Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Dokonałem dziś pomiarów temperatury powietrza na wylocie z centralnych kratek nawiewu (pirometrem Voltcraft IR 900-30S z sondą typu K) przy temp. na zewnątrz 16 st., oba auta z klimatyzacją manualną:

Megane II kombi 1.9 dCi (2006)- 5 st. przy 900 obr/min i 1 st. 2000 obr/min (chwilowo spadało nawet od -1st. ale podaje ustabilizowaną temp.)

Clio II 1.2 16V (2002) - 5 st. przy 900 obr/min i 2 st. 2000 obr/min

Wydaje się że temperatury powietrza świadczą o dobrej wydajności układu klimatyzacji ale moje odczucia subiektywne są trochę inne, szczególnie w moim Megane, mam wrażenie małej wydajności układu. Może to przez dużą kubatur kombiaka? Co można jeszcze sprawdzić?

Co roku serwisuję klimatyzację w obu autach, zawsze trochę czynnika brakuje ale wydawać po 250 zł za auto za 50 ml czynnika to trochę drogo a wydajność już chyba nie wzrośnie (mrozem będzie wiało??).

P.S.

Fachmen od klimy zawsze mi mówi, że musi cały czynni odciągnąć, osuszyć i nabić ponownie. Ale czy nie można tylko uzupełnić czynnik w jakimś prostszym trybie?

Edytowane przez meganecoupe02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musi cały czynni odciągnąć, osuszyć i nabić ponownie. Ale czy nie można tylko uzupełnić czynnik w jakimś prostszym trybie?

Aby wiedzieć ile czynnika można dobić trzeba wiedzieć ile go zostało. Dlatego odciąga się wszystko co jest, mierzy i napełnia ilością zalecaną do danego modelu samochodu.

 

 

wydawać po 250 zł za auto za 50 ml czynnika to trochę drogo

To jest bardzo drogo, ja w Chełmie płacę 18 zł za 100 g i 40 zł za usługę. Plus kilkanaście zł za olej.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nawet jak brakuje kilkanaście gramów czynnika a wynik na kratce jest ok. to lepiej już nie będzie i uzupełnianie go do nie polepszy wydajności bardziej.

 

P.S. Jak jeżdżę innym autami ale z automatyczna klimatyzacją np. C-maxem czy Audi A4 to mam wrażenie że ich klimatyzacje są o dużo wydajniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Masz manualną klimę, że tak mrozi ? Jedyny samochód w jakim widziałem takie temperatury miał klime pomostkowaną bo coś z elektryką jsst nie tak. W takim stanie to chyba nie powinno zostać przy +5 stopni na parowniku powinno odłączyc kompresor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

freak1 - w aktualnym scenicu i w poprzednim samochodzie też udawało mi się uzyskać ujemne temperatury na wylocie (obroty silnika podwyższone, prędkość dmuchawy na 1/3 mocy).

Skąd masz te info o "mitycznych" 5'C?

Jak jedyne co jest kontrolowane to ciśnienie w układzie (czy to manual czy automat).

Przy 7-10 na wylocie miałem wrażenie, że klima w ogóle nie działa. Było to już przy połowie czynnika w układzie.

A co do rozterek autora - też mam wrażenie, że w innych samochodach działa lepiej/szybciej/wydajniej. Hahaha nawet w takim, który na kratkach nie potrafił zejść poniżej 4'C (a np. mój sceniol miał spokojnie 2'C).

Myślę, że to kubatura oraz mała pojemność układu (tylko 550gramów)

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie mit w nagrzewnicy na parowniku jest zazwyczaj czujnik temperaturowy i przy bodajże 5 stopniach ma wyłączyc kompresor żeby czynnik nie zamrazł i nie doszło do zablokawania układu. W marei taki jest w lt35 jest w astrze 2 oryginalnie tez jest ale do mnie przyjechała wersja zmodyfikowana z termostatem z lodówki ;-). Generalnie powrot z parownika powinien ci baaardzo szronić jeśli masz taką temperaturę. Generalnie z wydajnością klimy jest różnie w jednym aucie leci lód z kratek w innym szału nie robi a parametry są w porządku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@freak1 - OK. Masz rację. W niektórych modelach występuje taki czujnik. Akurat w tych co jeździłem nie było. Miałem nawet tak (nie w scenicu), że na dłuższej trasie całkowicie "obrósł" mi lodem parownik, tak, że powietrze nie leciało z kratek. Dopiero wyłączenie klimatyzacji spowodowało roztopienie i efektowne wypadanie bryłek lodu z kratek (trzeba było uważac na oczy :mrgreen: )

Wg mnie w scenicach nie stosowano takiego czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!