Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

- Chiałbym wymienić samodzielnie filtr kabinowy i odgrzybić preparatem WURTH (1,9Dci, 120km)-zakład sporo za to kasuje...., czy lepiej to zrobić przed nabijaniem klimy (będzie też sprawdzana szczelność kontrastem) czy po nabiciu - czy nie ma to żadnego znaczenia?

- Po właczeniu klimy - AUTO lub AC - słychać takie puknięcie/kliknięcie spod otwartej maski - czy to oznaka załączenia sprężarki?

pzdr

Edytowane przez robertokot25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiem, wymontuję schowek i zapodam preparat na parownik i wczęśniej odkurzaczem wyssam syfy, a co by sie stało jakbym odgrzybił i wym. filtr przed nabiciem klimy?

i drugie pytanko :

- Po właczeniu klimy - AUTO lub AC - słychać takie puknięcie/kliknięcie spod otwartej maski - czy to oznaka załączenia sprężarki?

Edytowane przez robertokot25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) nic nie powinno się stać, ale nie wiem do jakich "szpeców" od klimy chcesz jechać i co mogą narobić jak zobaczą jeden zawór. szkoda podwójnej roboty

2) tak - to sprzęgło się załącza

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzwam u siebie zbyt mało ilość czynnika w układzie bo : klima słabo chłodzi i dodatkowo wszystkie nawiewy od strony kierowcy dmuchają sporo cieplejszym niż od strony pasażera powietrzem - ponad 10st różnicy,

W zakładzie w którym mają mi robić nabicie klimy, chcą 130zł i w tym jest (ta cena jest dobra?) - filtr i odgrzybianie zrobię sam :

- Osuszanie układu

- Sprawdzenie czy nie ma dużch nieszczelności pod duzym ciśnieniem

- Napełnienie klimy czynnikiem i olejem - bez znaczenia czy układ jest pusty czy może braki są małe

- Napełnienie układu kontrastem w celu wykrycia mniejszych nieszczelności (wizytya kontrolna po kilku dniach)

Pytałem w tym zakładzie i powiedzieli że wymiana filtra i odgrzybianie jest bez znaczenia przed czy po nabiciu klimy.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cena letko podwyższona, a te rzeczy o których piszesz to "są w cenie" w każdym zakładzie (to tak jakby gratis było przykręcenie korka oleju, przy wymianie oleju :) ), ale jak nie masz nic innego to jedź.

załóż tylko dobry filtr (broń Boże taniochę, np. HART).

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszędzie mam daleko, a ten zakład mam na miejscu więc odpada koszt dojazdu..... a jak przeglądam ceny w necie to wszędzie jest chyba koło 100zeta, filtr dam zwykły filtrona za 42zł lub węglowy VALEO za 48zł, do odgrzybiania kupię preparat WURTH za 35zł (podobno jest niezły),

pzdr.

Edytowane przez robertokot25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

- A czy dobrze myslę że parownik jest tuż za filtrem kabinowym - tzn. bliżej wnętrza samochodu? i jesli klima chłodzi tylko wywietrznikami od strony pasażera (od kierowcy dużo słabiej) to oznacza że jest mało czynnika i parownik jest bardziej chłodny od strony pasażera i dlatego tylko tam dmucha chłodne powietrze? no bo jesli parownik by miał równomierną temp. to na obie strony pojazdu powinno iść powietrze o równomiernej temp.... no chyba że parownik jest zapchany, podobno tez może być uszkodzone jakiś silniczek mieszania powietrza.

- Do odgrzybiania jest podobno dobry ten preparat :

http://www.dezynfekcja24.com/product-pol-54-Mikrozid-AF-liquid-250-ml-z-atomizerem-.html

Mikrozid Liquid skutecznie radzi sobie z bakteriami (Tbc i MRSA0), grzybami, wirusami w tym HBV, HCV, HIV, Adeno, Rota, Papova i Polio.

Tylko nie wiem czy da radę tym napsikać, jesli nie będzie wężyka....

- Filtr już mam kupiony VALEO węglowy, w tym tyg. pojadę na nabiecie klimy i zobaczymy.....

 

Dodano: 04 lip 2014 - 13:18

Klime nabiłem - było tylko 150g czynnika w układzie.. po tygodniu pojechałem żeby sprawdzili czy nie ma wycieku kontrastu i jest OK - teraz chłodzi konkretnie :)

Odgrzybiłem jednak preparatem do tego przeznaczonym, czyli WURTH (zużyłem prawie cały) - preparat zapodałem na parownik od strony filtra, przez otwór chłodzenia schowka i przez nawiew na nogi.. teraz leci świeże powietrze bez dziwnych zapachów... bo wcześniej po wyłaczeniu klimy - na zwykłym nadmuchu lub po dłuższym postoju zanim załaczyła się sprężarka leciał zapach stęchlizny, mokrej starej szmaty itp... jak już klima chłodziała było ok.

Edytowane przez robertokot25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!