Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Duży problem po wymianie rozrządu - prośba o pomoc - pilne


pbet

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Bardzo proszę o pomoc w rozgryzieniu zagadki, która się stała moim ogromnym problemem. Otóż nabyłem zestaw do wymiany rozrządu, dobierany był pod numer VIN i parametry silnika (Megane II Ph I, 2004r., 101km). Kupiłem markowe części, czyli: zestaw INA Kit (pasek, rolka, śruby), pompa wody Dolz. Odstawiłem auto do zaprzyjaźnionego mechanika, który moje samochody serwisował od kilku dobrych lat (zawsze byłem zadowolony z jego usług i nie było problemów). Gdy pojechałem odebrać auto o umówionej godzinie usłyszałem złe wieści - nie będzie dzisiaj auta. Nie wiadomo dlaczego po odpaleniu silnika zaczął cieknąć skądś olej, postrzępił się pasek (na szczęście się nie zerwał), a z rolki zrobił się "stożek".

 

Proszę o podpowiedź, co mogło być powodem takiej awarii? Auto nawet nie zdążyło wyjechać z warsztatu. Powyższe usterki wystąpiły jeszcze na podnośniku. Teraz muszą dojść do przyczyny tej sytuacji. Czekam na info w tej sprawie ale może ktoś z Was mi podpowie o co może chodzić. Kompletnie się na tym nie znam. Rolka i pasek oczywiście nadają się tylko to utylizacji. A może zgłaszać na gwarancję/reklamację? Czy to może być wina części, czy mechanik zawalił??? Kto powinien ponosić koszty kolejnych części? Jakie są Wasze doświadczenia? Czy ktoś miał podobny przypadek? Proszę o pomoc, z góry dziękuję - sprawa pilna.

 

Zrobiłem zdjęcie, niestety telefonem. Tak to wygląda:

thumb_hosting_zdjec_1391447271__2014-02-03_164653.jpg

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę miał raczej innego wyjścia jak pasek i rolkę nabyć w miejscowym sklepie. Auto stoi rozbebeszone na warsztacie, a jest mi niezbędne do dojazdów do pracy (blisko 30 km w 1 stronę). Rozrząd kupiłem w sklepie internetowym u sprawdzonego dostawcy (różnica w cenie bardzo duża w porównaniu do lokalnych punktów). Dlatego drugi pasek i druga rolka średnio mi się przydadzą... a czasu i nerwów na wymianę i kolejne przesyłki nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Usterka zdiagnozowana. Wygląda na to, że winna jest pompa wody (chyba wada fabryczna). Z relacji mechanika wynika, że rolka na pompie przestała się obracać, a metalowy wirnik haczył gdzieś o blok silnika (ślady na łopatkach. Pasek rozgrzał się od tarcia o nieruchomą rolkę metalową na pompie (aż dymił) i stopił plastik na rolce napinacza, strzępiąc się przy okazji. Dodatkowo poszedł jakiś simering przy wale. Szczęście, że silnik cały.

 

Odsyłam pompę wraz z KITem do reklamacji. Mam nadzieję, że odzyskam pieniądze. Na miejscu nabyliśmy nowe części, w tym pompę Valeo z plastikowym wirnikiem. Czy są szanse na to, że odzyskam pieniądze za szkody wyrządzone przez wadliwą pompę? Bezużyteczne stały się nowe części: pompa, rolka, pasek, simering. Nie wspomnę o robociźnie i warsztacie nieczynnym przez 3 dni...

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W świetle prawa to gwarant a nie nabywca decyduje o sposobie rozpatrzenia reklamacji. Oczywiście w pierwszej kolejności gwarant zawsze spróbuje naprawić wadliwy produkt (w tym wypadku to nie wchodzi w grę) może wymienić na inny równorzędny produkt lub zaproponować zwrot gotówki. Na miejscu sprzedawcy który wariant byś wybrał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za UOKIK dziękuję, chyba więcej zachodu niż to wszystko warte. Kontakt ze sprzedawcą mam na bieżąco, obiecuje że zrobi wszystko co w jego mocy by klient był zadowolony i rozumie, że musiałem nabyć części gdzieś indziej by nie blokować warsztatu. Zobaczymy. Co do niewłaściwego montażu - fakt, najłatwiej tak powiedzieć i można w sumie zawsze, bo jak to udowodnić? Auto chodziło, przez 10 minut. Gdybym robił to sam z manualem w ręku - ok mogę zrozumieć. Inaczej wygląda sytuacja gdy usługę wykonuje ktoś, kto ma w mechanice samochodowej kilkunastoletnie doświadczenie, warsztat od lat, klientów na pęczki i nieposzlakowaną opinię.

 

Założone nowe części, wszystko śmiga jak w zegarku. Podobno - jutro odbieram. Auto zostało jeszcze w warsztacie by jutro dla pewności pochodziło trochę pod ich okiem. Chyba skończę z kupowaniem części przez internet. Co prawda lokalnie kupię drożej np. rozrząd z pompą o około150 zł ale święty spokój dają w pakiecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) UOKIK jest instytucją najwłaściwszą - udaj się do najbliższego Rzecznika Praw Konsumenta, bo jeśli chcesz odzyskać wszystkie pieniądze (części + robocizna) to raczej sam tego nie zrobisz w krótkim czasie

2) wszystko reklamuj pisemnie. powołałbym się na niezgodność towaru z umową i żądał zwrotu gotówki za wszystko. jeśli mechanik udowodni, że stracił w tym czasie klientów, to również możesz dołączyć takie dokumenty

3) powołanie się na gwarancję skończy się raczej wymiana pompy na nową, wolną od wad

4) w rzeczy samej to nie sprzedawca odpowiada lecz producent

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie zapomnij dołączyć zlecenia, paragonu lub faktury z wymiany, bez tego powiedzą Ci że nie wymienialeś w warsztacie samochodowym gdzie pracują przeszkoleni ludzie, tylko u pana "HENIA" w garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!