Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kolizja. Zrobić i sprzedać czy zostawić?


olej897

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Otóż 13-tego w piątek miałem kolizje, gość wjechał mi w tył samochodu i uszkodzenia są dość spore. Zewnętrzne obrażenia są do ogarnięcia ale pas tylny jest uszkodzony, czy to poważne?

Ile kosztowałaby taka naprawa? Trzeba robić(prostować? Dodam zdjęcia.

Mało opisuje bo pech chciał,że dodatkowo rękę złamałem :notacrook:

Rzeczoznawca był wczoraj i czekam za wyceną.

Uszkodzenia według rzeczoznawcy :

Zderzak tylny, kompletny k [] - Le

Okładzina zderzaka tylnego [] - W KPL Z LISTWĄ.

Wspornik zderzaka tylnego, boczny [L] - X

Lampa tylna kompletna [L] - X

Błotnik tylny [L] - X

Krata wlotu powietrza w błotniku tyl. [L] - X

Wnęka koła część tylna [L] - 5

Osłona z tworzywa, wewn. tył [L] - X

Pas tylny, część boczna [L] - X

Tarcza koła tył [L] - X

Kołpak koła tył [L] - X

Pneumant 195/65R15 91t [HL] - ZUśYCIE

EKSPLOATACYJNE X 60

Błotnik tylny K [L] - Le

Pas tylny, dolny [L] -

 

Brać kase czy do ASO?

post-44339-0-98140900-1403794168_thumb.jpg

post-44339-0-36985100-1403794192_thumb.jpg

post-44339-0-88897900-1403794212_thumb.jpg

post-44339-0-47205500-1403794227_thumb.jpg

post-44339-0-70493100-1403794242_thumb.jpg

post-44339-0-50160100-1403794264_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobną sytuację miesiąc temu, co prawda zniszczenia wizualnie dużo mniejsze (sedan) – porysowany zderzak, jeden ułamany zaczep – klapa ani lampy nieruszone. Szkodę TU wyceniło na około 1200zł oczywiście na zamiennikach i najmniejszych możliwych kosztach naprawy. Po naprawie bezgotówkowej faktura z oryginalnymi częściami Renault wyniosła ponad 8tys zł. Jeżeli planujesz dłużej pojeździć Meganką i o nią dbasz, osobiście polecam naprawę bezgotówkową. Jeżeli nie, walcz o jak największe odszkodowanie, odwołuj się, powołaj dodatkowego rzeczoznawcę, aby ocenił zniszczenia pod zderzakiem. Za kwotę jaką zaproponuje Ci TU porządnie i ładnie raczej nie zrobisz. Pamiętaj też, że należy Ci się odszkodowanie za szkodę osobową ;)

Edytowane przez dodge66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W protokole który dostał rzeczoznawca ująłem,że chce pieniądze na konto. Czy mogę tę decyzję jeszcze zmienić skoro nie dostałem wyceny?

Nie mogę za bardzo walczyć o jak najwyższe odszkodowanie,bo okazało się że przeoczyłem przegląd techniczny. Jak zacznę wojować to mogą

się uczepić wszystkiego w tej sytuacji :/

Btw. ręka złamana w innej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, w każdej chwili możesz odstawić samochód do wybranego warsztatu i podpisać pełnomocnictwo (chociaż najlepiej, aby był to warsztat współpracujący z TU sprawcy). Ja również u rzeczoznawcy zaznaczyłem, że oczekuję pieniędzy na koncie - mail z kosztorysem przyszedł kilka dni później a kwota zdecydowała o odstawieniu Megane do naprawy bezgotówkowej. Cytuję z maila od TU "W przypadku wyboru rozliczenia bezgotówkowego z warsztatem prosimy potraktować kosztorys jako ocenę techniczną określającą zakres naprawy." Przy uderzeniach w tył występuje duże ryzyko zniesienia lordozy szyjnej - na wszelki wypadek udaj się do lekarza.

Edytowane przez dodge66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne zdarzenie w 2007 roku co prawda w Clio 2ph2, ubezpieczyciel sprawcy PZU wówczas wycenił naprawę na śmieszne pieniądze ok 950 zł na ówczesne czasy. Zdecydowałem się oddać auto do ASO bezgotówkowo, naprawa kosztowała ponad 4000 zł. W ASO wyszło iż belka była lekko skrzywiona, zbieżność poleciała także trzeba ostrożnie do tego podchodzić...

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie qmam tematu, jeśli się ma ubezpieczenie to oczywiście, że do ASO i bezgotówkowo !!! Wiadomo, że jak weźmiesz kasę, dostaniesz 60% kosztów naprawy i chyba tylko sam będziesz sobie mógł za tą kasę to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twingo 2001r. uszkodzony przedni błotnik (po zdjęciu zderzaka okazało się, że wzmocnienie poszło także) i trochę zderzak porysowany. Naprawa z AC w PZU pierwsza wycena 1200zł, zapłacili za naprawę na oryginalnych częściach z ASO 3500zł, rozliczenie bezgotówkowe. Trochę jesteś nie ciekawej sytuacji z tym przeglądem, bo jeżeli się dowiedzą to mogą nie wypłacić odszkodowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okazało się że przeoczyłem przegląd techniczny

W takim przypadku z kasy nici. Przy robieniu zdjęć zrobią zdjęcie dowodu więc bez ważnego BT (data musiała by być wstecz - nie da rady) apomnij o kasie. Edytowane przez zawisza1980
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpie w to co mówicie.

Jestem absolwentem szkoły ekonomicznej o kierunku ubezpieczeń i zgodnie z ustawą 22 maja 2003r o ubezpieczeniach obowiązkowych, ubezpieczyciel musi wypłacić odszkodowanie.

Ubezpieczyciel wycenił już szkodę i czekają za notką z policji.

Gdyby chodziło o AC to zgodzę się, nie wypłaciliby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubezpieczenia by nie było gdyby stan pojazdu odpowiadał za spowodowanie kolizji. Gdyby to on komuś w tyłek wjechał bez przeglądu to by bulił z własnej kieszeni za naprawę tamtego auta. Tutaj sytuacja jest inna.

Ubezpieczenie jak najbardziej powinno być wypłacone. Gdyby ubezpieczyciel robił problemy to rzecznik i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawa jasno mówi, że jeżeli stan auta nie wpłynął na spowodowanie kolizji brak badania nie ma wpływu.

Ale tak jak mówisz, ubezpieczalnie chwytają się różnych przyczyn.

W moim przypadku jest już wycena to chyba jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!