Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zapach spalin w zbiorniczku


beatzpro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich. Panie i Panowie dzisiaj przed wyjazdem do miasta otworzyłem maskę i zauważyłem, że poziom płynu chłodniczego jest na minimum. Odkręciłem korek celem dolania płynu i poczułem zapach płynu + coś jakby spaliny ;/ Silnik 2 miesiące temu przeszedł remont, wymiana uszczelki pod głowicą i inne, po tym lekko jakby słabiej się zbierał a mechanik stwierdził, że po remoncie charakterystyka silnika się zmienia. Lekko ubywał płyn i tu mechanik odsyła mnie do gazownika, ponoć problem jest z instalacją lpg.

Odnośnie płynu to wymieniłem najpierw przewody i korek na zbiorniczku wyrównawczym. W poniedziałek miałem jechać do gazownika jednak zapach spalin w zbiorniczku może chyba wskazywać problem z uszczelką?! Zgadza się? Co prawda nie zauważyłem śladów oleju w zbiorniczku czy chmury wydobywającej się z wydechu. Proszę o podpowiedź: czy jechać do gazownika czy oddać auto do mechaników którzy robili remont?!

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponad Ponad 2tys... silnik nie był (i nie jest) katowany, spokojne docieranie. Można powiedzieć że raz na dwa tygodnie lądowałem u mechanika celem weryfikacji przyczyny ubytku płynu i najpierw wymieniony został jakiś króciec a następnie przewody. W zeszłym tygodniu wymieniłem korek od zbiorniczka ale płyn ubywa, zwariować idzie. Najśmieszniejsze lub najgorsze w tym jest to, że mechanik, który robił mi auto ma naprawdę dobrą renomę, poprzednie auta też robiłem u niego i było ok.

No i po tych wszystkich zabiegach dzisiaj rano stan płynu na MIN i śmierdzi ;/ ręce opadają.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie jakby to była wina parownika to byś w zbiorniczku czuł zapach gazu, a nie spalin. W parowniku jest przecież gaz, a nie spaliny...(choć może się nie znam :P, ale na rozum tak powinno być). Zobacz czy nie masz majonezu pod korkiem oleju, jak jest to może być uszczelka pod głowicą. Możesz też zobaczyć czy jest majonez na bagnecie oleju. Ktoś tutaj niedawno mi pisał, że po 2 tysiącach kilometrów jechał na ponowną wymianę uszczelki bo było spaprane. U mnie płyn chłodniczy uciekał jeszcze do oleju na łączeniu silnika z obudową termostatu, ale nie było czuć spalin w zbiorniczku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem i bagnet i korek. Wszystko tak jak być powinno i dlatego założyłem ten temat. Nie wiem co jeszcze mogę sam sprawdzić :/

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I czy przy rozrządzie nie masz mokro. Wymieniałeś rozrząd też razem z uszczelką głowicy, bo może pompa wody przepuszcza? W sumie spaliny gazu śmierdzą jak gaz :) Daj mu pochodzić na benzynie trochę. Jak nie poczujesz wtedy spalin w zbiorniczku to mechanik ma rację i masz parownik do wymiany lub regeneracji

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega smeg sugeruje że rozszczelniona nagrzewnica? Jak by tak było to po włączeniu ogrzewania parówa w kabinie. Albo felerna uszczelka, czy brak planowania głowicy albo niestety pęknięta głowica, bo mam nadzieje że kolega potrafił przejrzeć układ chłodzenia.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kabinie sucho, rozrząd kompletny także był wymieniony, głowica była planowana i ponoć nie stwierdzili nic podejrzanego. Jutro polatam trochę tylko na benzynie i sprawdzę czy ewidentnie czuć spaliny. Ogólnie od zmiany pracy rzadziej jeżdżę na LPG, jednak po tym remoncie zdarza się, że podczas jazdy a w zasadzie przy podjeździe do skrzyżowania (przyhamowanie) czuć gaz z nawiewu. Więc tak czy inaczej podlecę do gazownika aby to skontrolował/naprawił.

Panowie, czy to możliwe żeby zapach spalin został w układzie (lub w zbiorniczku) od czasu z przed remontu?! Oczywiście po remoncie był zalany nowy płyn i dolewany.

Kolego Beatzpro po co stosujesz wielokropki??? Poprawiono. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po tym remoncie zdarza się że podczas jazdy a w zasadzie przy podjeździe do skrzyżowania(przyhamowanie) czuć gaz z nawiewu...

To normalne po takich naprawach. Mechanik naruszył któryś wężyk od gazu lub za słabo skręcił opaskę i dlatego śmierdzi Ci gazem w aucie teraz. Możesz sam spróbować zlokalizować gdzie leci gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli płyn ubywa i nie ma go w oleju, we wnętrzu samochodu lub jak się domyślam że sprawdziłeś, pod samochodem, to musi się przedostawać do cylindra(ów) i jest tam po prostu spalany (wyrzucany wydechem). Nie ma innego rozsądnego wytłumaczenia. Stawiałbym na felerną uszczelkę pod głowicą lub pękniętą głowicę :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubywanie płynu w układzie chłodzenia, to temat rzeka. Też swego czasu zgłabiałem ten temat w mojej megance i piałem też o tym na tym forum.

Zacznijmy od niecałkowicie odpowietrzonego układu chłodzenia i przedmuchów do niego, bo to powoduje nadmierny wzrost ciśnienia w układzie (towarzyszy temu duża twardość węży do chłodnicy) i sprzyja wyciekom.

Odpowietrzenie układu. Jak kolega ma chłodnicę bez odpowietrznika, a górny wlot do chłodnicy jest na wysokości ok. 2/3 jej wysokości to takiego układu nie da się porządnie odpowietrzyć, bo zawsze w górnej części zostanie pęcherz powietrza, który po nagrzaniu się chłodnicy, będzie stwarzał dodatkowe ciśnienie w układzie. Będzie się też podnosił poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym, ale dopiero po otwarciu termostatu. Tak jest u mnie, a dodatkowo mam (podejrzewam) minimalny przedmuch, ale jego źródła nie znam.

Przedmuch do układu ze strony silnika. Z analizy budowy układu chłodzenia w mojej megance (sposób wpięcia zbiornika wyrównawczego do układu), przy powstaniu takiego przedmuchu (głowica, uszczelka pod nią, blok silnika), przy szczelnym termostacie, po odpaleniu zimnego silnika i w czasie jego nagrzewania, będą twardniały węże do chłodnicy, ale również będzie temu towarzyszyć wzrost poziomu płynu w zbiorniku wyrównawczym, a w skrajnym przypadku może dojść do wyrzucenia płynu przez korek.

Przedmuch gazu z reduktora (podobno nie we wszystkich reduktorach jest to możliwe), może następować tylko po osiągnięciu odpowiedniej temperatury silnika, przy której jet możliwa praca silnika na gazie (oprócz instalacji I generacji). Dalsze skutki podobne jak wyżej wymienione.

W obydwóch w/w przypadkach poziom płynu przestaje wzrastać w momencie otwarcia termostatu, a to dlatego, że to co jest tłoczone do układu (spaliny, powietrze, gaz) ma otwartą bezpośrednią drogę do zbiornika wyrównawczego i przez korek na zewnątrz.

Jest też różnica w twardości węży przy zapowietrzonym układzie i układzie z przedmuchem. Przy tylko zapowietrzonym układzie (jak choćby z powodu nieusuwalnego pęcherza w chłodnicy) węże miękkną wraz ze stygnięciem układu chłodzenia, a w przypadku przedmuchu utrzymują się dłużej.

Tu: http://megane.com.pl/topic/57081-po-remoncie-silnika-nadal-ubywa-plyn/page__view__findpost__p__401060 wypowiadałem się na podobny temat - może pomoże w rozwiązaniu problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Miałem podobny przypadek, niestety żadne zabiegi nic nie pomagały, ani nie wnosiły nic nowego.

Mechanik odsyłający do gazownika, to jakiś stały tekst, więc lepiej zmienić pana mechanika, bo szkoda z nim rozmawiać na pewne sprawy.

Jeżeli płyn nigdzie nie ucieka, ani nie ma twardych węży, ani nic innego co pokazywało by jego ubywanie, tzn że niestety przedostaje się on na cylindry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli płyn nigdzie nie ucieka, ani nie ma twardych węży, ani nic innego co pokazywało by jego ubywanie, tzn że niestety przedostaje się on na cylindry.

Jeżeli płyn dostaje sie na cylindry, to tak samo do układu będą się dostawać spaliny i to o wiele bardziej intensywanie, a temu jeżeli układ pracuje jako zamknięty będą towarztszyły twarde węże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!