu http://megane.com.pl/topic/32012-dusi-sie-po-krotkim-postoju-i-pracy-na-niskich-obrotach/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy wtedy zgaszenie silnika na 3 minutki naprawiało by sprawę? Bo kiedy zacznie się dławić i wcisnę sprzęgło to wyrównuje obroty i pracuje ładnie, ale gdy tylko wrzucę bieg i spróbuję dalej ruszyć to sytuacja się powtarza. Jedyny sposób na kontynuację jazdy to zgaszenie go i odczekanie chwili. Wtedy pali na dotyk i nie ma żadnego problemu do kolejnego dluższego postoju na światłach itp.

 

Dodano: 15 mar 2014 - 13:59

Zagadka rozwiązana. Pompa paliwa wymieniona i po problemie. Brak błędów na kompie, do momentu postoju działała ok, ale najprawdopodobniej przegrzewała się. Po wymianie śmiga aż miło. Pozdrawiam i dzięki za wszelkie porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!