Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic III domontowanie oryginalnych czujników parkowania przód.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie.

Jakiś czas temu domontowałem oryginalne czujniki parkowania z przodu.Wszystko zamontowane bylo według schematu czyli wiązka oczywiście oryginalne czujniki,włącznik ,buzzer i sterownik.Sterownik wzięty z laguny z parktronikiem przod i tył.Po podłączeniu sterownika od laguny system nie działa(tył również),gdy dotykam do czujników czuć pykanie w czujnikach,tak samo z przodu z tyłu.

Wiem,że aby wszystko działało poprawnie,muszę zmienić wsad eepromu licznika.

W z wiązku z tym proszę o pomoc osoby,która być może miała już taki problem.

Nie wiem czy sterownik od laguny jest dobry do mojego scenica III(numery sterownika różnią się tylko koncówką)i skąd można wziąć zmodyfikowany wsad eepromu.

Sterownik który zakupiłem ma oznaczenie 259905308R

post-58622-0-64069500-1393669031_thumb.jpg

Edytowane przez Pablo299
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Śmiało polecam obywatela cinas_.Ogarnia scenica jak mało kto. Parktronic śmiga aż miło. Zrobił mi też kierunkowskazy autostradowe(fabrycznie nie ma takiej opcji).

Dzięki cinas_

Jeszcze raz polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam serdecznie

Mam Megane III do której ostatnio dorzuciłem parktronik i system mi nie działa :( Auto które było dawcą miało sprawne parktroniki i było w tym samym kolorze a mój samochód posiadał orginalną wiązkę wiec przełożyłem cały tylni zderzak , moduł parktronika , buzer , włącznik i zegary. Po czym podpiełem "Auto com" w celu usunięcia błędów lecz komputer nie widzi parktronika a w aucie dawcy bez problemu się z tym modułem łączył.

Drodzy koledzy czy przeoczyłem jeszcze jakiś podzespół który powinien być przerzucony od dawcy ? Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i są ok , juz mi brak pomysłów czemu system nie działa. Pozdrawiam

 

Nie dotyczy tego tematu - wywalam. - Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym podpiął pod clipa i zobaczył czy czasem system nie jest odłączony i trza go włączyć clipem :)

 

Co do drugiego problemu to proszę poczytać co już jest na ten temat na forum i nie zaśmiecać tego tematu innymi sprawami :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj miernikiem pomierzyłem napięcia na module i są takie same jak w aucie dawcy a komputer diagnostyczny dalej nie wykrywa parktroników , prosze mi powiedzieć czy system parktroników jest zabezpieczony jakimś bezpiecznikiem? Jeśli tak to gdzie jest jego lokalizacja?

Zastanawiam się czy może trzeba zrobić adaptację nowego zegara bo przełożyłem go z auta dawcy. Z góry dziękuje za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje auto 2011 - wersja TomTom - dawca 2010 wersja Imusic

Tak czujniki i moduł z Megane III , mam w sumie dwa moduły i na żadnym nie mam komunikacji z komputerem diagnostycznym.

Radio wizualnie wygląda tak samo ale jutro wyciągnę i podmienię na radio z auta dawcy

Jedno i drugie auto nie posiadało haka.

Mam też moduł ze scenica 2009r ale musze go poszukać.

Edytowane przez gregc83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK jak tom tom to nie istotne radio

Skoro nie ma komunikacji to:

Brak zasilania na moduł PDC lub brak canów lub zamienione cany - po podłączeniu modułu pdc na na liczniku pojawia się error prog jak licznik nie ma zaprogramowanych pdc

Do sprawdzenia instalacja w samochodzie

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Pytanie do znawców tematu. Do modułu parkowania dochodzą 2 wtyczki: jedna czarna z 2 przewodami, druga beżowa z 10 przewodami.

Tak jak na foto.

Czy mam instalację instalację do czujników na przód bo planuję dołożyć?

Czujniki parkowania na tył są zamontowane oryginalnie.

Dziękuję za odpowiedz.

IMG_2587.JPG

IMG_2585.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie, ile przewodów powinna mieć ta wiązka? Może uda się kupić z demontażu inną. Szukałem też kostki R2 w progu/przy nogach kierowcy ale nie znalazłem nic co by odpowiadało schematom które posiadam. Ta na zdjęciu szara to gówna kostka nr R423 prawda, a ta czarna na dole zdjęcia z czerwonym przewodem to R107?

IMG_2567.JPG

S10.PDF

Edytowane przez michal_mat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Witam wszystkich
To mój pierwszy post tutaj. Sam mam podobny problem. Po kolizji założyłem przedni zderzak kompletny z czujnikami. Mój samochód oryginalnie nie miał czujników. Kostka w wiązce samochodu była więc myślałem, że czujniki po jakiejś aktywacji zadziałają. Niestety w radio R-Link jest tylko możliwość obsługi tylnych czujników. Co trzeba zrobić aby przednie zaczęły działać? Samochód to Scenic III 7 osobowy wersja po lifcie. Kolego Cinas jesteś w stanie coś podpowiedzieć?  Dodam, że posiadam program PyClip i uczę się jego możliwości :)

Proszę o podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 95% brakuje instalacji wewnątrz auta od deski do tyłu

Moduł PDC do wymiany aby obsługiwał tył i przód , zakodować w w radiu obsługę pdc przód i tył 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!