Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dławienie się silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Drodzy forumowicze potrzebuję szybkiej pomocy. Mieszkam w anglii i właśnie odwoziłem rodzinę na lotnisko, gdy zaczeły sie problemy z moją renią. Po około 150km (bo przez tyle wszystko było ok) jadąc około 100km/h nagle samochód zaczął się dławić. Zjechałem na pobocze i samochód dalej chodził na normalnych obrotach, a przy próbie ruszenia znów dławienie. Zgasiłem silnik, odpalił na dotyk i dalej to samo, więc zgasiłem jeszcze raz i odczekałem około 3 minutek. Wtedy zapalił i ruszył bez pproblemu, żeby za 2 kilometry znów zdychać. Odczekałem około 20min i po tym przejechałem jakieś 40 kilometrów. Teraz czeka mnie 200km drogi powrotnej, a martwię się co to może być. Proszę o rady jeśli ktoś miał podobny przypadek

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem taki sam problem w maluchu :) Jak się silnik nagrzał to przy każdym dodaniu gazu silnik zaczynał się dusić, prychał kasłał, itp. Na wolnych obrotach wszystko było OK, po zgaszeniu odpalał na dotyk, po wyłączeniu silnika i wypaleniu papierosa :!:, normalnie odpalił i można było przejechać 2-3 km i znowu to samo. W zasadzie dało się jechać nie więcej niż 40 km/h, bez przyspieszania. Przyczyną była uszkodzona świeca. Wiadomo mauszek miał 2 świeczki. :notacrook:

Dokładnie obejrzyj cewki i świece tu bym upatrywał problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche zeszło zanim znów piszę, ale myślałem, że reni już przeszło.. Wracając z lotniska jechałem wolniej i nic się nie wydarzyło. do domu dojechaliśmy bez problemu. Dziś natomiast jechałem do pracy. trasa około 15km normalnie zajmująca około 25min, dziś przez korki okolo godziny. i właśnie w tych korkach znów brak reakcji na gaz... zatrzymałem się i zgasiłem silnik, po odczekaniu około 2 minut zapaliłem i do roboty dojechałem bez najmniejszego problemu ( co prawda zapobiegawczo bez nagłych przyspieszań i wysokich obrotów ). Najdziwniejsze jest to, że samochód nawet sekundę po zgaśnieciu odpala bez problemu i pracuje ładnie trzymając obroty, a przy próbie ruszenia dławi go tak, jakbym miał pusty bak. Nie szarpie ani troche. poprostu kompletnie nie reaguje na gaz. Dodatkowo dzisiaj zaczął chodzić jak traktor. Od dawna na luzie brzmiał jak diesel (może nie całkiem ale napewno nie jak benzyniak), ale dziś słychać straszne terkotanie. Najgorsze jest to, że mnie potrafie określić czy go muli czy nie bo od kupna nigdy go nie cisnąłem, bo nie wiedziałem w jakim stanie jest rozrząd, a potrzebowałem samochodu do dojazdów do pracy. Budżet nie pozwolił na natychmiastowe zajęcie sie rozrządem, ale najprawdopodobniej zajmę się tym jeszcze w tym tygodniu. Czy nadal Przemo uważasz, że winne mogą być cewki lub świece ? jak najłatwiej sprawdzić cewki ? bo rozumiem, że świece poprostu lepiej wymienić, bo mogą wyglądać ok.

Z góry przepraszam za błędy itd, ale jestem po nocnej zmianie i zmęczenie robi swoje.

Pozrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:?: A tobie o co chodzi?

Po przemyśleniu problemu widzę parę możliwości, oczywiście 100% pewności nie mam.

1) wilgoć w gniazdach cewek i na świecach. Trzeba wyjąć cewki, wytrzeć do sucha(ja jeszcze wycieram szmatką nasączoną WD), wyczyścić gniazda cewek. Wyjąć cewki, sprawdzić szczelinę i wyczyścić, najlepiej jednak wymienić dla pewności świece.(na jakie, to sobie poczytaj, jest kilka tematów, nie chce mi się przepisywać)

2) coś może się dziać z pedałem gazu, a właściwie potencjometrem tego pedału.

3) masz wilgoć we wtyczkach, trzeba by wszystkie rozpiąć, wyczyścić i spryskać płynem kontaktowym, WD do tego nie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam ponownie. Nowe światło rzucone na sprawę, a mianowicie: świece wymienione i podczas wyjazdu za miasto znów to samo. Silnik zdławił się, ale dodatkowo skojarzyłem pewien fakt. ZAWSZE dzieje się to po postoju na odpalonym silniku. Mam na myśli długi postój. W tym wypadku, był to korek z powodu wypadku. Stałem na biegu jałowym około 5-10min i po przejechaniu kilometra około zdławiło go. Do końca trasy wystarczały już po tym światła, na których czeka się dłużej niż 3 minuty i sytuacja się powtarzała. Teraz jestem pewien, że i w poprzednich przypadkach zdarzały się postoje. Dodatkowo dodam, że olej wymieniany 3 tygodnie temu, podobnie rozrząd, świece i filtr powietrza 2 tygodnie temu. Cewki suchusieńkie. Jakieś porady przy takim obrocie spraw ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawny. Znaczy jeśli fakt, że odpalanie megi działa tylko z hamulca jest wystarczający, to tak. Lambda nie sprawdzana jeszcze. Ogółem samochód na odcinkach do pracy itp gdzie nie stoję w strasznych korkach sprawuje sie ok. Pali na dotyk itp. ale napewno sprawdze lambdę, a w zasadzie mechanik to zrobi.

 

Dodano: 11 mar 2014 - 03:16

Samochod po wizycie u mechanika. Strzal mechanika byl w lambde, no i pudlo. Wymienil, lecz dalej to samo... Czy ma ktos moze jeszcze jakies pomysly ? bede wdzieczny, bo musze w ciagu przyszykowac samochod do wyjazdu do polski. Przepraszam za brak polskich liter, ale pisze z komputera w kantynie w pracy i niestety nie jestem w stanie uzywac polskich znakow.

 

Ok brak Pl literek ale wielkie litery chyba się da pisać :) WSTYD :) Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że podpowiedź i nie mówiłem nic w warsztacie. To była diagnoza mechanika, który stwierdził, że na 90% to sonda. Co do kontrolek to brak jakichkolwiek, podobnie z błedami na kompie. Do testu wystarczy zostawić odpalone auto na 10min i kiedy się rusza, po jakichs 200 metrach zaczyna się dławić. Mają sprawdzić w ten sposób błędy ponownie, że tak powiem "na żywo". Znalazłem na forum jak mi się wydawało taki sam problem, jednak forumowiczowi działo się to tylko przy małej ilości benzyny w baku ( pompa grzała się i zwieszała ). U mnie bak może być pełny, więc wolałbym nie wymieniać pompy w ciemno. Jakieś porady jak można zdiagnozować usterkę pompy? Może podobnie jak w przypadku tego kolegi z forum pompa wiesza się po pracy na postoju, ale jak to sprawdzić ?

 

link do tematu http://megane.com.pl/topic/32012-dusi-sie-po-krotkim-postoju-i-pracy-na-niskich-obrotach/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy wtedy zgaszenie silnika na 3 minutki naprawiało by sprawę? Bo kiedy zacznie się dławić i wcisnę sprzęgło to wyrównuje obroty i pracuje ładnie, ale gdy tylko wrzucę bieg i spróbuję dalej ruszyć to sytuacja się powtarza. Jedyny sposób na kontynuację jazdy to zgaszenie go i odczekanie chwili. Wtedy pali na dotyk i nie ma żadnego problemu do kolejnego dluższego postoju na światłach itp.

 

Dodano: 15 mar 2014 - 13:59

Zagadka rozwiązana. Pompa paliwa wymieniona i po problemie. Brak błędów na kompie, do momentu postoju działała ok, ale najprawdopodobniej przegrzewała się. Po wymianie śmiga aż miło. Pozdrawiam i dzięki za wszelkie porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!