Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Dokonałem dziś pomiarów temperatury powietrza na wylocie z centralnych kratek nawiewu (pirometrem Voltcraft IR 900-30S z sondą typu K) przy temp. na zewnątrz 16 st., oba auta z klimatyzacją manualną:

Megane II kombi 1.9 dCi (2006)- 5 st. przy 900 obr/min i 1 st. 2000 obr/min (chwilowo spadało nawet od -1st. ale podaje ustabilizowaną temp.)

Clio II 1.2 16V (2002) - 5 st. przy 900 obr/min i 2 st. 2000 obr/min

Wydaje się że temperatury powietrza świadczą o dobrej wydajności układu klimatyzacji ale moje odczucia subiektywne są trochę inne, szczególnie w moim Megane, mam wrażenie małej wydajności układu. Może to przez dużą kubatur kombiaka? Co można jeszcze sprawdzić?

Co roku serwisuję klimatyzację w obu autach, zawsze trochę czynnika brakuje ale wydawać po 250 zł za auto za 50 ml czynnika to trochę drogo a wydajność już chyba nie wzrośnie (mrozem będzie wiało??).

P.S.

Fachmen od klimy zawsze mi mówi, że musi cały czynni odciągnąć, osuszyć i nabić ponownie. Ale czy nie można tylko uzupełnić czynnik w jakimś prostszym trybie?

Edytowane przez meganecoupe02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musi cały czynni odciągnąć, osuszyć i nabić ponownie. Ale czy nie można tylko uzupełnić czynnik w jakimś prostszym trybie?

Aby wiedzieć ile czynnika można dobić trzeba wiedzieć ile go zostało. Dlatego odciąga się wszystko co jest, mierzy i napełnia ilością zalecaną do danego modelu samochodu.

 

 

wydawać po 250 zł za auto za 50 ml czynnika to trochę drogo

To jest bardzo drogo, ja w Chełmie płacę 18 zł za 100 g i 40 zł za usługę. Plus kilkanaście zł za olej.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nawet jak brakuje kilkanaście gramów czynnika a wynik na kratce jest ok. to lepiej już nie będzie i uzupełnianie go do nie polepszy wydajności bardziej.

 

P.S. Jak jeżdżę innym autami ale z automatyczna klimatyzacją np. C-maxem czy Audi A4 to mam wrażenie że ich klimatyzacje są o dużo wydajniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Masz manualną klimę, że tak mrozi ? Jedyny samochód w jakim widziałem takie temperatury miał klime pomostkowaną bo coś z elektryką jsst nie tak. W takim stanie to chyba nie powinno zostać przy +5 stopni na parowniku powinno odłączyc kompresor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

freak1 - w aktualnym scenicu i w poprzednim samochodzie też udawało mi się uzyskać ujemne temperatury na wylocie (obroty silnika podwyższone, prędkość dmuchawy na 1/3 mocy).

Skąd masz te info o "mitycznych" 5'C?

Jak jedyne co jest kontrolowane to ciśnienie w układzie (czy to manual czy automat).

Przy 7-10 na wylocie miałem wrażenie, że klima w ogóle nie działa. Było to już przy połowie czynnika w układzie.

A co do rozterek autora - też mam wrażenie, że w innych samochodach działa lepiej/szybciej/wydajniej. Hahaha nawet w takim, który na kratkach nie potrafił zejść poniżej 4'C (a np. mój sceniol miał spokojnie 2'C).

Myślę, że to kubatura oraz mała pojemność układu (tylko 550gramów)

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie mit w nagrzewnicy na parowniku jest zazwyczaj czujnik temperaturowy i przy bodajże 5 stopniach ma wyłączyc kompresor żeby czynnik nie zamrazł i nie doszło do zablokawania układu. W marei taki jest w lt35 jest w astrze 2 oryginalnie tez jest ale do mnie przyjechała wersja zmodyfikowana z termostatem z lodówki ;-). Generalnie powrot z parownika powinien ci baaardzo szronić jeśli masz taką temperaturę. Generalnie z wydajnością klimy jest różnie w jednym aucie leci lód z kratek w innym szału nie robi a parametry są w porządku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@freak1 - OK. Masz rację. W niektórych modelach występuje taki czujnik. Akurat w tych co jeździłem nie było. Miałem nawet tak (nie w scenicu), że na dłuższej trasie całkowicie "obrósł" mi lodem parownik, tak, że powietrze nie leciało z kratek. Dopiero wyłączenie klimatyzacji spowodowało roztopienie i efektowne wypadanie bryłek lodu z kratek (trzeba było uważac na oczy :mrgreen: )

Wg mnie w scenicach nie stosowano takiego czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!