Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"Skontroluj poduszkę pow."


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

od 4 miesięcy jestem szcześliwym posiadaczem Renault Megane Coupe 1.4 Tce.

Dzisiaj zaświeciła mi się kontrolka "skontroluj poduszke pow."..

Byłem w Aso i powiedziano mi, że do wymiany jest jakas tam "wiązka"

Trochę się boje tych serwisów ASO, wiem wiem może przesadzam ale za dużo się nasłuchałem i naczytałem.

W końcu poszedłem do garażu i spróbowałem sam znaleźć problem. No wiec pod fotelem kierowcy po prawej jego stronie jest kawałek plastiku i zapadka i w momencie kiedy zapadka nad tym plastikiem łączy sie to komunikat gaśnie a w momencie kiedy przesunę fotel dalej od kierownicy zapadka traci kontakt z tym kawałkiem "plastiku"(bo on sie po prostu konczy - jest go chyba tylko 10cm) i automatycznie zapala sie kontrolka "skontorluj..."

Czyli gdyby w samochodzie jechała niska kobitka która chce kierować cyckami <piwko> to kontrolka sie nie zaświeci bo zapadka ma kontakt z ta 2 częścią a ja (majać 185cm) odsuwam fotel do tyłu , zapadka traci kontakt i zaśweca sie kontrolka...

 

Co Wy na to??

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

 

Proponuję Koledze zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji.Aston76

Edytowane przez garrett89
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Kolego mam ten sam problem czyli 'skontroluj poduszke pow.' patrzyłem pod siedzeniami i na moje oko wszystkie wtyczki są spięte, nic nie poluzowane. Nie miałbyś możliwości wrzucić jakieś zdjęcia poglądowe? Bo nie bardzo chce mi się jeździć po warsztatach jeśli to taki banał :) Dodam też, że suwanie fotelem nie ma żadnego wpływu na kontrolki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w meganie 3 masz 6 poduszek, do tego napinacze, moduł, zwijacz, czujniki boczne i chcesz zgadywać gdzie jest problem?

Podłącz komputer i będziesz miał diagnozę w momencie.

Taki komunikat może też powodować słaby akumulator, ale raczej wątpię, żeby to było to przy obecnych warunkach atmosferycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale raczej wątpię, żeby to było to przy obecnych warunkach atmosferycznych.

Czemu? Ostatni padł w lipcu czy sierpniu przy sporych upałach, o rozładowaniu nie wspomnę, szczególnie jak się jeździ na krótkich odcinkach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu? Ostatni padł w lipcu czy sierpniu przy sporych upałach, o rozładowaniu nie wspomnę, szczególnie jak się jeździ na krótkich odcinkach.

 

ale teraz przy rozruchu są zdecydowanie mniejsze spadki napięć przy rozruchu, wiele renówek, które przyjeżdżają na clipa mają błędy zapamiętane w stylu "zbyt niskie napięcie akumulatora". Najczęściej to się pojawia zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się generalnie z Tobą zgadzam, ale nie można wykluczyć akumulatora. Może już zaczyna mówić papa, może jest notorycznie niedoładowany z powodu krótkich jazd, częstego zapalania silnika itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Błąd wyskakuje przed odpaleniem silnika więc nie ma mowy o spadku napięcia. Chodziło mi o powszechnie występujące powody typu poluzowane kable itp. ale faktycznie pojadę na komputer i się zobaczy... Samochód posiadam od niecałego miesiąca i poprzedni właściciel twierdzi, że żadnych komunikatów nie miał ;) Z lektury różnych for (w tym zagramanicznych) wynika, że przyczyną może (ale nie musi) być regulowanie kierownicy lub siedzeń co jest trochę przerażające :)

 

Dodano: 20 sie 2014 - 16:35

Odświeżam temat. Dzisiejsza diagnostyka MaxiECU wypluła błąd DTC8096 błąd czujnika zderzenia w prawych drzwiach... Czy może ktoś z szanownych forumowiczów zetknął się z czymś takim? Przy okazji pytanie: jest gdzieś może spis kodów błędów (DTC) Renault w internecie? U wujka Googla swojego błędu nie znalazłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam Koledzy.

 

Kupiłem sobie Renault Megane 3 z 2009 roku i po włożeniu kluczyka pokazuje mi się błąd "sprawdź poduszkę powietrzną". Jak było napisane wyżej sprawdzałem wszystkie kostki i nie wyglądają na poluzowane, szurałem fotelami też nic. Jak ojciec odkurzał mi samochód i założył z tyłu dywaniki problem wystąpił. Coś też mi wspominał że widział komunikat "Słaby akumulator włącz silnik" - czy to może mieć jakiś związek?? Jak naładować akumulator? Odłączyć klemę dodatnią i zacząć ładować?? Proszę o odpowiedź

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i chciałem pojechać na komputer, już byłem umówiony odpalam swoją Megane a tu co? no wlaśnie nic. Błędy jakby sie same skasowały. Już wracałem szczęśliwy do domu i skręciłem do sklepu i znowu to samo. znów ta poduszka. W związku z tym mam kilka pytań:

1. Jeśli wyeliminuje sie usterkę to komputer już nie będzie wyświetlał błędu?(same się kasują?)

2. Czy to prawda ze po odłączeniu akumulatora i zostawienia Meganki np na noc bez akumulatora błędy komputera się także skasują? - czy to ryzykowny proces? Może się coś rozprogramować w Megane 3?

3. Te najczęstsze usterki z poduszką powietrzną są związane z tymi tylko kostkami co łączą fotel z podwoziem (główne kostki) czy iść po wiązce i sprawdzać wyżej także? (pytam o standardowe usterki)

4. a jak sie dostać do kostek poduszki w kierownicy? może tam coś nie łączy i podczas kręcenia coś się rozłącza??

5. Jaki środek użyć na zaśniedziałe styki??

Dzięki Koledzy za pomoc.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co opisujesz to uszkodzona taśma od poduszki w kierownicy , odczytaj błędy clipem , nawet jak nic się nie wyświetla to będzie zapisane co było

Edytowane przez cinas_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

U mnie również jak koledze k3848 komputer wykrył błąd "Obwód czujnika zderzeń prawych przednich drzwi". Czy któryś z kolegów poradził sobie z tą usterką? Gdzie szukać tego czujnika? Czy problem leży w obwodzie czujnika czy może sam czujnik jest uszkodzony?

 

Problem jak na razie rozwiązany. Pomogło poruszanie kostką w drzwiach. Błąd zniknął i jak na razie spokój. Wygląda na to, że w kostce coś źle łączy.

Edytowane przez krzychk75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

Witam, ja właśnie wczoraj szukałem czujnika w drzwiach i nic takiego nie znalazłem, natomiast znalazłem w prawym słupku drzwiowym nad pasami. Tak więc czy w drzwiach też powinno coś być Renault Megane 3 kombi 2009r???

Z góry dziękuję za pomoc

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!