Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek w 1.6 k4m


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam następujący problem: wczoraj, gdy zabrałem się do wymiany cewki zapłonowej, po zdjęciu plastikowej pokrywy silnika, ujrzałem niepokojące ślady oleju z boku silnika, poniżej przepustnicy ( widać na zdjęciach). Obok miejsca wycieku znajdują się takie dwie czarne zatyczki w kształcie koła i jakaś kostka elektryczna, podejrzewam, że to któryś z czujników. Czy ktoś z Was miał taki problem ? Proszę o pomoc w diagnozie miejsca wycieku, jeśli już ktoś się kiedyś z tym spotkał. Dodam auto z 2003 roku, 138 tys przebiegu, jestem pierwszym właścicielem.

 

thumb_hosting_zdjec_1393773333__m1.jpg thumb_hosting_zdjec_1393773382__m2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowe miejsce pocenia się silnika. Te 2 kółka gumowe to zabezpieczenie wałków rozrządu. Demontowane do złożenia jednej z blokad rozrządu. A pocić będzie się z pod czujnika wałka rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak robiłem rozrząd wraz z KZFR w wakacje 2013, to podobno pokazało na clipie w Aso awarie tegoż czujnika. Nie zdecydowałem się na wymianę do tej pory, gdyż nie miałem nigdy problemu z zapłonem w megance. Jak się pozbyć wycieku spod tego czujnika ? Wymienić na nowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej się tym nie przejmować, można umyć benzyną ekstrakcyjną i obserwować. Czujnik nie działał, bo masz olej we wtyczce od czujnika. Można go delikatnie dokręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zaślepki to "broki". Mi też po wymianie rozrządu tam ciekło. Dostępne w ASO za 36 pln i i 26 pln. Numery części 7700106271, korek 47,3x10,4 oraz drugi 7700274026, korek 42,5x9 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest jakiś sposób na uszczelnienie tego miejsca ?

Wyjąć, dokładnie wytrzeć z oleju gniazda i zaślepki, odtłuścić np. benzyną ekstrakcyjną.

Na zaślepki dajesz sylikon termoodporny i wciskasz na miejsce. Odczekaj przynajmniej z 12-24 godz. zanim uruchomisz silnik. Jak dobrze odtłuścisz i dasz nie za dużo silikonu, to nie będzie widać "modyfikacji" i cieknąć nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!