Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Konserwacja podwozia.


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

brunox ma już w sobie epoxy podkład

 

Brunox nie jest środkiem dopuszczonym przez producentów systemów lakierniczych,tworzy utlenioną warstwę która pewnie spowalnia dostęp powietrza i wody do metalu,

ale na ile skuteczną to nie wiadomo,stosując poprawnie podkład epoksydowy masz sprawdzony technologicznie sposób i wszystkie dane w karcie.Baranek powinien z obu

stron być odizolowany - chłonie wodę.Dlatego jest przewidziane pokrywanie go lakierem.

Edytowane przez krzychu73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Baranek owszem pokrywa się lakierem, ale nigdzie nie spotkałem się z informacją by przepuszczał wodę. Z szpachlami to wiem że chłoną wodę, choć ponoć jest szpachla chyba HS Fuller która nie przepuszcza wody. ale mogę się mylić. A brunoks aby był skuteczny wymaga 3 warstwy. W przypadku spodu auta dobrze jest zastosować Brunox + podkład epoksydowy + baranek. Ewentualnie oczyścić, nałożyć farbę tzw. okrętówkę, na to prysnąć jakimś akrylem i wtedy dać baranka. Polecam sięgnąć filmik Boll gdzie pokazują jak zabezpieczyć podwozie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie bo nie znam się na tym w ogóle. Nie tak dawno temu malowałem drobne ogniska korozji na podwoziu minią. Czy na to trzeba jeszcze później coś kłaść czy takie zabezpieczenie wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O minii mam bardzo dobre zdanie, ale musi dobrze wyschnąć. Ja minię stosowałem w maluchu w latach 80, ale po położeniu minii, jej warstwa musiała dobrze wyschnąć, nawet do dwóch tygodni. Jak wcześnej,po paru dniach nałożyłem podkład lub nawierzniówkę, to się pogryzły. Ja bym dał coś na nią, żeby chroniło powłokę minii, przed uszkodzeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z szpachlami to wiem że chłoną wodę,

Bzdura, kupujesz szpachlówki dwuskładnikowe; są to głównie żywice epoksydowe lub styrenowe, które po wyschnięciu nie chłoną, ani nie przepuszczają wody.

dobrze jest zastosować Brunox + podkład epoksydowy + baranek.

Brunox jest podkładem epoksydowym, po co więc stosować jeszcze jakiś dodatkowy podkład, który może wszystko zepsuć?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minia która długo schnie???.Ładnych parę lat już żyję na świecie i owszem w zamierzchłej przeszłości były takie minie które tydzień i dłużej schły wg mnie były super i o niebo lepsze o dzisiejszych-ale wieki już ich nie robią.Kupił bym i ze 100 litrów.Obecne schną-w godzinach można liczyć a nie dzniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja właśnie malowałem taką starą, której dzisiaj się nie kupi. I chodzi mi tylko o to czy położenie minii załatwia sprawę, nie musze tego jeszcze czymś malować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minia która długo schnie???

Tu nie chodzi o schnięcie, bo drugą warstwę nakładałem po paru dniach i powłoka minii wyglądała na całkiem suchą. Po położeniu farby renowacyjnej powłoka się pomarszczyła. Ten sam problem miałem z odnowieniem tablic rejestracyjnych. Pomalowałem je czarna farbą (nazwa uleciała mi z głowy - Hamerite, jakoś tak), która była miała bardzo dobrą reklamę, jako bardzo skuteczna i którą można nakładać na rdzę (w praktyce wytrzymała 2 lata, a nie 10 jak w reklamie). Na opakowaniu była też informacja, że na nią można położyć inny lakier dopiero po 28 dniach. Ja nie wytrzymałem i pomalowałem białe literki po 20 dniach i niestety musiałem zaczynać od nowa.

Te stare minie, to o ile pamiętam były robione na bazie pokostu.

Edytowane przez gimak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Koledzy z forum.

 

Oto kilka uwag odnośnie kolegi P_r_z_e_m_o.

 

Ad 1. Sorki ale to miało tyczyć się podkładu akrylowego.

Ad 2. Brunox ma żywicę epoksydową w swoim składzie, ale producent zaleca nakładanie 2-3 warstwy.W celu zapewnienia ochrony. Powiem, że spraktykowałem ten specyfik i jest na zasadzie nie pomoże nie zaszkodzi. Zasada jest że aplikujemy go na miejsce skorodowane, w przypadku blachy zdrowej należy go usunąć, np. po zaschnięciu papierem ściernym lekko przetrzeć. Sprawdziłem w praktyce Brunox 3 warstwy a następnie bazę i klar i powiem po jednej zimie wywaliło mi w Fordzie parchle.

 

Polecam jeszcze zamiast Brunoxa - LOXITE lub Fertan jako alternatywę.

 

Tu takie info odnośnie stosowania podkładów reaktywnych i epoksydowych. Lektura godna uwagi - http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=5446&highlight=szpachle

A tu coś dla amatorów - czyli lakierowanie od A do Z - http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=5785

 

A tu nazwa zwanej okrętówki - Corizon lub CORR-Active - Wujek google się sprawdza :) Teść mi wspomniał, że tą farbą w jego pracy gruntowali przęsła do dźwigów na statki.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam Megane II z 2004 roku, polski salon, bezwypadkowa i podłoga wygląda jak nowa. Żadnej rdzy. Owszem rdzewieją śruby i zaczyna tylna belka na brzegach ale podłoga, progi itp jest koloru jasnego i nie ma tam nawet grama rdzy.

Na pokrywie silnika ok. 2 lat temu kamień odbił mi lakier do gołej blach w zimie i z lecie chciałem zrobić zaprawkę ale zapomniałem i jeźdżę tak już 2 lata - żadnej rdzy w tym miejscu. Czysta blacha.

Nie wiem dlaczego macie takie problemy z korozją ale szczerze mówiąc nie widziałem lepiej zabezpieczonego samochodu niż meganka II. Nawet jak wymieniałem podnośnik szyby w drzwiach to jest tam jakby drzwi wyjechały z fabryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!