Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana żarówki świateł pozycyjnych w przednim reflektorze


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Forumowiczów (Specjalistów),

 

Wiem, że na temat "niewątpliwie" trudnej wymiany żarówek świateł mijania już na forum napisano wiele. Ja osobiście z nich wiele razy korzystałem bo jestem posiadaczem już drugiej Meganki II z rzędu i sumarycnzie użytkuję ten smaochód 6 lat. Jednak dopiero teraz spotkałem się z problemem wymiany żarówki ze świateł pozycyjnych (5W - prawa strona) i tutaj natknąłem się na problem. Otóż, po ściągnięciu okrągłej gumowej osłony widać, że żarówka 5W znajduje się w pewnej plastikowej obudowie, którą prawdopodbnie trzeba jakoś wyciągnąć, żeby dostać się do żarówki, prawdopodobnie przez przekręcenie w lewo (tak przynajmniej byłoby logicznie). Jednak po kilkunastu minutach próby nie udało mi się przekręcić ani wyciągnąć obudowy ;)

Widok tej części jest przedstawiony na załączonym zdjęciu.

Niestety w serwisie Renault w Katowicach nic na ten temat mi nie powiedzą ponieważ jak to ujeli "nie udzielają informacji na temat usług za które pobierają opłatę". No cóż, przynajmniej wiadomo dlaczego samochody Renault są takie tanie na rynku wtórnym.

W związku z powyższym zwracam się do Was o pomoc. Może ktoś, już to przerabiał i ma jakiś pomysł jak to zrobić.

Z góry dziękuję za pomoc.

post-6734-0-19290700-1391535928_thumb.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W phI żarówki od pozycyjnych wyjmuje się przez ściśnięcie plastikowej obudowy żarówki (sprawdziłem osobiście, bo jedną oprawę uszkodziłem, jak wyciągnąłem na siłę). Możliwe, że w ph II jest podobne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

norek25 daj mi proszę znać jak sobie poradziłeś. Też mi jedno oczko padło i będę się do niego dobierał. Miałem napisać identyczny temat wchodzę na forum i taka niespodzianka ;) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem wczoraj w moim scenicu II phII, u Ciebie może być podobnie. Wygląda to tak, że zdejmujesz okrągły dekielek poprzez przekręcenie go (kierunek według strzałki z napisem open, mało miejsca ale widoczna) następnie tak samo odpina się żarówkę, a dokładnie całe gniazdo z przewodami i mamy żarówkę którą również trzeba przekręcić w bok. Typ żarówki to BAX9S H6W bolce niesymetryczne. Żarówki postojowe wymieniłem bez wyciągania akumulatora i rurki od płynu do spryskiwacza.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Ogólnie przerąbane dojście. Parę lat temu gdy miałem MII nawet nie podejmowałem wyzwania bo żarówka jest na wcisk. Pojechałem do mechanika na podnośnik, zrzucił koło, zdemontował nadkole i jakoś wymienił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kluczos, najtrudniejszy pierwszy raz i niestety trzeba się liczyć z zadrapanymi rękoma do samych łokci ;) Wbrew pozorom nie jest to jednak takie trudne, jak raz ogarniesz, to później wymienisz nawet w środku nocy, na nieoświetlonej drodze i w deszczu. Można sobie na początek odpalić nagrywanie i latarkę w telefonie, wsadzić to do otworu i nagrać, a później na spokojnie obejrzeć w domu jak to wygląda. Wyjęcie akumulatora nic nie da. Co najwyżej ściągnięcie całego zderzaka, co zresztą wcale nie jest trudne, szybko idzie.

Jak szukasz prawdziwego wyzwania, to spróbuj wymienić żarówki kierunkowskazów przez te otwory, level hard :D Tutaj już poległem, wymieniałem prewencyjnie, jak ściągałem zderzak, żeby zamontować ceramiczne kostki do reflektorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wyciągałem parę m-cy temu wtyczkę z kablem górą, pod maskę. Inaczej nie mogłem wyjąć żaróweczki. To była chyba ta od pasażera, bo od kierowcy jakoś mi się udało. Ogólnie nienawidzę tej czynności, dlatego jak już wymieniałem jedną, to wymieniłem i drugą :) Ręce podrapane przez tydzień...

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

I mnie dopadła ta czynność tuż przed przeglądem technicznym. Wymieniałem żaróweczki z obu stron. Dojście fatalne. Oczywiście operacja przy otwartej masce silnika i otwór w nadkolu. Polecam najpierw odpiąć żarówkę H7 oraz odciągnąć przewody w celu zrobienia sobie większej przestrzeni. Przede wszystkim niezbędne jest dobre światło. Plastikowa obudowa żarówki W5W posiada dwa wystające dłuższe elementy, które ściskamy szczypkami i pociągamy do siebie. Przez maskę wymieniamy żaróweczki. Po wymianie wkładamy z powrotem w otwór. Niestety ręce po takiej operacji ze względu na trudne dojście poranione i posiniaczone. Generalnie do wykonania. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!