Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk silnika. 1.5 DCi


skajt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pytanie odnośnie dźwięku w moim silniku, mianowicie zastanawiam się czy jest to akceptowalne albo czy mam jakiś problem, jeśli jest jakiś problem to wg mnie nie są to panewki bo takie coś zauważyłem jakieś 4 tysiące km temu i wszystko nadal działa.

 

Pamiętam jak mechanik powiedział mi że to jest w miarę normalne i tak stukoczą mi wtryski, poniekąd mnie to uspokoiło że nie mam się o co martwić ale dzisiaj zwróciła mi na to uwagę osoba która ze mną jechała i znowu mnie to zastanawia czy to nie jest coś uszkodzone albo za niedługo się uszkodzi.

 

Samochód sprawnie przyspiesza, nie zauważam żadnych następstw poza tym dźwiękiem oraz rzadkimi metalicznymi stukotami na postoju przy uruchomionym silniku.

Silnik jest w wersji 86 konnej bez DPF-a.

 

Link do filmu

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Trudno powiedzieć bo nie do końca jest ten dźwięk słyszalny. Skoro jeździsz już 4 tysiące km to panewka by już dawno wyszła korkiem. Dlatego to odrzucam. Zresztą nie słyszałem o uszkodzonych panewkach w m3. Podobno poprawili smarowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...

Witam. Pilnie potrzebuje kogoś mądrego odnosnie usterki jak w temacie. U mnie identyczna usterka jak w linku u kolegi występuje już od kilku dobrych miesięcy przy czym podkreślę, że poza tym stukotem auto nie straciło nic na mocy , nie dymi i pracuje na wolnych obrotach idealnie poza od czasu do czasu lekkim stukotem - na tej awarii czegoś nieokreślonego zrobiłem 15 tys km. Zaliczyłem już kilka serwisów i wszyscy tylko przypuszczają, że może wtrysk albo popychacz, bądź zawór. Francuz jest zbyt drogi aby po kolei wszystko wymieniać dlatego moja ogromna prośba. Może ktoś miał już taką usterkę i ktoś mądry potrafi to zlokalizować, co to tak naprawdę jest. Auto z 2010r 63 kw, tj 86km . Mam pilny wyjazd za granice i wolałbym wiedzieć czy można z tym jeździć czy nie... Dziękuje z góry za odpowiedz i pozdrawiam. moje gg 1543188 lub meil [email protected]

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie bez zmian. Byłem w serwisie renault na full diagnostyce i nic nie znaleziono. Żadnych błędów. A za dodatkowe prace takie jak sprawdzenie wtrysków czy chodzą poprawnie i czy nie przelewają chcieli abym się umówił na dodatkową wizytę oczywiście płatną. Zamówiłem i dostanę na dniach Can clip diagnostic to sam posprawdzam wszystkie parametry i dam znać na forum. Moje podejrzenie idzie na wtryski. Prawdopodobnie któryś leje i żeby wyrównać ciśnienie bo tak mu każe computer to pompa daje więcej ropy i stąd to zjawisko. Zobaczmy. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czasu rozpoczęcia przeze mnie tego wątku nie dowiedziałem się nic konkretnego, podobnie jak u użytkownika BROSZKA nic nie znaleziono i wszystko podobno jest w 100% sprawne ale ten dźwięk jak był tak jest. Mam nadzieje że wam uda się coś dowiedzieć.

Ja jak jeździłem tak jeżdżę samochodem i nic przykrego się z silnikiem nie dzieje a od czasu opisania tego problemu przejechałem 17 tysięcy kilometrów, regularnie zmieniając olej i nic przykrego się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Nic luźnego nie stwierdzono. Po podpieciu pod can clip zero błędów. Wtryski wygladają ok, rzadnych odstępst i dużych różnic miedzy nimi. Zabieram się za test przelewowy wtrysków robiony metodą mechaniczną(wężyki i pojemniczki od przelewów) zobaczymy co wyjdzie. Jeżeli wszystko będzie ok to dam sobie spokój. A i mała uwaga. Po sciągnięciu pokrywy wygłuszającej silnika z góry, w megane II 1.5dci silnik pracuje podobnie do tego mojego w megane III 1.5dci. Może poprostu w starszej wersji jest lepiej to przygłuszone i dlatego tak nie słychac tego "chrapania" . W nowym megane jest tylko kawałek plastku na górze silnika co napewno tak nie tłumi odgłosów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie robiłem nic więcej. Po zabawie z can clip wszystko wygląda dobrze. Myślałem nawet że może to wina wtrysku bo był wymieniany ale jest dobrze zakodowany i parametry wszystkich są w normie. Auto mi trochę dużo pali (7.10 litra/ 100km) gdzie ponad połowa to spokojna jazda poza miastem ale już się poddałem. Niby wszystko sprawne, auto chodzi także nie będę wydawał pieniędzy w ciemno, chociaż trzy razy się już zastanowię nad zakupem kolejnego renault. Mam jeszcze megan II z 1.5dci 106km i dynamika auta, spalanie i praca silnika moim zdaniem lepsza w starszej wersji o dziwo. Pewnie jakbym nie miał takiego porównania to bym się cieszył z megan III ale niestety oba stoją u mnie i widać różnicę czarno na białym.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do różnicy między Megane II a Megane III. Mianowicie oba samochody posiadam w takiej samej wersji silnikowej. 1.5 dci. Odpowiednio 82 i 86 koni :)

 

Również mam wrażenie ze dynamika starszej wersji Megane stoi na wyższym poziomie niż w Megane III. To samo odnośnie wyciszenia samochodu. No cóż. Również porządnie się zastanowię czy będę chciał kolejnego diesla od renault :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już tak porównujecie...

SCII 1,5 dCi 101 KM (zaślepiony EGR) vel SCIII 1,5 dCi 110 KM

- bardzo cicho w SCIII

- dynamika na podobnym poziomie

- SCIII łatwo się wkręca na obroty (delikatny pedał gazu) przez co IMHO troszkę więcej pali, ale nie tragedia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Pilnie potrzebuje kogoś mądrego odnosnie usterki jak w temacie. U mnie identyczna usterka jak w linku u kolegi występuje już od kilku dobrych miesięcy przy czym podkreślę, że poza tym stukotem auto nie straciło nic na mocy , nie dymi i pracuje na wolnych obrotach idealnie poza od czasu do czasu lekkim stukotem ....

Od dwóch dni zauważyłem to samo, raz jest raz nie ma na zimnym czy ciepłym silniku. Na razie obserwuję i wertuję neta. Jak się problem nasili będę działał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Mam to samo, szukałem szukałem i nic, jeżdżę już 3 miesiące i myślę, że te silniki tak mają, u mnie słychać wyraźny klekot, przeważnie jak się rozgrzeje silnik, wymieniłem olej filtry to samo, przejechałem około 5 tyś km, autko jeździ płynnie bez zarzutów, zdążyłem się przyzwyczaić, polecam dobrze wygłuszyć pod maską, troszkę lepiej wtedy.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja mam podobne odczucia do was.

Autko świeże bo 2015 roku przebieg 30kkm, silnik 110KM.

Silnik pracuje różnie, raz cichutko tylko niewielkie buczenie słychać, ale często też jest że słychać wyraźny klekot (chyba wtryskiwaczy). Nie ma istotnej różnicy czy jest zimny czy ciepły. Wyraźny klekot słychać pod obciążeniem, na biegu jałowym też lekko klekocze ale jak się doda gazu to cicho.

Zastanawiam się czy ten typ tak ma czy to jakaś dolegliwość.

Chętnie bym porównał pracę silnika w podobnej megance. Ja jestem z Dąbrowy Górniczej, jak ktoś chętny porównać to chętnie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!