Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek oleju spod osłony drążka kierowniczego i zdzieranie opon do wewnątrz


Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich forumowiczów

 

zwracam się do was z następującym problemem

Renault Megane Scenic I 1.6 16 V data pierwszej rejestracji 31.03.2000 nr 3004 i 575 to nr po krorych wyszukuje czesci w DE bo tutaj teraz mieszkam

 

sprawa wyglada następująco mam stuki w zawieszeniu podejrzewam i sciaga mnie podczas jazdy np jak najade na jakąś nierówność np łączenia stalowe na autostradzie lub wystarczy niewielka ilość wody

postanowiłem sprawdzić żeby zamówić drążek i kożcówkę drążka i sworzeń

no i tutaj pierwsza niespodzianka bieżnik od wewnątrz częściowo zjechany a opony mają raptem 10 m-cy

 

tutaj 1 pytanie czy po ustawieniu zbieżności mogę przerzucić te opony na tył czy dalej będzie ściągać a może trzeba wymienić na 2 inne

 

teraz jeszcze dziwniejsza rzecz i tu nie mam pojęcia co to

otóż postanowiłem zdjąć osłonę drążka aby zobaczyć czy sam odkręcę i jaksie dojście jest i jak to wygląda

sciągnąłem zaciski najpierw przedni a potem tylni i jak pociągnąłem osłonę do przodu to wyleciało chyba ze 100 może 200 ml oleju OD CZEGO TO CZY TO MAGLOWNICA W D.....IE czy to normalne w tym miejscu

wyczułem jeszcze za tą kulką drążka jest taka rurka jakieś 10 cm i tak jakby było przegnite albo skorodowane może mi się wydawało

a może jest tam jakaś uszczelka

 

 

dołanczam zdjęcie z netu nie moje i nie wiem czy to mój typ ale chcę pokazać te 10 cm z jednej i z drugiej strony tam pewnie się wkręca drążek

 

proszę o poradę jak wymienić drążek z końcówką i o co chodzi z tym olejem

 

2 strony nie sprawdzałem ale wydaje mi się że tam też jest nie za dobrze bo osłona jest mokra ale nie kapało pod autem

tylko jakoś w zbiorniczku wydaje mi się żę nie ma płynu do wspomagania albo nie mogę dojrzeć i tu jeszcze pytanie czy jak odkręcę nakrętkę to musi być płyn powyżej tego siteczka czy równo z nim

i jak sprawdzić ilość płynu

 

na koniec pytanie czy pod osłonami drążka też jest płyn czy może są tam jakieś uszczelki łączące drążek i maglownicę

 

post-61315-0-61020000-1399998090_thumb.jpg

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki i 5.7 - logika wypowiedzi

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 pytanie czy po ustawieniu zbieżności mogę przerzucić te opony na tył czy dalej będzie ściągać a może trzeba wymienić na 2 inne

Zależy jak zjechane jak bardzo to tylko wymiana na nowe.

sciągnąłem zaciski najpierw przedni a potem tylni

Pierwszy raz słyszę żeby w Sceniku były dwa zaciski na osi.

to wyleciało chyba ze 100 może 200 ml oleju

Cieknie z maglownicy, poszły pewnie uszczelnienia. Maglownica do wymiany lub do regeneracji.

 

PS

Poza tym to co napisałeś jest nieczytelne.

Zanim cokolwiek wyślesz na forum przeczytaj to i popraw, żeby można było zrozumieć o co chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Na wstępie przepraszam za literówki i brak składni.

Wynika to z tego że post napisałem w ekspresowym tępie tempie.

1. Zsciski Zaciski- jeden mały z przodu osłony i jeden zacisk większy na końcu osłony.

2. Opony - od zewnętrznej strony bieżnik prawie w 100% a od wewnętrznej strony schodzi skosem czyli od może 6mm do 2mm.

3. Maglownica - istnieje możliwość demontażu samemu? Chciałbym ją wysłać może do pl do regeneracji bo w DE nowa 300-400 euro.

4. Maglownica - może istnieje możliwość wymiany tych uszczelniaczy samemu?

5. Maglownica - może można uszczelnić ten wyciek jakimś silikonem lub innym specyfikiem?

6. Drążek i końcówka - czy wymienię samemu nie mam tego specjalnego klucza do drążka?

Dzięki wszystkim za porady i pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1) Teraz zrozumiałem :), chodzi o opaski, cybanty mocujące osłonę gumową do drążka i korpusu maglownicy.

Ad2) Moim zdaniem do wyrzucenia

Ad3) Pewnie, pod warunkiem, że masz miejsce i narzędzia, auto będzie sobie stało i czekało na maglownicę.

Ad4) Jak masz odpowiednią wiedzę i narzędzia możesz spróbować, ale ja raczej poszukałbym jakiegoś warsztatu, który to zrobi i przy okazji sprawdzi czy oprócz wycieków z maglownicą jest wszystko w porządku. Sądząc po tym co napisałeś o oponach, masz całkowicie rozjechaną zbieżność. Nie wiadomo co jest powodem.

Ad5) Zapomnij, drążki się ruszają, wysuwają i wsuwają.

Ad6) Niektórzy odkręcają/zakręcają kluczem do rur, nie polecam tej metody, łatwo uszkodzić drążek lub maglownicę.

Na Twoim miejscu poszukałbym używanej maglownicy. Może być znacznie taniej i być może szybciej taką znajdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi.

Widzę że dobry z Ciebie specjalista i sporo wiesz :)

Myślę że na razie zrobię tak:

Chcę kupić drążek i końcówkę drążka oraz te gumowe osłony ( te cybanty teraz widziałem że biorą też takie paski jak do kabli. wiesz o czym myślę? czy można je użyć zamiasty tych cybantów),

założyt to ustawić zbieżność dolać płynu do serwa a w międzyczasie poszukać nowej maglownicy. Czy taka opcja się opłaca?

PRZEMO czy masz może jakieś zdjęcia albo jakiś opis jak wymątować maglownicę i czy wiesz może jaki to OEM, bo widziałem do tego modelu różne długości?.

Co jeszcze zauważyłem to to że przy końcówkach drążka tj z jednej strony bo z drugiej nie zaglądałem nie ma tej nakrętki dystansującej czy jak to się tam nazywa, a na wielu zdjęciach jak przeglądam części

to taka nakrętka jest wszędzie. Czy to może być przyczyną złej zbieżności.

Dodatkowe pytania.

1. Silniczek wycieraczki tylniej nie działa. Wykręciłem go dzisiaj i był cały gorący. Miałem włączony zapłon kilka minut i ustawiłem przy kierownicy na włączoną wycieraczkę aby sprawdzić czy w ogóle coś chodzi.

Czy Twoim zdaniem silniczek jest spalony jak nie to jak sprawdzić czy działa?

2. Zalało mi 2 raz dmuchawę bo otwory pod maską z okrągłymi gumami były zapchane

Wyciągnęłem te gumy i teraz woda spływa prosto w dół na aswalt asfalt. Czy mogę te gumy mieć wyjęte czy włożyć spwrotem?

3. Od paru dni się troche dusi jak się rozgrzeje.

Jakiś czas temu wymieniłem te wszystkie gumy przy kolektorze ssacym bo na ciepłym silniku wył i trzymał prawie 2 tyś obrotów

Czy mogło się coś przestawić w przepustnicy bo ostatnio wyciągnąłem bezpieczniki i może coś z pamięcią komputera się pomieszało?

załączam kilka linków części jakie chciałem zakupić

drążek + końcówka + guma i dodatki (jaka firma lepsza) ---- http://www.mister-auto.de/de/spurstange/renault-scenic-i-ja0-1-1-6-16v-107ps_v11406_g284.html

sworzeń (jaka firma lepsza i jaka średnica 10 czy 12) ---- http://www.mister-auto.de/de/traggelenk/renault-scenic-i-ja0-1-1-6-16v-107ps_v11406_g2462.html

 

pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za info :)

 

p.s jakaś wiedza jest i powiem szczerze że wszystko co robiłem w moim scenicu nauczyłem się z tąd stąd za co dzięki wszystkim forumowiczom :)

ostatnio nawet wymieniłem sam alternator i pasek z rolkami. haha a alternator wyciągnąłem przez otwór przedniej lampy a nie jak inni zozkręcając cały bok :)

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo tego. ale zacznijmy od tego ...

nauczyłem się stąd za co dzięki wszystkim forumowiczom

Poczytaj sobie ten temat Masz Scenika I PhII

te cybanty teraz widziałem że biorą też takie paski jak do kabli. wiesz o czym myślę? czy można je użyć zamiasty tych cybantów

Jak na chwilę to można, na dłużej nie polecam.

założyt to ustawić zbieżność dolać płynu do serwa a w międzyczasie poszukać nowej maglownicy. Czy taka opcja się opłaca?

Po wymianie maglownicy i tak musisz ustawić zbieżność, poza tym widząc, że z układem kierowniczym jest coś nie tak, a ewidentnie tak jest u Ciebie, bałbym się jeździć takim autem.

masz może jakieś zdjęcia albo jakiś opis jak wymątować maglownicę i czy wiesz może jaki to OEM, bo widziałem do tego modelu różne długości?.

Serwisówki są na Dowlnoadzie, ściągnij sobie i poczytaj, Sam naprawiam również, tam znajdziesz wszystko.

Nr części - albo ASO, albo cyknij mi fotkę naklejki z prawego słupka B i wyślij na [email protected], podam Ci te nr OEM

Czy to może być przyczyną złej zbieżności.

Przyczyną jest rozwalona maglownica, ale teraz nie dojdziesz dlaczego, trzeba naprawić, a nie szukać przyczyny. Kopiłeś takie auto i po zawodach, ktoś się pozbył kłopotu i tyle ;)

Ad1) Sprawdź - czy dochodzi napięcie na silniczek, czy silniczek podpięty na krótko działa, spróbuj rozebrać przekładnię, wyczyść i nasmaruj.

Zalało mi 2 raz dmuchawę bo otwory pod maską z okrągłymi gumami były zapchane

Nie przypominam sobie żeby tam były jakieś "okrągłe gumy". Jedyne elementy które tak wyglądają to plastikowe osłony mocowania kolumny McPersona i one mają być założone. Odpływy z podszybia są pod błotnikami, jakby w rogach maski, a potrafią się zapchać bardzo .

Ad3) Mało napisałeś, ale to raczej nie jest wina przepustnicy, skoro nic nie piszesz o falowaniu obrotów. Bardziej przyglądnąłbym się: świecom, filtrom.

Każdy na forum poleci Ci TRW, ja mogę też polecić Lemfordera. Czy te części są dobre odpowiem po przesłaniu fotki naklejki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

otóż masz racje kupiłem g...no niestety ale co zrobić trzeba reperować i nie narzekać, tylko skąd tą kasę brać na wszystko.

Z tym numerem nadwozie miałeś na myśli VIN z dowodu rejestracyjnego?

Pewnie masz ze wszystkim rację ale jakoś trzeba jeździć.

Chciałbym zamówić te części ale nawet nie wiem jaką mam przekładnię czy TRW czy SMI, bo podobno

te części od TWR nie pasują do SMI i odwrotnie. Jedyne co doczytałem że nie ma znaczenia jaka maglwnica bo obie pasuję otworami,

tylko jakiś wężyk często się urywa i trzeba nowy założyć. Rozumiem że bez kanału albo pdnośnika nie ma co zaczynać, czy wystarczy jak

podniosę na lewarku i podstawię te podpory z dwóch stron?

 

Mam jeszcze pytanie.

Dzisiaj zaczął się tragedia dziać. Auto chodzi jakby na 3 cylindry albo jakby świeca, cewka lub kabel była popsuta. Na niskich obrotach na ciepłym silniku dodaje na 1, 2 lub 3 biegu gazu a auto jak traktor i brak mocy. Jakby może lewe powietrze czy coś. Sprawdziłem kable od cewek p kolei je odłączając i za każdym razem jeszcze bardziej schodził z obrotów więc wnioskuję że to nie kable, cewki lub świece te ostatnie mają 10 m-cy z Boscha. Dodatkowo w aucie jak jadę i stoję ze strony kierowcy w okolicy bezpieczników wydobywa się co 20-30 sekund takie cyknięcie jakby coś w stylu przeskakującego przekaźnika. Wszystko zaczęło się 2 dni temu po deszczach autko stało ze 2-3 dni. Jadąc dzisiaj później na 4 i 5 biegu było ok jak go prze gazowałem. Na mniejszych obrotach też się uspokoiło ale czułem że ciężko mu. Za jakiś czas znowu to samo. Podniosłem na postoju maskę a silnik skacze jak na disco a gałka skrzyni o mało nie wyskoczyła tak nią bujało.

Na obrotomierzu raz w górę a raz w dół.

 

Może jakieś wskazówki PRZEMO?

 

Wiem że tego dużo i kilka tematów w jednym ale nie wiem od czego zacząć a od poniedziałku mam zacząć nową pracę, wszakże jest alternatywa pociągiem ale dojazd tragiczny bo 1,5 godziny jazdy w jedną stronę

 

Pomożesz swoją wiedzą dobry człowieku?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VIN jest na naklejce, na niej są też inne dane które mogą być potrzebne.

Najpierw zrób porządek z maglownicą, potem będziesz kupował części. Kanał lub podnośnik kolumnowy bardzo się przyda. Podnoszenie na lewarku nie jest zbyt bezpieczne, tym bardziej, że będziesz pod nim pracował.

Problemy z silnikiem, to jak dla mnie zawilgocone cewki i świece, możesz też sprawdzić masę, plecionka jest z tyłu za silnikiem, na wysokości rozrządu.

Cewek tak nie sprawdzisz, są połączone szeregowa, w parach 1-4 i 2-3. Trzeba odkręcić śruby trzymające cewki w głowicy, a potem podnosić je kolejno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie po małej przerwie.

Na chwilę obecną częściowo uporałem się z cewkami. Były 2 zalane wodą. Tam w koło nich nie ma odpływu dobrego i po ulewach jakimś cudem mi naciekło. Na razie zrobiłem zabieg typu, powyciągałem świece i cewki i je wysuszyłem. Odpaliłem i na razie jest ok ale nie jechałem nigdzie ze względu na maglownicę.

Jutro postaram się podnieść i zdjąć osłonę silnika i zrobię kilka fotek.

Możesz mi dokładniej opisać PRZEMO gdzie szukać tych numerów?

Na razie pozdrawiam i dzięki za wskazówki o downloadzie parę rzeczy było interesujących i treściwych.

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro postaram się podnieść i zdjąć osłone silnika i zrobię kilka fotek

Jaką znowu osłonę? Zanim zaczniesz coś rozbierać zapytaj.

gdzie szukać tych numerów?

Na prawym słupku, jak otworzysz drzwi pasażera z przodu, powinna być naklejka

thumb_hosting_zdjec_1400261077__vin.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Chodzi mi o plastikową osłonę pod podwodziem. Osłania ona chyba skrzynię i silnik. A może bez zdejmowania uda mi się sprawdzić jaki to OEM tej przekładni kierowniczej.

Niestety nie miałem czasu zrobić fotek ale spisałem te numery ze słupka.

 

Podaje w takiej kolejności jak na słupku:

JA04 D173649

E2 SAN913 SAN513

MU632 DRAP08 HARM02

8/ ACGK MRTW

 

poniżej było jeszcze:

Renault SA

e2*98/14*0068

VF1JA04N522213420

1800 kg

2750 kg

1-1030 kg

2-1000 kg

 

Czy to jest to czego potrzebujesz aby odszukać te dane?

 

Pozdrawiam PRZEMO i z góry dziękuję za i tak już dużą pomoc

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połączyłem z istniejącym tematem.

 

Witam wszystkich Forumowiczów

Wznawiam mój poprzedni post, ponieważ nie otrzymałem wystarczającej ilości informacji

Autko Renault Megane Scenic I phII 1.6 16v, data 1-wszej rejestracji 31.03.2000

 

Oznaczenia na słupku:

JA04 D173649

E2 SAN913 SAN513

MU632 DRAP08 HARM02

8/ ACGK MRTW

 

poniżej było jeszcze:

Renault SA

e2*98/14*0068

VF1JA04N522213420

1800 kg

2750 kg

1-1030 kg

2-1000 kg

 

Teraz proszę zerknąć na dodane fotki i powiedzieć mi czy to jest maglownica TRW (udało mi się odczytać ten Renault OEM 7700344725)

 

Pytanie 1 rys. img_2085 - czy aby wymontować maglownicę trzeba odkręcić te dwie rurki dochodzące do maglownicy

Pytanie 2 rys. img_2000, 2001 i 2004 - Proszę spojrzeć na miejsce wycieku i powiedzieć czy maglownica jest do wymiany czy to jest normalne że pod tymi osłonami drążka kierowniczego jest olej.(po zdjęciu osłony wylało się jakieś 200ml oleju może mniej może więcej)

Pytanie 3 rys. img_2089 - do jakiej wysokości w zbiorniczku powinnien być olej? czy powinnien w ogóle być widoczny po odkręceniu korka

Pytanie 4 rys. img_2105 i 2106 - czy to TRW czy SMI? jakiej długości powinna być przekładnia i jakie średnice otworów i gwintów. Z tego co czytałem jest kilka długości maglownic do tego modelu

Pytanie 5 rys. img_2112 i 2107 - tutaj też jest mokro - dobrze czy źle?

Pytanie 6 rys. img_2110,2111,2112 - czy te śruby się odkręca aby ściągnąć maglownice?

 

Proszę jeszcze o wskazówki co jeszcze odkręcić aby wymontować maglownicę.

Dziękuję wszystkim forumowiczom z góry za pomoc oczywiście jak będę wymontowywał postaram się opisać co i jak i zrobić parę fotek.

 

Pozdrawiam

Rafal

 

Kolego nie dublujemy tematów. Aston76

post-61315-0-00686300-1400927112_thumb.jpg

post-61315-0-05645000-1400927127_thumb.jpg

post-61315-0-76818000-1400927147_thumb.jpg

post-61315-0-69240500-1400927166_thumb.jpg

post-61315-0-55351700-1400927190_thumb.jpg

post-61315-0-22023400-1400927217_thumb.jpg

post-61315-0-93255600-1400927241_thumb.jpg

post-61315-0-63889000-1400927268_thumb.jpg

post-61315-0-52781300-1400927290_thumb.jpg

post-61315-0-68455900-1400927322_thumb.jpg

post-61315-0-76253900-1400927349_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz odkręcić przewód ciśnieniowy wspomagania idący od pompy wspomagania, odkręcić drążki kierownicze od zwrotnic. Odkręcić krzyżaka w środku w kabinie. I najlepiej robić to na podnośniku. I ze zdjęcia wynika, że masz przekładnie TRW. Pod osłonami ma być sucho. Puściło uszczelnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!