Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nierówna praca silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam a więc wróciłem z komputerka i co się okazało NIC. Clip nie pokazał żadnych błędów, sonda działa jak trzeba w sumie jak inne czujniki. Z tego co powiedział mi pan sprawdzający że przepatrzyć jeszcze świece może one mają już dosyć "wymieniane z 8 miesięcy temu NGK". Dał mi jakieś używane by sprawdzić i dziś będę je zakładał są firmy motrio 069 mogą być?. Jeżeli one nie pomogą to leże bo wymieniane mam wszystko. Cewki, kable, krokowca, przepustnica czyszczona, filtr oleju, paliwa, powietrza, sam olej, zawory ustawiane, uszczelka pod klawiaturą, planowana głowica, nowy rozrząd, nowe zawory, uszczelniacze, pompa wody, no kurde wszystko praktycznie nowe a silnik chodzi jak mu się chce. Jak się dogrzewa to całą budą trzęsie. Wiec myślałem że to poduszki i wszystkie 3 są nowe i dalej to samo. Komputer ma czyściutkie styki. Masy silnika, cewek świateł itp czyszczone zakonserwowane i dalej to samo. Są jakieś pomysły jeszcze? Silnik 1.6e 8V 98r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, a co robic jak jade rozpedzony i wyrzucr na luz to faluja obroty od 500 do 1200. Ale zaznaczam ze nie zawsze sie to dzieje, warto wymienic krokowy ?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra świece sprawdzone i nie wyglądają źle. Prawie jak nówki jedna miała czarny nalot. Ale zmieniłem je na te motrio "używane" niby coś tam lepiej ale nadal chodzi jak chce. A napiszcie mi tylko czy regulator ciśnienia paliwa czy jak mu tam powinien często syczeć?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolego, mam podobny problem, tylko że 1.8 16V, chodzi jak traktor, trzesie się i podskakuje... zmartwiłeś mnie ilością wymienionego osprzętu i dalej nic. Ja też wymieniłem świece, posprawdzałem cewki i dalej to samo. Znajomy mechanik powiedział że może uszczelka pod głowicą ma przedmuch między cylindrami, ale to już większa robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy mechanik powiedział że może uszczelka pod głowicą ma przedmuch między cylindrami, ale to już większa robota.

No nie żartuj, że sprawdzenie kompresji to "większa robota". Poza tym, jak by był przedmuch, to auto wyraźnie byłoby słabsze oraz/i byłyby problemy z rozruchem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok pytanie czy oryginalne świece nr katalogowy 7700743137 bedą pasować do mojej megi?

 

Btw. Miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą przy składaniu rozrządu więc uszczelka odpada kolego Greg :D

Edytowane przez Skorpioniks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przerabiałem ten temat - trzęsący się silnik na wolnych obrotach. Podejrzenie - nie pali któryś cylinder. Lokalizacja bardzo szybka - zdejmowanie po kolei końcówki z cewli zapłonowej na każdym cylindrze, na 3 cylindzre brak reakcji. Pozostało tylko sprawdzić świeca lub cewka. I tu miałem kłopot, bo za cholerę nie mogłem wykręcić śrub mocujących świece, ale w końcu się udało i przez zamianę miejscami cewek między 3 i 4 cylindrem, wyszło że padnieta jest cewka. Dzisiaj mam dostać nową. Przy okazji zmniejszyłem odstęp między elektrodami z 1 mm na 0,6 mm, żeby cewki nie były tak wysilone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mogłem wykręcić śrub mocujących świece

Coś ściemniasz, świece mają gwint i są wkręcane w głowice, nie ma żadnych śrub do ich mocowania.

Przy okazji zmniejszyłem odstęp między elektrodami z 1 mm na 0,6 mm,

Hmm!, o ile dobrze pamiętam ma być, w Twoim silniku, 0.9 mm i raczej nie zmieniał bym tego, dla cewek to nie ma najmniejszego znaczenia, natomiast dla kondycji silnika owszem.

świece nr katalogowy 7700743137 bedą pasować do mojej megi?

Na tak zadane pytanie odpowiedź może być jedna

Do twojego silnika będą pasować świece o nr katalogowych;

77 00 274 154

77 00 500 155

77 00 856 910

77 01 042 816

77 01 414 139

82 00 020 796

77 00 101 401

77 00 856 909

82 00 307 688

I pewnie wiele innych. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zrobione, wszystko gra i buczy. Padniętą cewkę Denso, zastąpiłem Beru.

 

Dodano: 08 lip 2014 - 16:39

Wyświetl postUżytkownik gimak dnia 08 lipiec 2014 - 07:31 napisał

nie mogłem wykręcić śrub mocujących świece

Coś ściemniasz, świece mają gwint i są wkręcane w głowice, nie ma żadnych śrub do ich mocowania.

Masz rację, źle napisałem, miałem na myśli śruby mocujace cewki zapłonowe - tak to jest jak się nie czyta tego co się napisze. Jedną z nich musiałem potraktować przecinakiem i młotkiem, bo gwiazdka objechała. Wymieniłem wszystkie na z łbem sześciokątnym.

Hmm!, o ile dobrze pamiętam ma być, w Twoim silniku, 0.9 mm i raczej nie zmieniał bym tego, dla cewek to nie ma najmniejszego znaczenia, natomiast dla kondycji silnika owszem.

Odstęp na świecy ma o tyle znaczenie, że im wiekszy odstęp, to tym większe napięcie powstaje na cewce, aby iskra przeskoczyła i jeżeli po stronie WN znajdzie się miejsce o osłabionej izolacji, to w tym miejscu może dochodzić do ucieczki ładunku elektrycznego i wtedy iskra między elektrodami świecy już nie przeskoczy. Cały pic polega na tym, aby odstęp na świecy był tym wentylem bezpieczeństwa. Ja miałem odstęp na świecach między 1.0 a 1.1 mm i u mnie taki wentyl powstał w cewce zapłonowej na WN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewka jak cewka, zaprojektowana jest np. na 15kV to tyle da czy zmienisz szczelinę na świecy czy nie.

Że dostała przebicie na izolacji to też nie dziwne, w końcu 15kV małym napięciem nie jest.

Cały układ zapłonowy jest projektowany pod silnik, cewki, świece, szczelina między elektrodami itp. Ma być tak jak zaleca producent.

Chyba, że kombinujesz coś z mapami wtrysku, rozrządem itd.

W każdy innym przypadku mija się to z celem i nie przynosi żadnych rezultatów, a wręcz czasami może pogorszyć zachowanie silnika.

Chcesz się bawić? Zainstaluj sobie świece 3-, 4- elektrodowe, fajna sprawa, ale nie licz, że coś zyskasz poza swoją wiedzą, że takie masz. ;)

Faktem jest, że takie świece wytrzymują 2 - 3 razy więcej niż standardowe,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewka jak cewka, zaprojektowana jest np. na 15kV to tyle da czy zmienisz szczelinę na świecy czy nie.

Że dostała przebicie na izolacji to też nie dziwne, w końcu 15kV małym napięciem nie jest.

No powiedzmy, że w warunkach panujących w cylindrze do inicjacji zapłonu (przeskoku iskry) przy szczelinie 1.0mm potrzebne jest napięcie 15kV i na to została zaprojektowana cewka i reszta układu zapłonowego.

Przy szczelinie 1.3mm napięcie do przeskoku iskry będzie potrzebne wyższe np. 20kV i cewka takie napięcie wygeneruje tylko może się okazać, że tym wentylem bezpieczeństwa nie będzie już odstęp między elektrodami świecy (to też jest izolacja która ulega przebiciu), ale inne miejsce gdzie napięcie przebicia jest mniejsze i do tej wartości cewka wygeneruje napięcie

Zmniejszając szczelinę do np 0.7mm obniża się napięcie potrzebne do tego, aby w tych samych warunkach panujących w cylindrze, nastąpił przeskok iskry między elektrodami świecy, niech będzie to np. 10kV i tylko do tego napięcia cewka zapłonowa podniesie napięcie - wentyl (przeskok iskry) zadziałał.

Zmniejszając szczelinę na świecy, obniżam napięcie jakie musi wygenerować cewka, a tym samym zmniejszam prawdopodobieństwo, że iskra znajdzie sobie łatwiejszą drogę niż szczelina między elektrodami świecy.

Jak już bawimy się w aptekę, to przy zmniejszeniu szczeliny na świecy będzie trochę bardziej wyprzedzony zapłon, ale to są mikrosekundy, o które skraca się czas narastania napięcia na cewce zapłonowej.

Faktem jest, że takie świece wytrzymują 2 - 3 razy więcej niż standardowe,

Cały układ zapłonowy jest mniej wysilony i przez to mniej podatny na uszkodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się bawimy w szczegóły, to cewka zaprojektowana np. na 15 kV tyle wygeneruje, czy zmienisz szczelinę na świecy czy nie.

Zmiana czasu przeskoku iskry, te ms, jest nieistotna, ECU sobie z tym poradzi.

Generalnie chodzi o to żeby iskra została wygenerowana w odpowiednim momencie, w odpowiednim położeniu tłoka. W momencie gdy rozpoczyna on ruch w dół.

Zmieniając szczelinę zapłon następuje ciut wcześniej gdy tłok nie zaczął się jeszcze posuwa w dół.

Nie wiem, może ECU to sobie wykryje i odpowiednio skoryguje czas w który powinna powstać iskra.

Dlatego takie zmienianie szczeliny nie jest ani dobre, ani zalecane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!