Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16v 110KM - do kiedy będzie?


samotnik

Rekomendowane odpowiedzi

Na manetce od wycieraczek masz pierścień z kroplami różnej wielkości.

W zależności od wybranego położenia, zmienia się sposób działania wycieraczek.

Jest to opisane w instrukcji obsługi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście znam instrukcję. Dzisiaj przełączałem pierścień i nawet na największej kropli to nie działało jak należy. Najgorsze jest to, że nie mogę tego automatu wyłączyć i ustawić tradycyjnej pracy cyklicznej. Najpierw działa normalnie a potem przestaje, nic nie widzę i muszę włączyć stałą szybkość wycierania.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy rzeczywiście konkurencja nie sprzedaje taniej? Cześć dodatkowego wyposażenia jest dla mnie jeśli nie bez sensu, to mocno problematyczna. Np. elektryczny hamulec, elektryczne i przyciemnione tylne szyby, Alu felgi, skrzynia szóstka. Brakuje mi natomiast klimatyzowanego schowka, kieszeni za oparciami siedzeń, czy przesuwanego podłokietnika. Ten samochód nie jest do końca przemyślany.

Akurat tego nie rozumiem. W Twoim przypadku aż się prosi, aby zamówić sobie samochód z wyposażeniem Tobie odpowiadającym. Ja za bardzo nie chciałem czekać, a jedynymi zbędnymi rzeczami wydawał mi się tylko system "hands free" i automatyczny ręczny. Z kolei teraz bym już tego nie oddał. B)

Widzisz, mi sprzedawca wręcz oferował skomponowanie samochodu pod siebie i mógłbym zaoszczędzić - zresztą, akurat na sprzedawców to trzeba wziąć poprawkę. Dobrze, że miałem trochę czasu, bo jak już sprawdziłem konkurencję i wybrałem MIII, to zanim dokonałem zakupu, zjeździłem wszystkie salony Renault w mojej okolicy (4)i w każdym inna historia i inne podejście. Mógłbym o tym referat napisać, krętacze i kombinatorzy...

 

A co do czujnika deszczu, też na początku mi to wariowało, aż się zastanawiałem, czy przed wydaniem samochodu nie odpicowali szyb jakimś dziwnym preparatem, który zakłucał pracę czujnika. Teraz jest elegegancko, bardzo żadko koryguję ustawienie czułości.

Edytowane przez Ursus_81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety jak w większości salonów. Niby można skonfigurować pod siebie, ale się panie nie opłaca, lepiej wziąć to co jest i tak dalej i tak dalej, a czas którego nie mam leci. No to wziąłem.

W sumie to pierdół się nie czepiam tylko istotnych mankamentów, bo np. elektroniczny szybkościomierz też mi się nie podoba a hands Free jest po prostu wygodne, tak jak elektryczny ręczny bez większego sensu.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego twierdzicie że do Tce i innych silników nie można instalować LPG, nawet stag opracował już sterownik i system do bezpośredniego wtrysku a więc można oczywiście dotryskuje on co jakiś czas benzynę w celu chłodzenia wtryskiwaczy ale koszty eksploatacji znacznie spadają. Opracowywany jest już system wtrysku w FSI gdzie LPG będzie wtryskiwana przez wtryskiwacze benzyny. Jak widać to wszystko kwestia czasu.

Sam zastanawiałem się nad 307 ale nie mogłem trafić godnego egzemplarza i wybór padł na megan , zobaczę jak będzie w przyszłym tygodniu zakładam LPG.

Edytowane przez marpet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, masz rację i wiem, że się da. Problem w tym, że serwis Renault tego jeszcze nie oferuje, wręcz we wszystkich w których byłem, zgodnie twierdzono, że nie da się do tych silników zamontować instalacji LPG. Albo więc im się to nie opłaca, albo nie są "na czasie", albo producent nie jest pewny kompatybilności tej, jakby na to nie patrzeć, nowej instalacji z tym silnikiem... albo jeszcze inne (w sumie powód jak dla mnie nieistotny).

Tak więc mogłem sobie zamontować instalację poza serwisem i przy okazji stracić gwarancję, bo gdy proponowałem takie rozwiązanie, to również zgodnie stwierdzono, że tak to się skończy. Kupić więc nowy samochód i stracić gwarancję, to raczej mija się z celem... przynajmniej dla mnie :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

W sprawie utraty gwarancji to wcisnę swoje trzy grosze. Często na forum wiele osób wspomina, że nie można nic zrobić przy aucie bo straci się gwarancję. Jest to pojęcie bardzo ogólne bo prawda jest taka, że gwarancję stracimy ale w ramach konkretnych podzespołów. Czyli jeżeli np. założymy LPG poza serwisem to stracimy gwarancję np. na tłoki w silniku, ale nie stracimy na pompkę spryskiwaczy do szyb bo jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Ja w zeszłym roku kupiłem nową Megane, a trzy miesiące później sam sobie zakładałem do niej hak wraz z wiązką bo to za co serwis chciał ode mnie 2000 zł ja wydałem 500 zł i cały dzień siedzenia w garażu. Pytałem wcześniej w serwisie jak to się będzie miało do utraty gwarancji i wyraźnie mi powiedzieli, że gwarancji nie będzie już podlegać elektronika świateł , ponieważ w nią będę ingerował ale pozostałe elementy pojazdu pozostają na gwarancji. Chociaż ingerencja w tym przypadku to moim zdaniem zbyt wiele powiedziane bo wszystko jest spięte dedykowanym modułem czyli kostką przejściówką w tylnej lampie więc nic nie było lutowane/cięte itp.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego twierdzicie że do Tce i innych silników nie można instalować LPG, nawet stag opracował już sterownik i system do bezpośredniego wtrysku a więc można oczywiście dotryskuje on co jakiś czas benzynę w celu chłodzenia wtryskiwaczy ale koszty eksploatacji znacznie spadają. Opracowywany jest już system wtrysku w FSI gdzie LPG będzie wtryskiwana przez wtryskiwacze benzyny. Jak widać to wszystko kwestia czasu.

Sam zastanawiałem się nad 307 ale nie mogłem trafić godnego egzemplarza i wybór padł na megan , zobaczę jak będzie w przyszłym tygodniu zakładam LPG.

Instalacje 4 generacji do wtrysku bezpośredniego nie są jeszcze moim zdaniem na tyle sprawdzone, żeby je montować. Poza tym sens montażu takiej instalacji przy średnich przebiegach jest problematyczny finansowo, oszczędności mogą być niewielkie albo wręcz żadne.

Szkoda, że nie znalazłeś 307, jeśli z pewnego źrodła to kochane auto, bezproblematyczne na lpg, bez kzfr, ciche, dynamika znacznie lepsza niż w Megance. Ma oczywiście swoje mankamenty, ale ogólnie ok. To znaczy lepsze niż megane 3 z 2015 oczywiście. Co do 2 to nie nie wiem.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często na forum wiele osób wspomina, że nie można nic zrobić przy aucie bo straci się gwarancję.

Oczywiście że nie, wiem to doskonale, bo już parę razy wykłóciłem się w serwisie o swoje racje związane z ich rozumieniem gwarancji.

Czyli jeżeli np. założymy LPG poza serwisem to stracimy gwarancję np. na tłoki w silniku,

Zgoda, i do tego dopisałbym jeszcze sporą ilość podzespołów silnika, które będę współpracować z instalacją LPG. Cokolwiek się z nimi stanie, serwsi zwali to nieautoryzowany montaż LPG. Oczywiście, to też nie musi być wyrok, ale potem to już trzeba mieć czas, cierpliwość i pieniądze, aby się ewentualnie sądzić.

Co jak co, ale na gwarancji silnika i jego osprzętu, jednak mi zależy B) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym lpg poza serwisem na gwarancji nie założył. A ponieważ serwis w Poznaniu zaśpiewał 5 tys. bez utraty gwarancji, to wolę te dwa lata pobujać się na benzynie i ewentualnie założyć gaz później.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wolę te dwa lata pobujać sie na benzynie

No chyba, że się ma 5 lat gwarancji... :)

Znając jakość montażu LPG w serwisach, też bym im nigdy nie zlecił montażu LPG.

We wszystkich samochodach miałem LPG i "zabiłem" na własnej praktyce wszystkie mity, z jakimi spotkałem się na temat LPG, również o kiepskiej jakości montażu, która owszem, może się zdarzyć i to nawet u najlepszych, ale z drugiej strony, skorygowanie ewentualnych błędów, jak ktoś się chce tym zainteresować, to banał. Wbrew pozorom, sam montaż jest na tyle prosty, że w Nubirze znajmowego podjeliśmy się przeróbki instalacji z mnikserem na sekwencję, korzystając tylko z prostej instrukcji montażu i do tego nikt z nas nie jest nawet mechanikiem - co najwyżej "grzebacze-amatorzy". Potem tylko regulacja w profesjonalnym warsztacie i 1500zł zaoszczędzone w kieszeni.

Dla spokoju sumienia, można zrobić to co ja zrobiłem, a mianowicie po przejechaniu 5000 km, podjechałem do najbardziej rekomendowanego serwisu LPG w mojej okolicy i poprosiłem o gruntowny przegląd montażu, kompatybilności zastosowanych podzespołów i sprawdzeniu poprawności regukacji i innych parametrów na kompie. Wynik - bez uwag, koszt 120zł, spokój bezcenny :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!