Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana żarówki świateł pozycyjnych w przednim reflektorze


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Forumowiczów (Specjalistów),

 

Wiem, że na temat "niewątpliwie" trudnej wymiany żarówek świateł mijania już na forum napisano wiele. Ja osobiście z nich wiele razy korzystałem bo jestem posiadaczem już drugiej Meganki II z rzędu i sumarycnzie użytkuję ten smaochód 6 lat. Jednak dopiero teraz spotkałem się z problemem wymiany żarówki ze świateł pozycyjnych (5W - prawa strona) i tutaj natknąłem się na problem. Otóż, po ściągnięciu okrągłej gumowej osłony widać, że żarówka 5W znajduje się w pewnej plastikowej obudowie, którą prawdopodbnie trzeba jakoś wyciągnąć, żeby dostać się do żarówki, prawdopodobnie przez przekręcenie w lewo (tak przynajmniej byłoby logicznie). Jednak po kilkunastu minutach próby nie udało mi się przekręcić ani wyciągnąć obudowy ;)

Widok tej części jest przedstawiony na załączonym zdjęciu.

Niestety w serwisie Renault w Katowicach nic na ten temat mi nie powiedzą ponieważ jak to ujeli "nie udzielają informacji na temat usług za które pobierają opłatę". No cóż, przynajmniej wiadomo dlaczego samochody Renault są takie tanie na rynku wtórnym.

W związku z powyższym zwracam się do Was o pomoc. Może ktoś, już to przerabiał i ma jakiś pomysł jak to zrobić.

Z góry dziękuję za pomoc.

post-6734-0-19290700-1391535928_thumb.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W phI żarówki od pozycyjnych wyjmuje się przez ściśnięcie plastikowej obudowy żarówki (sprawdziłem osobiście, bo jedną oprawę uszkodziłem, jak wyciągnąłem na siłę). Możliwe, że w ph II jest podobne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

norek25 daj mi proszę znać jak sobie poradziłeś. Też mi jedno oczko padło i będę się do niego dobierał. Miałem napisać identyczny temat wchodzę na forum i taka niespodzianka ;) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem wczoraj w moim scenicu II phII, u Ciebie może być podobnie. Wygląda to tak, że zdejmujesz okrągły dekielek poprzez przekręcenie go (kierunek według strzałki z napisem open, mało miejsca ale widoczna) następnie tak samo odpina się żarówkę, a dokładnie całe gniazdo z przewodami i mamy żarówkę którą również trzeba przekręcić w bok. Typ żarówki to BAX9S H6W bolce niesymetryczne. Żarówki postojowe wymieniłem bez wyciągania akumulatora i rurki od płynu do spryskiwacza.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Ogólnie przerąbane dojście. Parę lat temu gdy miałem MII nawet nie podejmowałem wyzwania bo żarówka jest na wcisk. Pojechałem do mechanika na podnośnik, zrzucił koło, zdemontował nadkole i jakoś wymienił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kluczos, najtrudniejszy pierwszy raz i niestety trzeba się liczyć z zadrapanymi rękoma do samych łokci ;) Wbrew pozorom nie jest to jednak takie trudne, jak raz ogarniesz, to później wymienisz nawet w środku nocy, na nieoświetlonej drodze i w deszczu. Można sobie na początek odpalić nagrywanie i latarkę w telefonie, wsadzić to do otworu i nagrać, a później na spokojnie obejrzeć w domu jak to wygląda. Wyjęcie akumulatora nic nie da. Co najwyżej ściągnięcie całego zderzaka, co zresztą wcale nie jest trudne, szybko idzie.

Jak szukasz prawdziwego wyzwania, to spróbuj wymienić żarówki kierunkowskazów przez te otwory, level hard :D Tutaj już poległem, wymieniałem prewencyjnie, jak ściągałem zderzak, żeby zamontować ceramiczne kostki do reflektorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wyciągałem parę m-cy temu wtyczkę z kablem górą, pod maskę. Inaczej nie mogłem wyjąć żaróweczki. To była chyba ta od pasażera, bo od kierowcy jakoś mi się udało. Ogólnie nienawidzę tej czynności, dlatego jak już wymieniałem jedną, to wymieniłem i drugą :) Ręce podrapane przez tydzień...

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

I mnie dopadła ta czynność tuż przed przeglądem technicznym. Wymieniałem żaróweczki z obu stron. Dojście fatalne. Oczywiście operacja przy otwartej masce silnika i otwór w nadkolu. Polecam najpierw odpiąć żarówkę H7 oraz odciągnąć przewody w celu zrobienia sobie większej przestrzeni. Przede wszystkim niezbędne jest dobre światło. Plastikowa obudowa żarówki W5W posiada dwa wystające dłuższe elementy, które ściskamy szczypkami i pociągamy do siebie. Przez maskę wymieniamy żaróweczki. Po wymianie wkładamy z powrotem w otwór. Niestety ręce po takiej operacji ze względu na trudne dojście poranione i posiniaczone. Generalnie do wykonania. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!