Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Uruchom silnik,otwórz nagrzewnicę w kabinie i po pewnym czasie uzupełnij płyn.Wszystko.

Kolego nagrzewnica w nowych samochodach bierze cały czas udział w chłodzeniu silnika. To nie czasy dużego fiata, syreny gdzie na obwodzie od nagrzewnicy był zawór. Aby zrobić to porządnie trzeba zrobić w następujący sposób:

-wlać nowy płyn do układu.

-odpowietrzyć odpowietrznikami układ, aż pokaże się płyn (w mojej są dwa, jeden na wężu od nagrzewnicy, a drugi na termostacie).

-włączyć silnik i czekać aż załączy się wentylator chłodnicy.

-wyłączyć silnik i uzupełnić poziom płynu między min/max.

-ponownie włączyć silnik i czekać na załączenie się wentylatora.

-wyłączyć silnik i sprawdzić poziom płynu. Jeżeli spadł poniżej min, to uzupełnić i ponownie włączyć silnik i czekać na załączenie się wentylatora.

-Jeżeli nic nie spadło to jest OK.

Uwaga! Trzeba uważać aby się nie poparzyć płynem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden na wężu od nagrzewnicy

Tego nie ma jest tylko na termostacie.

Ma być otwarty przy nalewaniu. Jak płyn zacznie z niego wyciekać trzeba go zakręcić i dalej uzupełniać płyn do kreski max na zbiorniczku. Zanim uruchomisz silnik odczekaj chwil i ponownie poluzuj odpowietrznik aż zacznie wyciekać płyn, zakręć go i uruchom silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW:

1) 3x włączyć silnik?

2) czy od wyłączenia do włączenia nie trzeba poczekać, aż silnik ostygnie? w końcu poziom płynu sprawdza się na płaskim terenie i zimnym silniku (płyn się rozszerza).

dosyć oryginalny sposób odpowietrzania i przyznam - pierwszy raz słyszę o takim 3-krotnym uruchamianiu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie ma jest tylko na termostacie.

Przemo uwierz mi jest u mnie. Tutaj też mi nie wierzyli.

 

thumb_hosting_zdjec_1399191208__odpowietrznik_2.jpg

Odpowietrznik na wężu znajduje się za przepustnicą.

 

thumb_hosting_zdjec_1399191231__odpowietrznik.jpg

Tutaj go widać.

 

thumb_hosting_zdjec_1399191244__odpowietznik_1.jpg

Z innej perspektywy odpowietrznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w silniku 1.4 ale w Megane II 1.6 są 2 odpowietrzniki. Na termostacie i na przewodzie prowadzącym do nagrzewnicy.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się kłócił ext, bo nie potrzebnie zapycham forum ,ale napisałeś ,,Wodą" ! i to moim zdaniem dla lajka woda to woda (woda jest w kranie) a tak po za tym jak jeden z użytkowników zaznaczył jak woda ma 100 stopni to się gotuje a płyn nie no i oczywiście kwestia zamarzania woda(0stopni) płyn wiadome zależnie od -15 , -30.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się upierał :D Jeżeli jest to też powinien być otwarty przy nalewaniu płynu. Kiedy płyn zacznie się wylewać należy go zakręcić. Nie wiem czy jest on niżej, czy wyżej, od tego przy termostacie, ale trzeba je zakręcać w kolejności w jakiej zacznie wyciekać płyn.

mrarek te silniki ciężko się odpowietrza, ze względu na konstrukcję układu chłodzenia.

Ja dodatkowo odpowietrzam po tygodniu dwóch.

Czasami trzeba auto postawić tak, żeby lewy przód był niżej niż reszta auta. W chłodnicy, u samej góry potrafi się stworzyć bąbel powietrza, którego ciężko się pozbyć.

Silnik powinien trochę ostygnąć, ale to raczej jest związane z bezpieczeństwem.

Nigdy też nie powinno się wlewać "zimnego" płynu do "gorącego", czasami potrafi nieźle wyburzyć z otworu zbiorniczka. Silnik nie musi całkiem wystygnąć.

Po otwarciu termostatu dobrze jest parę razy przegazować, zalecenie jest takie, żeby silnik cały czas trzymać na 2500 rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten na wężu odpowietrznik rzucił mi się od razu w oczy (kuny zgryzły wytłumienie i się lepiej odsłonił...) i go też mam, identyczny jak aston76 napisał. Gorzej z tym koło termostatu, bo go nie widzę.

Ma ktoś może zdjecię tego?

Edytowane przez keypull
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się upierał

I słusznie.. Czasami w autach z innego rocznika i w innym modelu jest coś czego nie posiadamy we swoim.

W naszych sceniolach II też takie odpowietrzniki występują.

Widocznie uznano, że w nowszych wersjach jest potrzebny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałem układ, i waz który kupiłem, okazał się cieknący. Wkurzyłem się i obciąłem jeden koniec o 3,5 cm i założyłem. Jest ok.

Ale czy długość węza ma w ogóle jakieś znaczenie, jest to wyliczone co do układu czy coś?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!