Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwna praca wentylatora przy włączonej klimie


Rekomendowane odpowiedzi

Przed chwilą wróciłem z trasy, łącznie 250km, przez cały czas na zewnątrz 18-20 stopni, wewnątrz klimatyzacja ustawiona 19-20 stopni. Całą drogę wentylator pracował na najwyższych obrotach, momentami zwalniał odrobinę, ale nie na tyle żeby go nie było słychać. Wyłączenie klimatyzacji powoduje, że wentylator zaczyna pracować normalnie, ale wtedy zaczynały mi parować szyby, co również jest dziwne jak na lato i taką temperaturę.

 

Nie wiem, co teraz robić, ASO umywa ręce, wydali mi oświadczenie na piśmie, że klimatyzacja działa jak należy - pomijam fakt, że metaliczny dźwięk z nawiewów jest słyszalny nawet przy 120km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie pozostało ja tak jeżdżę odkąd kupiłem, zauważyłem, że wiatrak dopiero pracuje non stop jak dam więcej niż połowę mocy (wiatraka w panelu co widać na ikonce) wtedy wentylator pracuję przez cały czas. Jak jest na połowie lub oczko niżej to się włącza i wyłącza i tak w kółko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą wróciłem z trasy, łącznie 250km, przez cały czas na zewnątrz 18-20 stopni, wewnątrz klimatyzacja ustawiona 19-20 stopni. Całą drogę wentylator pracował na najwyższych obrotach, momentami zwalniał odrobinę...

Czy dobrze zrozumiałem, wentylator chłodnicy pracuje również podczas jazdy? Czyli cały czas na wysokim biegu, jak pracuje klimatyzacja? U mnie jest obecnie około 30 stopni na zewnątrz, wentylator chłodnicy pracuje na drugim biegu, podczas postoju i poruszania się z niewielkimi prędkościami, powyżej nie wiem, może 30 km/h wyłącza się.

Sprawdź podstawowe elementy, poziom płynu chłodniczego, czystość chłodnic(młode auto więc pewnie nie są "zatłuczone" robactwem) Temperatura silnika prawidłowa?

Masz gwarancję, więc nie odpuszczaj!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, również podczas jazdy. Na pierwszy bieg przechodzi w momencie wyłączenia klimatyzacji. Samochód ma 8tys przebiegu i dokładnie 11 miesięcy. Wentylator zaczął wariować po wykonaniu przez ASO serwisu klimatyzacji, który miał naprawić metaliczny dźwięk z nawiewów. Czy mogli czegoś nie podłączyć? Już poprzednim razem zapomnieli podłączyć czujnika alarmu przy otwarciu maski...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja mocy nie działa przy włączonej klimatyzacji. Możesz wybrać tylko soft, auto i fast. nie

Jak nie działa, normalnie wszystko działa, zwiększasz sobie przyciskiem z oznaczeniem wiatraka lub zmniejszasz i wieje mocniej lub słabiej, oczywiście tryb auto można również wybrać, ale wtedy nie masz sterowania tym, jak sobie klikniesz na wiatrak to sterujesz manualnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwracam honor! Faktycznie, wydawało mi się, że po regulacji przyciskiem wiatraka klimatyzacją wyłącza się automatycznie. Nie zmienia to i tak nic, nawet przy 1 'kresce' wiatraczka, wentylator pod maską wyje jak odkurzacz (zimny silnik, w garażu 20 stopni), na panelu nawet przy 'Hi' nie włącza się niższy bieg wentylatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sprawa rozwiązana. Tym razem pojechałem do drugiego salonu w Krakowie - Łyko. Kompletnie inne podejście do klienta, nie kompletna ignorancja jak w Anndora...

Problem zdiagnozowany i rozwiązany - przyczyna dziwnej pracy wentylatora i metalicznego dźwięku z klimatyzacji było zbyt duże ciśnienie w układzie.

 

Nie wiem jak panowie z poprzedniego ASO to diagnozowali twierdząc, że wszystko działa, a wentylator tak pracuje ponieważ układ tego wymaga - mówiąc takie bzdury prosto w oczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Ja mam problem taki że Klima słabo chłodzi wszystkie gazy w klimie są ok.

Mam manualna klime i moje pytanie brzmi czy wentylator przy chłodnicy powinien pracować tylko wolno się kręcąc czy też powinien kręcić się szybciej że powinno się Go słyszeć.

Bo tylko kręci się wolno czy jadę kilka kilometrów na klime czy nawet 100km

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, skutler napisał:

Bo tylko kręci się wolno czy jadę kilka kilometrów na klime czy nawet 100km

Skąd to wiesz?

Zacznij od pomiaru temperatury na wylocie z kratek przy ustawieniu na minimum i obieg otwarty/zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@skutler u mnie nie wyje od razu po odpaleniu. Wyje tylko wtedy gdy włączy się wentylator na chłodnicy. W czasie jazdy jest to nie do uchwycenia. Słychać tylko na postoju.

Dzisiaj z ciekawości robiłem taki pomiar zaraz po odpaleniu auta temperatura ze środkowej kratki od strony pasażera wyniosła w szczytowym momencie 6,4st.C. Pomiar robiłem zwykłym domowym termometrem z czujnikiem na przewodzie do pociągnięcia za oknem. Klimę mam automatyczną ale pomiar robiłem z ustwieniem na 18st.C i nawiew na dwa listki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet

tak tylko mając odtworzone maski obok siebie scenic i moja megane włączając klimatyzację mój wentylator na chłodnicy kręci się wolno i cicho nawet po 5min.

A w scenic kręci się bardzo szybko bo głośno i bardzo wyje  czuć zimniejsze powietrze z kratek A serwis klimy był robiony niedawno..

Może coś z wentylatorem jest nie Tak albo z elektryką? 

Edytowane przez skutler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam porównania Reno do Reno. Na polu Reno do Toyoty - Reno jest cichutkie. W Toyocie od razu po odpaleniu fyrtok wyje jak szalony, nie trzeba otwierać okna aby słyszeć. Megi jest przy niej cichutka. Zrób pomiary jak napisałem i wrzuć wyniki. Może ktoś coś napisze albo okaże się, że jest ok.

Jak długo masz auto? Wcześniej było inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!