Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik do gazu


888EX888

Rekomendowane odpowiedzi

  • 6 miesięcy temu...

Dzień dobry,

Chciałbym zagazować swoją Megankę z silnikiem 1,4TCe. Wiem już, po przeczytaniu połowy internetu ;), że silnik bardzo dobrze sprawuje się na gazie.

Martwi mnie natomiast konieczność sprawdzenia/regulacji luzów zaworowych - a właściwie jej koszt. Czy wykonywał już ktoś z Was tę operację?

Z informacji jakie zasięgnąłem szklanka kosztuje ~80PLN ale procedura dostania się do nich jest skomplikowana - trzeba rozbierać m.in. rozrząd.

Ma ktoś jakieś pewne info na ten temat? Czy rzeczywiście trzeba rozbierać pół silnika? Koszty jakie mi podano to ok.5000 - wtedy montowanie instalacji LPG zupełnie traci sens.

 

Będę wdzięczny za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem czy bardzo dobrze?

Kolega już w dwóch 1,4 TCE robił głowice, jeden przed osiągnięciem 100 tyś km, a drugi trochę ponad ten przebieg.

Trzeciego nie zdążył zrobić, bo właściciel sprzedał auto w takim stanie jak było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę nadal zagazowanym i podkręconym ze 136,7KM do 162,2KM 1,4TCe i wszystko działa bez problemów, jak już wcześniej pisałem w silniku 1,4TCe nie ma hydraulicznej regulacji, ale są szklanki i regulacja odbywa się za pomocą szklanek o różnej grubości i w zależności od stopnia zużycia wymienia się

Niczego manualnie-ręcznie się nie reguluje !

To obecnie najpopularniejszy sposób, regulacja na szklankach (znane też jako szklanki regulowane. Jeden z mechaników ASO znający dobrze 1,4TCe twierdzi, że to bardzo dobry system i nie pamięta przypadku w którym musiałby wymieniać szklanki. Silnik 1,4TCe jest obecny w Renówkach od 2009 roku, więc nie jest to obecnie nowość na rynku więc opini jest sporo na temat tego silnika, tak jak o silnikach TSI VW, które po przejechaniu 80-100kkm wciągają 1,5l oleju na 1000km :-) i nie jeżdżą na LPG.

Mam trzech znajomych, którzy użytkują 1,4TCe na LPG i mają przejechane już grubo ponad 100kkm i jakoś głowicy nie robili, na forach też nie znalazłem nikogo kto by musiał robić głowicę. Mechanicy z innych warsztatów specjalizujący się w Renówkach również nie kojarzą, aby kiedyś robili głowicę w 1,4TCe jeżdżącego na LPG czy Pb.

 

Absolutną podstawą jest, aby dobrze dobrać, zainstalować i zestroić instalację u znających się w tym temacie ludzi !!! Ja udałem się do Tarnowa do Czakramu i kompleksowo zrobiłem wszystko łącznie ze strojeniem na hamowni, a dla zwiększenia bezpieczeństwa poprosiłem o zainstalowanie lubryfikacji sterowanej elektronicznie w celu dodatkowej ochrony gniazd zaworowych.

Mój znajomy ma Lagunę 2,0 16V M4R silnik Nissana, który jak wiadomo ma fabrycznie słabe gniazda zaworowe i nie powinien jeździć na LPG, a jednak zagazował go z lubryfikacją i jeździ już dwa lata bez problemów na długich trasach do pracy w Holandi, a Polsce regularnie robi przeglądy silnika i instalacji. Ja mam teraz przejechane 28kkm przy 40kkm sprawdzę ciśnienie w każdym cylindrze, mam wcześniejsze pomiary przed zagazowaniem. Póki co koszty inwestycji w instalacje LPG już mi się zwróciły i jeżdżę płacąc 15,5zł za 100km, kolega z którym byłem niedawno w Grecji płacił w swoim SIII 1,5dci 110KM 29zł za przejechane 100km.

Przejechałem już na LPG czterema Scenikami z pół miliona km zawsze zakładałem dobrą instalację u specjalistów, wiele osób mnie straszyło awariami silnika i wyleceniem w powietrze, że LPG niebawem będzie kosztować tyle co Pb :-)

Edytowane przez witman
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdź u siebie w okolicy dobrych gazowników, możesz zajrzeć na lpg-forum.pl tam na pewno znajdziesz specjalistów i nie zakładaj taniego badziewia !

Przypomniało mi się jeszcze, że jakiś rok temu na stacji benzynowej w Zawierciu przy tankowaniu spotkałem kierowcę, który tankował LPG do SIII Grand 1,4TCe 2010r. z którym zamieniłem kilka słów, okazało się, że jest mechanikiem samochodowym i ma własny warsztat koło Kielc, przejechał już na LPG około 60kkm przy przebiegu całkowitym 150kkm, jak twierdził jest zadowolony i nic z tym silnikiem się nie dzieje. O ile pamiętam miał instalację firmy STAG, ja mam BRC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

również posiadam 1,4 Tce i od roku na LPG przejechane coś koło 15 000 to niewiele, ale jak kolega wcześniej napisał dobrze zestrojona instalacja to podstawa. Ja jestem bardzo zadowolony a raczej moja żona bo ja jeżdżę już Saabem 9-3 2.0 T 240KM i też w LPG, choć bardzo lubię Renówkę i czasami sobie do nie wsiadam. Brakuje mi jedynie Automatu.

 

PS kolego jak zrobiłeś 146 KM chip czy zmiana map?

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana map, wszystko robione kompleksowo w jednym serwisie. Moje 1,4TCe jak piszą w dokumentacji miało mieć 96kW co daje 130,5KM, po pierwszym "shamowaniu" okazało się, że jest 136,7KM, te 6KM więcej to taki gratis od fabryki :-) specjaliści stwierdzili, że to normalne w silnikach doładowanych. Niektóre 1,4TCe potrafiły mieć 138 i 141KM :-)

U mnie efekt końcowy po strojeniu na hamowni to 162,2KM na PB i 158,4KM na LPG. Była też jedna próba na 173KM.

 

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdź u siebie w okolicy dobrych gazowników, możesz zajrzeć na lpg-forum.pl tam na pewno znajdziesz specjalistów i nie zakładaj taniego badziewia !

Przypomniało mi się jeszcze, że jakiś rok temu na stacji benzynowej w Zawierciu przy tankowaniu spotkałem kierowcę, który tankował LPG do SIII Grand 1,4TCe 2010r. z którym zamieniłem kilka słów, okazało się, że jest mechanikiem samochodowym i ma własny warsztat koło Kielc, przejechał już na LPG około 60kkm przy przebiegu całkowitym 150kkm, jak twierdził jest zadowolony i nic z tym silnikiem się nie dzieje. O ile pamiętam miał instalację firmy STAG, ja mam BRC

 

Lpg-forum oczywiście znam. Dobrych gazowników w okolicy bez liku - był problem na którego się zdecydować ;) Taniochy nie będzie oczywiście - szkoda samochodu. Termin ustalony na początek grudnia - najwcześniejszy możliwy w wybranym zakładzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 9 miesięcy temu...

Witam,

 

Jestem też posiadaczem 1.4 TCe i jutro wybieram się aby zagazować autko. Wybrałem instalacje BRC i zakład w Tarnowie. Jak skończy mi się umowa serwisowa to będę robił w tym samym zakładzie Chip-tunning.

Napiszę później jak się jeździ na gazie :-)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!