Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie działające spryskiwacze reflektorów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Jestem od niedawna posiadaczem Megane III Coupe w wersji z ksenonami i spryskiwaczami reflektorów. Od niedawna zauważyłem że spryskiwacze te przestały działać. Wygląda to tak jakby się tylko nie wysuwały, ale spryskiwały schowane w zderzaku. Podczas użycia spryskiwaczy bardzo wyraźnie słychać charakterystyczny dźwięk pompowania płynu raz z prawej, a raz z lewej strony, ale nic się nie dzieje. Dodatkowo praktycznie nie używałem ostatnio płynu do szyb a bardzo szybko mi się skończył. Wnioskuję po tym że być może padł jakiś bezpiecznik, ale kompletnie nie mam pojęcia który to może być. Nie mogę znaleźć też żadnego schematu w Internecie ani w instrukcji obsługi. Czy posiada ktoś taki schemat? Co innego może być przyczyną usterki? Myślałem na początku że może zamarzły one jakoś przez mrozy, ale już od dawna mam u siebie dodatnie temperatury a problem nie zniknął.

 

Przy okazji chcę też zapytać o spryskiwacz tylnej szyby. Czy u was również płyn kapie tylko w jeden punkt na szybie i jest przez to nierównomiernie rozprowadzany? U mnie wygląda to tak że robi się na szybie zgromadzenie płynu w jednym miejscu i jak jest mocno zabrudzona szyba to praktycznie niewiele daje użycie wycieraczki i płynu. Próbowałem to jakoś ustawić tak żeby płyn spływał równomiernie od góry na dół, ale ten spryskiwacz jest dość specyficzny i nie umiem go ustawić.

 

Jakieś rozwiązania problemów?

Edytowane przez dibi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W schematach elektrycznych nie znalazłem elektrycznego sterowania wysuwaniem spryskiwaczy.

Występuje tylko silnik od pompki spryskiwaczy reflektorów.

 

Być może wysuwają się pod wpływem ciśnienia płynu spryskiwaczy.

Proponuje wyjąć lampę i zbadać jak to jest podłączone (jak to działa)

 

Co do tylnego spryskiwacza to płyn leje się z dyszy na szybę w jednym punkcie, a wycieraczka rozciera go po szybie.

W instrukcji napisali, że dysze można obracać wkładając igłę w dyszę - możesz spróbować.

Edytowane przez piotr.c
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Okazało się że faktycznie spryskiwacze pod wpływem ciśnienia się wysuwają. Wystarczyło dolać płynu do pełna i wszystko działa. Nasuwa mi się teraz pytanie czy jest jakaś możliwość odłączenia ich? Ograniczyłoby to znacznie zużycie płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może jest tak jak w Scenicu II - pompka do reflektorów jest wyżej niż ta do szyb. Jak masz końcówkę płynu to już go nie marnujesz na reflektory. Z drugiej strony jak widzę, że już mi leci na reflektory - to czas na dolanie płynu do zbiorniczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Sprawdzasz przy włączonych światłach?

Może być bezpiecznik (nie wiem czy jest taki), może być uszkodzona pompka (korodują wewnątrz obudowy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jasne :-D Miałem ustawione światła w trybie "auto" a spryskiwacze działają tylko jak są włączone xenony. Jednak i tak jest mały problem z jednym spryskiwaczem bo słabiej pryska i bardzo powoli się chowa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnij go ręką, psiuknij smaru albo oliwy technicznej. Ja u siebie psiuknij smarem silikonowym w sprayu i się dobrze sprawdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!