Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozładowujący się akumulator


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Od dłuższego czasu borykam się z problemem odpalania samochodu Renault Megane Scenic 1,6. Akumulator firmowy jeżdził w samochodzie od 98r. do 2010r. W 2010r. kupiłem akumulator ZAP, odpalał dobrze ale do czsu zimy... Potem znowu pojawiały się bardzo duże problemy-był 3 razy reklamowany i za kazdym razem serwis twierdził że jest ok... Za namową mechanika w tym roku kupiłem akumulator Centra Futura 53Ah i niestety samochód postoi 4dni i już nie odpałał. Przy kupnie akumulatora miałem mierzone ładowanie i wynosiło ono 14,4V przy wyłączonych odbiornikach a 12,5V przy włączonym wszystkim co możliwe(przy obrotach bez wciskania gazu ~750), przy włączonych odbiornikach i obrotach ~2000 ładowanie 14,1V- mechanik powiedział, że jest super i że łądowaniem mam się nie przejmować. Dzisiaj postanowiłem sprawdzić pobory prądu i wyszły mi takie wartości:

 

-Pobór prądu przy wyłączonym silniku: 100mA

-Pobór prądu przy zamkniętym centralnym zamku: 110mA

-Pobór prądu BEZ BEZPIECZNIKA OD ZEGARKA: 18mA !!!

-Pobór prądu bez bezpiecznika coupe conso: 7mA

 

Sprawdziłem wszystkie pozostałe bezpieczniki (łącznie z tymi pod maską) i nie było żadnej różnicy.

Okazało się, że bezpiecznik od zegarka nie jest wyłącznie od zegarka ale też od radia... I przypomniało mi się, że radio zostało kupione właśnie w okresie 2008-2009 kiedy zaczęły się problemy z odpalaniem...

 

Co myślicie o tych poborach? Co radzicie mi zrobić? Jak wyciągne bezpiecznik od zegarka to niestety radio po włączeniu silnika nie działa... Czy jest jakaś szansa, że radio zostało źle podłączone? Czy jest jakiś sposób, żeby podłączyć je tak, żeby włączało się dopiero przy odpalonym samochodzie- nawet ze skasowaną pamięcią? Nie wiem czy to jest z tym wszystkim związane ale radio bardzo słabo odbiera fale- próbowałem już montować wzmiacniacz ale niestety nic nie pomagał... Liczę na Waszą pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie masz wszystko dobrze.

Piszesz, że

samochód postoi 4dni i już nie odpałał

Robisz jakieś, trasy czy to są wyjazdy jedynie po zakupy?

Czy jest jakiś sposób, żeby podłączyć je tak, żeby włączało się dopiero przy odpalonym samochodzie- nawet ze skasowaną pamięcią?

Jak masz oryginalne radio to za każdym razem będziesz musiał wpisać kod, ale oczywiście, że da się tak zrobić. Wystarczy wypiąć z wtyczki pin zasilający podtrzymanie pamięci i oczywiście odpowiednio go zaizolować. Jakieś 10 min roboty.

Rozumiem, że radio nie gra bez kluczyka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz jakieś, trasy czy to są wyjazdy jedynie po zakupy?

Samochód wykorzystywany jest do jazdy do pracy/zakupy. Góra 15km dziennie. Czasami zdarzy się jakaś dłuższa trasa ~100km.

 

Rozumiem, że radio nie gra bez kluczyka?

Radio jest nieoryginalne więc o odblokowanie za każdym razem się nie boję. Nie działa kiedy nie ma kluczyka.

 

Jak macie jeszcze jakieś sugestie co mógłbym sprawdzić/zrobić to chętnie ich wysłucham... Nie chce, żeby okazało się, że kolejny akumulator, który kupiłem to kupa złomu:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

mam taki sam problem nie znam sie za bardzo na tym mechanik powiedział że nie ma ładowania

w czasie jazdy ale nie wytłumaczył normalnie co i jak pewnie kazdy chce zarobić

Jak poprawić ładowanie mało jeżdże ale codziennie i wieczny problem z tym akumulatorem, kolejnego nie kupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ciekawostka powiem, że czasem brak podświetlenia w radiu(spalona choćby jedna żarówka, dioda) może wywoływać taki efekt, że w czasie jazdy a nawet na postoju z akumulatora bardzo szybko ubywa. Wujek zajmuje się takimi sprawami więc wrzucam swoje trzy grosze do tematu :)

W ostatnich dniach walcze z akumulatorem ojca. Zimą odpalał na dotyk. Oczywiście mam na myśli mrozy. Teraz koniec. Niby ładuje się, ale szybko traci.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!