Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Trzeszczenie, piszczenie, chrobotanie z okolic lewej strony silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem ze swoją Meganką Classic, który już spędza mi sen z powiek...Problem polega na dość dziwnych dźwiękach, które przypominają po pierwsze trochę takie delikatne skrzypienie/popiskiwanie, coś jak w przypadku starego, zużytego łóżka plus jakby chrobotanie. Wszystko to w okolicach lewej części silnika/lewego koła przedniego. Wygląda to tak, że przy ruszaniu, troche bardziej dynamicznie ale wcale nie ostro, pojawia się czasem lekkie zachrobotanie, a do tego stałe, pojedyńcze popiskiwanie, coś jakby metal o metal się obcierał przez ułamek sekundy. Dokładnie to samo popiskiwanie pojawia się na nierównościach, szczególnie tych mniejszych, ale także podczas przejeżdzania przez progi spowalaniające.

Chrobotanie jest przy ruszaniu, a potem już tylko to popiskiwanie, dokładnie tak samo w momencie puszczenia na chwilę gazu, przy zmianie biegu jest to pisknięcie. Co ciekawe jak auto jest zimne, postoi troche to problemu zazwyczaj nie ma i nasila sie w miarę przejeżdżania kolejnych kilometrów, tak jakby im bardziej nagrzany tym gorzej.

Jeśli chodzi o wymiany to kilka dni temu wymieniona poducha, ta przy alternatorze, była faktycznie urwana. Wymieniony też przegub w tym kole z miesiąc temu, więc wykluczam chyba chrobotanie pochodzące z przegubu. Niedawno wymieniona tam była też końcówka drążka kierowniczego. Mechanik sprawdzał zawieszenie i stwierdził, że ogólnie jest w niezłym stanie. Jak dodaje mocno gazu na luzie, jak auto stoi to wszystko jest ok, buda nie wpada w drgania, całość pięknie pracuje. Jak zaciągnę ręczny i próbuję na nim ruszyć to w pewnym momencie pojawia się właśnie to skrzypnięcie...Ewidentnie problem pojawia się tylko przy obciążeniu silnika, a do tego przy przejeżdzaniu przez nierówności, na luzie też. Podczas takiej jazdy na luzie po nierównościach wydaje mi się, że zazwyczaj lekkie naciśnięcie hamulca, ale tak, że auto jeszcze troche się toczy, powoduje, że problem znika...

Macie jakieś sugestie co to może być kurde bo zwariuje zaraz. Nie wiem czy to w ogóle coś poważnego czy można olać, ale z drugeij strony przy dalszych trasach strasznie irytuje.

 

Pozdrawiam.

 

Dodano: 26 lut 2014 - 21:51

Nikt nie pomógł w rozwiązaniu problemu, ale zupełnie przypadkiem udało mi się dojśc do tego samemu i podzielę się informacją, bo może komuś się to przyda ;)

Piszczenie i trzeszczenie na nierównościach i przy obciążeniu silnika, a do tego drgania całej kabiny w pewnym zakresie obrotów były spowodowane...niedokręconą śrubą od sanek, tam własnie przy samej poduszce silnika od strony rozrządu (prawdopodobnie niedokręcił mechanik, który wymieniał simmering 3 miesiące temu bo mniej więcej wtedy się to zaczeło). W życiu bym tego nie zauważył bo było to minimalne, ale przypadkowo mi klucz spadł na miejsce do którego sanki są tam przymocowane i zatrzeszczało. Nie spodziewałbym się, że lekki luz na sankach może mieć tak tragiczne objawy w czasie jazdy. W efekcie wymieniona została poduszka w tamtym miejscu, przegub w tym kole i jeszcze zregenerowane zaciski, które miały luz i też mogły przenosić takie drgania.

To tyle, pozdrawiam ;)

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!