Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"Skontroluj poduszkę pow."


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

od 4 miesięcy jestem szcześliwym posiadaczem Renault Megane Coupe 1.4 Tce.

Dzisiaj zaświeciła mi się kontrolka "skontroluj poduszke pow."..

Byłem w Aso i powiedziano mi, że do wymiany jest jakas tam "wiązka"

Trochę się boje tych serwisów ASO, wiem wiem może przesadzam ale za dużo się nasłuchałem i naczytałem.

W końcu poszedłem do garażu i spróbowałem sam znaleźć problem. No wiec pod fotelem kierowcy po prawej jego stronie jest kawałek plastiku i zapadka i w momencie kiedy zapadka nad tym plastikiem łączy sie to komunikat gaśnie a w momencie kiedy przesunę fotel dalej od kierownicy zapadka traci kontakt z tym kawałkiem "plastiku"(bo on sie po prostu konczy - jest go chyba tylko 10cm) i automatycznie zapala sie kontrolka "skontorluj..."

Czyli gdyby w samochodzie jechała niska kobitka która chce kierować cyckami <piwko> to kontrolka sie nie zaświeci bo zapadka ma kontakt z ta 2 częścią a ja (majać 185cm) odsuwam fotel do tyłu , zapadka traci kontakt i zaśweca sie kontrolka...

 

Co Wy na to??

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

 

Proponuję Koledze zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji.Aston76

Edytowane przez garrett89
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Kolego mam ten sam problem czyli 'skontroluj poduszke pow.' patrzyłem pod siedzeniami i na moje oko wszystkie wtyczki są spięte, nic nie poluzowane. Nie miałbyś możliwości wrzucić jakieś zdjęcia poglądowe? Bo nie bardzo chce mi się jeździć po warsztatach jeśli to taki banał :) Dodam też, że suwanie fotelem nie ma żadnego wpływu na kontrolki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w meganie 3 masz 6 poduszek, do tego napinacze, moduł, zwijacz, czujniki boczne i chcesz zgadywać gdzie jest problem?

Podłącz komputer i będziesz miał diagnozę w momencie.

Taki komunikat może też powodować słaby akumulator, ale raczej wątpię, żeby to było to przy obecnych warunkach atmosferycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 1.07.2014 o 20:41, meganecoupe02 napisał(a):

ale raczej wątpię, żeby to było to przy obecnych warunkach atmosferycznych.

Czemu? Ostatni padł w lipcu czy sierpniu przy sporych upałach, o rozładowaniu nie wspomnę, szczególnie jak się jeździ na krótkich odcinkach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 2.07.2014 o 05:00, P_r_z_e_m_o napisał(a):

Czemu? Ostatni padł w lipcu czy sierpniu przy sporych upałach, o rozładowaniu nie wspomnę, szczególnie jak się jeździ na krótkich odcinkach.

 

ale teraz przy rozruchu są zdecydowanie mniejsze spadki napięć przy rozruchu, wiele renówek, które przyjeżdżają na clipa mają błędy zapamiętane w stylu "zbyt niskie napięcie akumulatora". Najczęściej to się pojawia zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się generalnie z Tobą zgadzam, ale nie można wykluczyć akumulatora. Może już zaczyna mówić papa, może jest notorycznie niedoładowany z powodu krótkich jazd, częstego zapalania silnika itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Błąd wyskakuje przed odpaleniem silnika więc nie ma mowy o spadku napięcia. Chodziło mi o powszechnie występujące powody typu poluzowane kable itp. ale faktycznie pojadę na komputer i się zobaczy... Samochód posiadam od niecałego miesiąca i poprzedni właściciel twierdzi, że żadnych komunikatów nie miał ;) Z lektury różnych for (w tym zagramanicznych) wynika, że przyczyną może (ale nie musi) być regulowanie kierownicy lub siedzeń co jest trochę przerażające :)

 

Dodano: 20 sie 2014 - 16:35

Odświeżam temat. Dzisiejsza diagnostyka MaxiECU wypluła błąd DTC8096 błąd czujnika zderzenia w prawych drzwiach... Czy może ktoś z szanownych forumowiczów zetknął się z czymś takim? Przy okazji pytanie: jest gdzieś może spis kodów błędów (DTC) Renault w internecie? U wujka Googla swojego błędu nie znalazłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam Koledzy.

 

Kupiłem sobie Renault Megane 3 z 2009 roku i po włożeniu kluczyka pokazuje mi się błąd "sprawdź poduszkę powietrzną". Jak było napisane wyżej sprawdzałem wszystkie kostki i nie wyglądają na poluzowane, szurałem fotelami też nic. Jak ojciec odkurzał mi samochód i założył z tyłu dywaniki problem wystąpił. Coś też mi wspominał że widział komunikat "Słaby akumulator włącz silnik" - czy to może mieć jakiś związek?? Jak naładować akumulator? Odłączyć klemę dodatnią i zacząć ładować?? Proszę o odpowiedź

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i chciałem pojechać na komputer, już byłem umówiony odpalam swoją Megane a tu co? no wlaśnie nic. Błędy jakby sie same skasowały. Już wracałem szczęśliwy do domu i skręciłem do sklepu i znowu to samo. znów ta poduszka. W związku z tym mam kilka pytań:

1. Jeśli wyeliminuje sie usterkę to komputer już nie będzie wyświetlał błędu?(same się kasują?)

2. Czy to prawda ze po odłączeniu akumulatora i zostawienia Meganki np na noc bez akumulatora błędy komputera się także skasują? - czy to ryzykowny proces? Może się coś rozprogramować w Megane 3?

3. Te najczęstsze usterki z poduszką powietrzną są związane z tymi tylko kostkami co łączą fotel z podwoziem (główne kostki) czy iść po wiązce i sprawdzać wyżej także? (pytam o standardowe usterki)

4. a jak sie dostać do kostek poduszki w kierownicy? może tam coś nie łączy i podczas kręcenia coś się rozłącza??

5. Jaki środek użyć na zaśniedziałe styki??

Dzięki Koledzy za pomoc.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co opisujesz to uszkodzona taśma od poduszki w kierownicy , odczytaj błędy clipem , nawet jak nic się nie wyświetla to będzie zapisane co było

Edytowane przez cinas_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

U mnie również jak koledze k3848 komputer wykrył błąd "Obwód czujnika zderzeń prawych przednich drzwi". Czy któryś z kolegów poradził sobie z tą usterką? Gdzie szukać tego czujnika? Czy problem leży w obwodzie czujnika czy może sam czujnik jest uszkodzony?

 

Problem jak na razie rozwiązany. Pomogło poruszanie kostką w drzwiach. Błąd zniknął i jak na razie spokój. Wygląda na to, że w kostce coś źle łączy.

Edytowane przez krzychk75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

Witam, ja właśnie wczoraj szukałem czujnika w drzwiach i nic takiego nie znalazłem, natomiast znalazłem w prawym słupku drzwiowym nad pasami. Tak więc czy w drzwiach też powinno coś być Renault Megane 3 kombi 2009r???

Z góry dziękuję za pomoc

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!