Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Uruchom silnik,otwórz nagrzewnicę w kabinie i po pewnym czasie uzupełnij płyn.Wszystko.

Kolego nagrzewnica w nowych samochodach bierze cały czas udział w chłodzeniu silnika. To nie czasy dużego fiata, syreny gdzie na obwodzie od nagrzewnicy był zawór. Aby zrobić to porządnie trzeba zrobić w następujący sposób:

-wlać nowy płyn do układu.

-odpowietrzyć odpowietrznikami układ, aż pokaże się płyn (w mojej są dwa, jeden na wężu od nagrzewnicy, a drugi na termostacie).

-włączyć silnik i czekać aż załączy się wentylator chłodnicy.

-wyłączyć silnik i uzupełnić poziom płynu między min/max.

-ponownie włączyć silnik i czekać na załączenie się wentylatora.

-wyłączyć silnik i sprawdzić poziom płynu. Jeżeli spadł poniżej min, to uzupełnić i ponownie włączyć silnik i czekać na załączenie się wentylatora.

-Jeżeli nic nie spadło to jest OK.

Uwaga! Trzeba uważać aby się nie poparzyć płynem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden na wężu od nagrzewnicy

Tego nie ma jest tylko na termostacie.

Ma być otwarty przy nalewaniu. Jak płyn zacznie z niego wyciekać trzeba go zakręcić i dalej uzupełniać płyn do kreski max na zbiorniczku. Zanim uruchomisz silnik odczekaj chwil i ponownie poluzuj odpowietrznik aż zacznie wyciekać płyn, zakręć go i uruchom silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW:

1) 3x włączyć silnik?

2) czy od wyłączenia do włączenia nie trzeba poczekać, aż silnik ostygnie? w końcu poziom płynu sprawdza się na płaskim terenie i zimnym silniku (płyn się rozszerza).

dosyć oryginalny sposób odpowietrzania i przyznam - pierwszy raz słyszę o takim 3-krotnym uruchamianiu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie ma jest tylko na termostacie.

Przemo uwierz mi jest u mnie. Tutaj też mi nie wierzyli.

 

thumb_hosting_zdjec_1399191208__odpowietrznik_2.jpg

Odpowietrznik na wężu znajduje się za przepustnicą.

 

thumb_hosting_zdjec_1399191231__odpowietrznik.jpg

Tutaj go widać.

 

thumb_hosting_zdjec_1399191244__odpowietznik_1.jpg

Z innej perspektywy odpowietrznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w silniku 1.4 ale w Megane II 1.6 są 2 odpowietrzniki. Na termostacie i na przewodzie prowadzącym do nagrzewnicy.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się kłócił ext, bo nie potrzebnie zapycham forum ,ale napisałeś ,,Wodą" ! i to moim zdaniem dla lajka woda to woda (woda jest w kranie) a tak po za tym jak jeden z użytkowników zaznaczył jak woda ma 100 stopni to się gotuje a płyn nie no i oczywiście kwestia zamarzania woda(0stopni) płyn wiadome zależnie od -15 , -30.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się upierał :D Jeżeli jest to też powinien być otwarty przy nalewaniu płynu. Kiedy płyn zacznie się wylewać należy go zakręcić. Nie wiem czy jest on niżej, czy wyżej, od tego przy termostacie, ale trzeba je zakręcać w kolejności w jakiej zacznie wyciekać płyn.

mrarek te silniki ciężko się odpowietrza, ze względu na konstrukcję układu chłodzenia.

Ja dodatkowo odpowietrzam po tygodniu dwóch.

Czasami trzeba auto postawić tak, żeby lewy przód był niżej niż reszta auta. W chłodnicy, u samej góry potrafi się stworzyć bąbel powietrza, którego ciężko się pozbyć.

Silnik powinien trochę ostygnąć, ale to raczej jest związane z bezpieczeństwem.

Nigdy też nie powinno się wlewać "zimnego" płynu do "gorącego", czasami potrafi nieźle wyburzyć z otworu zbiorniczka. Silnik nie musi całkiem wystygnąć.

Po otwarciu termostatu dobrze jest parę razy przegazować, zalecenie jest takie, żeby silnik cały czas trzymać na 2500 rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten na wężu odpowietrznik rzucił mi się od razu w oczy (kuny zgryzły wytłumienie i się lepiej odsłonił...) i go też mam, identyczny jak aston76 napisał. Gorzej z tym koło termostatu, bo go nie widzę.

Ma ktoś może zdjecię tego?

Edytowane przez keypull
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się upierał

I słusznie.. Czasami w autach z innego rocznika i w innym modelu jest coś czego nie posiadamy we swoim.

W naszych sceniolach II też takie odpowietrzniki występują.

Widocznie uznano, że w nowszych wersjach jest potrzebny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałem układ, i waz który kupiłem, okazał się cieknący. Wkurzyłem się i obciąłem jeden koniec o 3,5 cm i założyłem. Jest ok.

Ale czy długość węza ma w ogóle jakieś znaczenie, jest to wyliczone co do układu czy coś?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!