Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"Bitte oilstand pruffen" co to dokładnie oznacza


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Chciałbym zapytać co oznacza komunikat o sprawdzeniu poziomu oleju. Czy sygnalizuje to, że oleju jest za mało czy po prostu nieprawidłowy stan oleju (za mało lub za dużo). Wczoraj zaświecił mi się taki komunikat i sprawdziłem na bagnecie i wyszło, że jest jakieś 2-3mm powyżej maksimum. Dziś po pracy upuszczę około 100ml z tym, że chciałbym wiedzieć czy komunikat pokazuje tylko gdy jest za mało czy gdy ogólnie jest nieprawidłowy stan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy prawidłowym stanie też pojawiał się taki komunikat. Dolanie oleju do max i nawet późniejsza wymiana czujnika nie pomogła.

Na wyświetlaczu były same kreseczki, bez kółek. Dodatkowo świecił "servis".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bitte ölstand prüfen - Proszę sprawdzić poziom oleju

Znam niemiecki a jeśli bym nie znał to potrafię sprawdzić w słowniku co znaczy komunikat. Chodziło mi o praktycznie zastosowanie. Czy komunikat wskazuje ogólnie nieprawidlowy stan czy tylko za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli auto grzecznie prosi użytkownika o sprawdzenie ręczne stanu oleju w silniku. W tym celu musimy otworzyć maskę silnika. Odszukać bagnet oleju. Wyjąć go (uważając przy tym aby go nie połamać) i przetrzeć do sucha. Ponownie go włożyć uważając aby go nie połamać. Ponownie wyjąć i odczytać stan oleju. Powinien być miedzy "kreskami" na bagnecie (przy silniku 1,6 16V najlepszy stan dla Kzfr jest prawie na maxa). Jeżeli jest poniżej minimum to dolać oleju. Łatwiej tego opisać się nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy powyżej - nie róbcie z kolegi pytającego idioty. Pytał, czy komunikat wskazuje na ogólny poziom oleju.

Ja nie wiem - ale być może tak. Bo np. u mnie jak oleju jest za mało - to komunikt brzmi "Fill up oil", a więc konkretnie: mam DOLAĆ/UZUPEŁNIĆ olej.

A u Ciebie - jest "sprawdzić" - więc dla mnie to różne komunikaty i może jest tak, że komunikuje, iż jest za dużo.

Ale to tylko moje domysły.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By sprawdzić czy oleju jest ponad stan, czy poniżej wymaganego poziomu, to i tak trzeba SPRAWDZIĆ bagnetem. Auto podaje taki komunikat, że można go interpretować na różne sposoby, a jedynym konkretnym zachowaniem jest dokładnie opisana wyżej czynność.

Jest to o wiele prostsze, bardziej miarodajne i szybsze jak czekanie na odpowiedź jasnowidza z forum.

Auto przecież nie wypluło komunikatu: "zapytaj na forum, co SPRAWDŹ POZIOM OLEJU oznacza"

Prosiło tylko o jego sprawdzenie.

A ze sprawdzenia już będzie jasno wynikać co jest do zrobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien - przecież zaraz w pierwszym poście napisał, iz SPRAWDZIŁ bagnetem.

Pytanie było, nie jak sprawdzić bagnetem - tylko co ma oznaczać ten (niejednoznaczny) komunikat - czyli w jakiej sytuacji jest wyświetlany, na podsatwie jakich odczytów, których czujników.

Szczerze - to nawet nie brałem pod uwagę, iż jest także sparwdzany maksymalny poziom, szczególnie iż nie raz ktoś pisał, że mu oleju przybywało (np. po awari yszczelki pod głowicą), a nikt takim komunikatem się nigdy nie chwalił.

Czy SII sprawdza czy oleju nie jest za dużo?

Wątpię - a jeżeli tak to 2-3 milimetry nie powinny generować takiego błedu. Bo osobiście mam na maxa i czasami parkuję na dużym nachyleniu i w jednej pozycji mam np. 3 z 6 kólek poziomu, to jak parkuję w drugą stronę - mam całe 6 kropek, ale przechył pojazdu na pewnona bagnecie dałby poziom więcej niż 2-3mm - a żadnych komunkatów nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okolo 100ml oleju upuszczone, na bagnecie jest około 4/5 wysokości pomiędzy min a max a czujnik raz pokazuje sprawdz poziom, raz olej ok. Zanim zakupie inny i wymienię chciałem jeszcze poradzić się co do demontażu. Czy trzeba spuścić olej żeby czujnik wyjąć? Chcialbym jeszcze czujnik wyczyścić w benzynie czy czymś takim i dokładnie (na ile to będzie możliwe) sprawdzić wtyczkę i kable do niego biegnące. Czy jakiś bezpiecznik odpowiada za ten czujnik może? Wszelkie sugestie pozwalające sprawdzić na wszelkie sposoby czujnik przed jego wymianą mile widziane. Dużo naczytałem sie, że czasem wymiana czujnika nie przynosi żadnej poprawy dlatego chciałbym ostatecznie stwierdzić, że to wlaśnie część jest uszkodzona a nie cos innego. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju nie trzeba spuszczać, nie ma bezpiecznika odpowiedzialnego za ten czujnik.

Możesz tylko wyjąć wtyczkę z czujnika i komunikat nie będzie się ukazywał. Nie będzie też wskazań poziomu oleju na wyświetlaczu. Pozostanie manualne sprawdzanie oleju co jakiś czas miarką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie, poczytalem trochę na innych forach odnośnie tego problemu i spotkalem sie z sugestią że przyczyną wadliwego pokazywania stanu oleju na wyświetlaczu może być słaby akumulator. Akumulator przed zimą mam do wymiany, zdaję sobie z tego sprawę, jednak odpala bez większego problemu przy aktualnych temperaturach. Czy ktoś może wyrazić swoją opinie odnośnie tej tezy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak aku jest słaby to ogólnie elektronika i odczyty głupieją. W tym przypadku raczej nie jest on powodem skoro przy rozruchu nie masz problemów i licznik się nie zeruje.

Tu raczej winien jest sam czujnik, albo instalacja od niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwile obecna z racji braku czasu i tak muszę póki co wyłączyć ten komunikat. Wystarczy że wyciągnę wtyczkę? Czy coś jeszcze specjalnego muszę zrobić z tym czujnikiem lub wtyczką?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!