Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jestem na Chorwacji - problem z samochodem


dupcon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Panowie proszę Was o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Obecnie dojechałem samochodem do Chorwacji ale po drodze pojawił się problem.

Samochód: Renault Megane 1,5 disel - 78kW

Problem techniczny opis:

1. Odpalanie samochodu - przy zapalaniu samochodem "trzęsie" - muszę dodać więcej gazu, żeby wszedł na większe obroty i wtedy to znika. Tak jakby za mało paliwa silnik dostawał.

2. Jazda- W czasie jazdy wyczuwalny jest nadal objaw małej ilości podawanego paliwa (wg. mojej obserwacji samochód delikatnie trzęsię) Jak jadę autostradą z szybkością 130-150km to objaw praktycznie zanika, natomiast przy mniejszej prędkości na drodze w mieście wyczuwalne jest trzęsienie samochodem. Podsumowując i szybciej jadę i mocniej wciskam pedał gazu to objawy są mało wyczuwalne.

3. Dodam, że nie ma żadnych komunikatów a obroty nie falują. Nie ma falowania nawet na biegu jałowym, natomiast da się wyczuć drżenie samochodu.

Panowie proszę bardzo dajcie jakieś uwagi co może być nie tak -, ponieważ za niedługi czas będę wracał do Polski (1300km) i obawiam się, żeby nie stanąć w czasie drogi. A wyjazd z rodziną i dzieckiem jest.

Dziękuje z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio na wycieczce tylko trochę bliżej bo ok 400km od domu miałem objawy drżenia, pisku itp. Szczególnie na niskich obrotach, po otwrciu maski niby ok ale takie drgania jakby cała maska chodziła szczególnie podczas ruszania. Winne było sprzęgiełko od alternatora, które się zblokowało i chodziło jak sztywne koło. Dodam, że pasek wielorowkowy strasznie drżał podczas biegu jałowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) rozumiem, że wykupiłeś sobie jakieś assistance, więc ubezpieczyciel w razie "W" pokieruje auto do właściwego serwisu

2) mnie to wygląda na problem z wtryskiwaczem albo jakaś poduszka się rozleciała. może być i dwumasa

 

dźwigałeś klapę?

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

1. Holowanie mam do 250km lub do najbliższego warsztatu.

2. Ile może to jeszcze pociągnąć, aż całkowicie stanie? Tak jak piszesz jeśli to np. wtryskiwacz, poduszka lub dwu masa? Dodam, że przed samym wyjazdem na Chorwację byłem w ASO Renault i sprawdzali mi auto. Powiedzieli, że wszystko gra.

3. Jak otworzę klapę to nie słychać żadnych pisków, dziwnych dźwięków, silnik równo pracuje.

 

P.S. czy może być winne zanieczyszczone paliwo?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnych rzeczy się nie da przewidzieć bez demontażu/pomiarów, a nikt nie będzie w takie koszty iść. inna sprawa, że ASO bardziej powinno zależeć, by klient przyjechał na naprawę, niż jeździł sprawnym autem :D tak więc przeglądy w ASO to...

 

trudno powiedzieć, co dokładnie masz jeśli to dwumasa, to raczej wymiana, pytanie czy już czy jak wrócisz.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to interesuje mnie tylko, czy dojadę do granic PL w takim stanie technicznym samochodu. Koszty mnie w PL nie interesują bo to samochód firmowy.

Co wg. Ciebie powinienem zrobić, jechać to do mechanika chorwackiego? Tylko nie chcę wydawać kasy własnej na naprawę w Chorwacji bo wiadomo to droga sprawa. Jak tylko przekroczę granicę PL to koszty naprawy pokrywa firma.

 

Można coś na "ucho" wysłuchać? żeby przynajmniej coś wykluczać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. czy może być winne zanieczyszczone paliwo?

Oczywiście że tak. Masz może jakieś podejrzenia co jakości ON? Gdzie tankowałeś, albo inaczej czy objawy pojawiły się w niedługim, odstępie czasu/przejechanych km. od zatankowania?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem pół baku to wlałem do pełna z mojego karnistra-zabrane paliwo z PL, żeby nie kupować po drodze. Ale nie jestem pewny czy to miało związek? Zauważyłem w czasie jazdy, że jak jechałem na tym dolewanym paliwie to auto zaczeło mieć problem. Po wypaleniu tej dolewki troszkę lepiej się jechało, ale objawy nie ustępiły całkowicie, nadal źle się odpalało i tak jakby miałem wrażenie, że paliwo nie jest podawane w dużej dawce tylko jakby do silnika dochodziła z ubożała dawka.

Nie wiem, czy to poprostu przypadek i zbiegło się to w czasie, czy szukać gdzie indziej problemu?

 

Ale zastanawie mnie jedno: jeśli paliwo było do kitu to powinnien silnik gasnąć lub obroty na wyświetlaczu falować! A tak nie jest, obroty są stałe na wolnych i nic się nie dzieje z nimi

 

Dodano: 23 cze 2014 - 10:59

Witam,

Panowie dziś próbowałem odpalić auto, ale niestety nie da się. Mimo kilku prób. Pod pompowałem gruszką ale to tez nic nie dało. Auto nie odpala, może ktoś podpowie jaka przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kolego czy nie masz gdzieś przetartego / pękniętego ,zsuniętego / przewodu ..lewe powietrze pomiędzy intercoolerem a kolektorem dolotowym. Jeśli nie wyświetla błędu silnika / nie pali się pomarańczowa lampka / to wtrysków bym nie obstawiał..zresztą możesz tylko zrobić najprostsze czynności ..reszta serwis. Jeśli odpali na nowo zatankowanym paliwie dolej czegoś do czyszczenia wtrysków. Podłącz na kablach 2 akumulator od jakiegoś uczynnego sąsiada i spróbuj odpalić. Sprawdź bezpieczniki zasilające wtryskiwacze , ECU ...czy nie zostały przetarte / przegryzione np. przez kuny / jakieś przewody zasilające wtryski lub czujniki / np. czujnik halla na kole zamachowym /. Możesz spróbować odłączyć przepływomierz..auto wtedy wejdzie w tryb serwisowy..ale do domu dojedziesz. Ja w zaszłym roku miałem przygodę z autem na górkach w drodze powrotnej..błąd przeładowania turbiny...tryb serwisowy i auto 60 km/h alfa 147. Ale mam w laptopie programik, interface na BT..i usunąłem błędy silnika / wyświetliła pomarańczowa lampka/..mogłem jechać dalej. Powodzenia

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

jutro rano jestem umówiony z mechanikiem Chorwackim. Jak macie jakieś podpowiedzi co ma posprawdzać w pierwszej kolejność to chętnie wysłucham, żeby mnie nie skasował $

Dzięki z góry za pomoc

 

Dodano: 23 cze 2014 - 15:55

gruszka gruszką, ale czy jest paliwo w przewodzie bezpośrednio przed pompą?

 

sprawdzimy jutro, jak wyżej pisałem u mechanika mam wizytę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wężyku jest paliwo.

A Czy to może mieć znaczenie (np. zapowietrzenie układu) bo kilka razy wyciagałem i wkładałem "odpowietrznik" na rysunku. zaznaczony. Oczywiście potem dokładnie na klik włożyłem ale może to ma jakiś związek (choć nie sądze)? z problemem odpalania?

Edytowane przez dupcon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!