Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelnienie pokrywy zaworoów


wilk884

Rekomendowane odpowiedzi

Witam użytkowników. Mam pytanie odnośnie uszczlenienie pokrywy zaworow w megane II 1.6 16v silnik K4M760. Problm jest nastepujacy iz ostatnio wymienilem kompletny rozrzad lecz po chwili zauwazylem ze mam nie wielki wyciek oleju spod pokrywy zaworow (odrazu zaznaczam ze nie jest to wyciek z odstojnika oleju). Moje pytanie jest nastepujace czy ktos probowal badz zrobil uszczelnienie pokrywy zaworow bez rozbierania rozrzadu?? Oczywiscie przy pomocy wszelakic blokad itp. Wiem ze po odkrecaniu pokrywy w ktorej znajduja sie gorne mocowania walkow jest opcja ze walki wstana co spowoduje przestawienie rozrzadu itd:/ ktokolwiek wie to niec pisze swoje opinie i doswiadczenia, sprawa dosc pilna:)

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się tylko ze względu na to właśnie że wałki rozrządu "wstaną" i wówczas tak czy owak będę musiał od nowa ustawiać rozrząd??

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Żeby to zrobić musisz rozpiąć rozrząd. Wałki na pewno się podniosą po odkręceniu pokrywy.

Robiąc to "po kosztach" wymienił bym sam pasek.

Jak się postrasz to po zdjęciu paska wałki się nie ruszą, ale dla pewności wszystko ustawiłbym na nowo.

Blokada wałków przykręcana jest do pokrywy, więc nie przyda się do ich zablokowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę sensu wymiany samego paska jak to napisałeś bo kompletny rozrząd wymieniłem nie całe 100km temu.

Po zdjęciu paska na pewno wałki się nie ruszą bo będą zblokowane wraz z wałem korbowym także ponowne ustawienie rozrządu bo bułka z masłem.

A o co chodzi z tą blokadą wałków na pokrywie?

I na co ewentualnie uważać podczas zakładania pokrywy? Oprócz na to by nie "rozmazać" silikonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz sprecyzować swoją odpowiedź? Czy Ty gdybyś kupił oryginalny rozrząd, przejechałbyś na nim 100km to kupiłbyś nowy pasek??? Wiele razy słyszałem o opiniach na temat tego ze raz założony pasek już nie powinien być drugi raz zakładany i napinany ale pracując przy autach od ponad 10 lat w tym momencie w ASO japońskiej marki i nie spotkałem się aby ktoś trzymał się tej zasady.... Wzmacniamy pasek rozrządu nie rozciąga się tak odrazu po jego napięciu....Ale każdy ma swoje zdanie, opinie, sposoby i podejście na różne sprawy.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zdjęciu paska na pewno wałki się nie ruszą bo będą zblokowane wraz z wałem korbowym także ponowne ustawienie rozrządu bo bułka z masłem.

A o co chodzi z tą blokadą wałków na pokrywie?

Jak napisał kolega powyżej - pasek naciąga się raz.

Blokada wału korbowego to jedno, a blokada wałków to drugie. Blokadę wałków przykręca się, żeby się nie ruszała, do pokrywy zaworów, zdejmiesz ją razem z blokadą wałków.

 

Dodano: 11 maj 2014 - 20:21

Czy Ty gdybyś kupił oryginalny rozrząd, przejechałbyś na nim 100km to kupiłbyś nowy pasek???

Tak, ale to Twoje auto i Twoje pieniądze. Ja nie będę ryzykował i nie powiem Ci żebyś jeszcze raz naciągnął ten sam pasek. O tym musisz zdecydować sam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do naciągania paska tylko raz to ja się już wypowiedziałem na ten temat w poście powyżej....

Już rozumiem o co Ci chodzi z tą blokada przykręcaną do pokrywy ale ja mam wykonaną blokadę domowym sposobem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ja mam wykonaną blokadę domowym sposobem:)

I co z tego? Jak odkręcisz pokrywę to i tak wszystko się ruszy. Tak czy siak czy założysz nowy pasek czy "stary" i tak musisz ustawić na nowo rozrząd.

Zaślepki wałków uratujesz, po odkręceniu pokrywy same wypadną. Zastanawiam się jednak nad uszczelniaczami wałków, czy nie wymienić ich, o ile nie wymieniałeś ich przy wymianie rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo że się wszystko ruszy, także to najmniejszy problem. Na simeringi wałków zostaną posmarowane silikonem dla pewności bo przy wymianie rozrządu nie ciekły także nic im nie będzie (to są właśnie własne sposoby).

ale powiedz mi czy przy zakładaniu pokrywy zaworów na coś uważać? Masz jakieś sposoby na to by ewentualnie np. "konik" nie spadł z zaworu itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz sprecyzować swoją odpowiedź? Czy Ty gdybyś kupił oryginalny rozrząd, przejechałbyś na nim 100km to kupiłbyś nowy pasek???

Osobiście bym nie ryzykował. Za duże koszty naprawy silnika w stosunku do kosztu zakupu paska i osobiście kupiłbym nowy. Zrobisz jak chcesz. Nie mój cyrk, nie moje małpy jak mówią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy Ty kiedykolwiek po swojej pracy miałeś przypadek ze klient wyjechał z warsztatu i okazało się ze coś nie jest tak jak powinno i była potrzebna ponowna rozbiórka rozrządu to mu powiedziałeś ze musi kupić pasek?? Bo ja mam styczność z takimi ludźmi i każdy puknął się w głowę ze chcę go naciągnąć na kasę więc naprawdę ta teoria ze trzeba wymieniać pasek za każdym razem mija się trochę z rzeczywistością niestety.....

Ale nie o to chodzi w tym temacie....

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale powiedz mi czy przy zakładaniu pokrywy zaworów na coś uważać?

W zasadzie nie, przykręcaj ją tak jak głowicę od środka i etapami, żeby dobrze siadła.

Nie wiem czy będziesz odkręcał pokrywę odstojnika oleju, ale zasada jest taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ale jeżeli coś robisz i zrobisz to źle to jest Twoja wina i koszt usunięcia usterki jest po Twojej stronie. Więc jako mechanik idziesz na łatwiznę zakładając drugi raz ten sam pasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!