Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy mogę poczekać z wymianą rozrządu?


Zakk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie po kilkuletniej przerwie :D

 

Właśnie zakupiłem Megane III kombi z 2010 r., 1.6 16V 110 KM z udokumentowanym przebiegiem 91 tys. km. i związku z tym mam pytanie. Czy przy tym przebiegu od razu wymienić rozrząd, czy raczej poczekać do ok. 120 tys.km? Auto było użytkowane najczęściej w mieście.

Czy w tych silnikach zdarza się, że pasek rozrządu strzela przed czasem? Ile może kosztować taka wymiana, oczywiście z nowym KZFR?

 

Pozdrawiam, Zakk

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej megance pasek rozrządu co 120 kkm, ale nie rzadziej niż co 5 lat i ja się do tego stosuję. W Kolegi przypadku nieczekałbym 2015r. tylko dla świętego spokoju bym wymienił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym jeszcze dopytać o KZFR. Mój mechanik jest zdania, że jeżeli nie jest padnięte, to nie trzeba go wymieniać przy okazji zmiany rozrządu. Przejrzałem wątek o rozrządzie MII i tam też pojawiły się takie opinie. Zastanawiam się, czy jak KZFR padnie po rozrządzie, to można go spokojnie wymienić bez większych kosztów robocizny. A może znowu trzeba będzie zainwestować w paski i rolki rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A jeżeli złożysz wszystko do kupy i KZFR rozleci się za 1kkm ?. Będziesz musiał płacić drugi raz za wymianę rozrząd + KZFR. Nie lepiej zrobić teraz i mieć z tym spokój, chciał nie chciał i tak w końcu go wymienisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Silników 1,6 jeźdi na całym świecie tysiące i jak wiadomo problem z kzfr nie do końca występuje w każdym. Niektóre przejeżdżają ponad 150 tys.km a niektóre padają już po 20 tys.km. Chyba nawet sam producent nie wie dlaczego tak się dzieje, przykre jest jedynie to, że do tej pory nie opracowano zamiennika kzfr sprawującego się właściwie a producent do tej pory prowadzi politykę polegającą na uwzględnieniu usterki dla tych, którzy się tego domagają. Wiem o czym mówię, bo ten problem dosięgnął i mnie. Otóż około pół roku temu kupiłem od dealera używane Renault Megane III. Przy zakupie zapewniano mnie, że w III problem z KZFR już nie występuje. Niestety przekonałem się, że skłamano mnie perfidnie (kupiłem u innego dealera niż teraz serwisuję). Po około 5 miesiącach eksploatacji pewnego poranka (po deszczowej nocy) podczas uruchomienia silnika usłyszałem pracę diesla, silnik zgasł i po ponownym uruchomieniu kontrolka "service stop". Auto z 2012 r i z 40 tysięcznym przebiegiem (chciało mi się beczeć) ale myślę, że chwała Bogu że to teraz jak jeszcze mam miesiąc gwarancji. Po tym objawie od razu kurs do ASO, przedstawienie problemu, okazanie świecącej kontrolki. Kilka uruchomień silnika przy fachowcu (kontrolka zgasła sama) i umówienie terminu naprawy. Przyjechałem zgodnie z umową, auto zabrane do naprawy na pół dnia, dostałem pojazd zastępczy. Dzwonię po południu i dostaję informację, że konsultowano mój przypadek z Reanault Polska, ponieważ przebieg nie jest wielki jak na wystąpienie tej usterki i zlecono im jakieś działania + próba uruchomienia silnika kolejnego dnia rano i osłuchanie jego startu. Już miałem stres (zadiesluje czy nie, bo jak wiadomo objaw ten nie występuje przy każdym starcie). Myślałem, że będą chcieli przeciągnąć mnie o miesiąc i gwarancja się skończy. Dzwonię kolejnego dnia w południe i tu informacja od pana z ASO. Auto właśnie jest ja jeździe próbnej, jeszcze tylko go panu umyjemy i gotowe do odbioru. Pytam więc czy zdiagnozowano problem i usunięto usterkę? W odpowiedzi : Oczywiście KZFR jest wymienione proszę przyjechać odebrać autko. Przyjeżdżam więc odbieram i pan z ASO mówi, że przy tej wymianie koniecznym jest wymiana całego rozrządu i tak też zrobili, i że mogę sobie odliczać od teraz do wymiany kolejnego rozrządu. Oczywiście wszystko gratis na gwarancji. Okazało się, że w moim przypadku Renault stanął na wysokości zadania i jestem bardzo zadowolony. Auto serwisuję w Renault "MADOR" GADOCHA Jaworze k/Bielska Białej i oceniam pracę tych panów na najwyższym poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście KZFR jest wymienione proszę przyjechać odebrać autko. Przyjeżdżam więc odbieram i pan z ASO mówi, że przy tej wymianie koniecznym jest wymiana całego rozrządu i tak też zrobili

Masz to na piśmie, że wymienili cały rozrząd wraz z pompa wody i napinaczem? Bo podejrzewam, że raczej pompy nie ruszyli (pompa nowa odznacza się bardzo od bloku silnika) i napinacza, tylko pasek wymienili na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto serwisuję w Renault "MADOR" GADOCHA Jaworze k/Bielska Białej i oceniam pracę tych panów na najwyższym poziomie.

Tam kupiłem megankę i tam ją prawie cały czas serwisuje (z dwuletnią przerwą) i mimo kłopotliwego dojazdu z w/w powodu do nich wróciłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

To ja się dołączę z pytaniem o czas wymiany rozrządu:

Mam MIIphII 1.6 16v - rozrząd wymieniłem kpl z pompą dokładnie 5 lat temu, ale auto niewiele, choć regularnie użytkowane - przebieg tylko 43 tys km w tym okresie.

Czy wymieniać pasek już, bo 5 lat minęło? Podobno do 7 lat można, gdy nie ma przebiegu wysokiego... 1000 zł poleci jak nic....

Jak to z tymi naszymi renówkami?

dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!