Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie Renault Megane II


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Renault Megane II 2006r KOMBI (GRAND TOUR)

1.6 16V 113-115KM

Przebieg: 113tyś

Jak już pisałem autko mam od nie całego miesiąca. Generalnie jestem bardzo zadowolony jednak spalanie według komputera mnie przeraziło, z tego co wyczytałem jest ono dużo za duże wg. komputera wynosi ono 10.2L i nie chce spaść. nawet przy mega oszczędnej jeździe. Chciałbym dodać że resetowałem już zegary, nic nie pomogło. I tutaj pytanie co może być powodem takiego spalania?

Dodam ze to spalanie w mieście, w trasie jeszcze nie byłem.

Pozdrawiam.

 

P.S. Tematu podobnego nie znalazłem, po za kłótnią miedzy PB a ON w scenicu.

Również jeśli temat nie w odpowiednim dziale przepraszam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja po przejechaniu w mieście 1800km i nie kasowaniu w tym czasie przebiegów spaliła 9,1l/100km według kompa. Czas od stycznia do marca. Hb mi pali w mieście w lato do 8,5l/100km. Sprawdź hamulce czy przypadkiem nie blokują się. Wymień filtr powietrza oraz świece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie mierzyłem tankując do pełna. Co do hamulców, właśnie mam dziwną sytuacje zawsze po odpaleniu silnika (zawsze zaciągam ręczny) jak ruszam przez 2-3 sekundy tak jakby coś stukało w przednim prawym kole, nie wiem czy nie odbijają klocki czy co. Jak byłem u znajomego mechanika sprawdzał że nic w zawieszeniu nie ma prawa pukać wiec jest to dalej nie wiadoma.

Jaki jest koszt +/- oczywiście świec? oraz czy przy podstawowej znajomości mechaniki (+ teść złota rączka dam rade je wymienić?)

 

Czyli 100% że moje spalanie jest za wysokie, o to mi chodziło czyli teraz wiem ze mogę szukać usterki a nie że po prostu tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w mieście spala od 5,7 l do 7 litrów w zimie. A w trasie coś około 5,5 litra z prędkością od 80 do 150 km/h,

Ale wg komputera czy tankowania?

Wymień filtr powietrza oraz świece

Sprawdziłem filtr powietrza, po za jedną martwą muszką, jest czysty niczym łza. więc szkoda kasy na nowy. niestety nie wiem jak sprawdzić świece. :/ jeśli miałbym kupić czy to jakie prawdopodobieństwo jest że to pomoże? i jakiej firmy kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli 100% że moje spalanie jest za wysokie, o to mi chodziło czyli teraz wiem ze mogę szukać usterki a nie że po prostu tak ma.

Koszt świec to ok. 50zł. Wymieni je chyba każdy, a co dopiero z teściem :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w mieście spala od 5,7 l do 7 litrów w zimie. A w trasie coś około 5,5 litra z prędkością od 80 do 150 km/h, wyprzedzanie, górki itd.

Napiszę delikatnie, rozumiem, że to taki żart z Twojej strony aby pytającego kolegę trochę dobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie żartuję, nie musisz wierzyć mi. Ja rano wyjeżdżam o 5 więc światła sygnalizacyjne na drodze są powyłączane i praktycznie bez przerwy jadę do pracy, a z powrotem jadę inna trasę żeby omijać korki.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawości ile pali ten 2.0 silnik?

Bo miałem do wyboru mój albo ten 2.0 ale bałem się właśnie spalania.

 

I chciałbym się zapytać, mianowicie strasznie brakuje mi skórzanej kierownicy, obszyta mi się nie podoba oraz wg mnie nie daje takiego efektu w prowadzeniu jak powinna. chciałbym kupić oryginalną i przełożyć. tylko zastanawiam się jak to jest z poduszką itd.

coś takiego znalazłem:

http://allegro.pl/renault-megane-ii-scenic-ii-kierownica-skora-i4038006233.html

http://allegro.pl/renault-scenic-ii-megane-ii-07r-kierownica-skora-i4111280657.html

tylko nie rozumiem jak z tym środkiem.

 

:notacrook:

Edytowane przez Marsyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te kierownice to w zasadzie delikatnie mówiąc są zużyte.

Do swojej starej Megane II dałem obszyć w Jarocinie. Wymieniłem na miejscu, swoją zostawiłem. Naprawdę polecam, obszycie nawet lepsze niż fabryczne. Kolory dobrane idealnie do koloru kokpitu w aucie.Byłem zadowolony w 100%. Szwy płaskie, nie powodowały dyskomfortu chwytu. Aukcje nie moje oraz nie mam nic wspólnego ze sprzedającym oprócz zadowolenia z dobrze wykonanej pracy.

http://allegro.pl/kierownica-renault-megane-scenic-nowa-skora-i4084715712.html

http://allegro.pl/kierownica-renault-megane-scenic-nowa-skora-i4084737796.html

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!