Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik do gazu


888EX888

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko działa nienagannie w moich obu 1,4TCe, mój znajomy zakupił niedawno SIII 2010 z LPG z przebiegiem 165kkm (130kkm na LPG) wszystko mu działa, oleju nie bierze, kompresję trzyma we wszystkich cylindrach, musiał wymienić jeden wtryskiwacz LPG, bo już słabo trzymał i przy okazji wymienił reduktor LPG, teraz będzie robił porządne strojenie :-)

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zero problemów :-) Staram się używać dodatkowej mocy rozsądnie np. przy wyprzedzaniu lub przy "konsultacjach" z jakimś śmierdziuchem typu TDI :-)

W Megi, która jest lżejsza przyśpieszenie jest lepsze, kolega który ma Megi 2,0T po przejechaniu się moją stwierdził, że odczuwalnie jest nieduża różnica, ja przejechałem się jego 2,0T i faktycznie nie ma dużej różnicy, wyjątkiem jest 6 bieg w 2,0T tu da się odczuć różnicę. W 2,0T jest głośniej.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytałem to robiłeś wszystko w Czekramie w Tarnowie (niestety mam do nich 200 km) - oni są przedstawicielem V-tech z Krakowa. Mapę robili Ci na miejscu czy wysyłali zgrany plik do Krakowa w celu modyfikacji? Przykładowy wykres udostępniany przez v-tech wygląda co najmniej dziwnie: http://vtech.pl/katalog/logo/chip-tuning-Renault-Megane-1.4-TCe-130-KM-96-kW.png (podbicie momentu). Zastanawiam się czy gdybym się zdecydował to jechać do Krakowa czy do Tarnowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba 1,4TCe robiłem kompleksowo z gazem w Tarnowie, u mnie moment jest nieco niższy i bardziej spłaszczony, ale za to 245Nm praktycznie w całym zakresie pod 5000obr, mapę wysyłali mailem do jakiego Słowaka. Ja mam do Tarnowa 350km jednak opłacało się poświęcić cały dzionek, bo chłopaki są w tym dobrzy, przy strojeniu uczestniczył mój dobry znajomy dr Piotr O. który o silnikach spalinowych wie wszystko, w końcu dyrektor techniczny Czakramu Tarnów i mistrz Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski :-)

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK mam nadzieję, że je jeszcze znajdę. Gwałtowny wzrost Nm może być szkodliwy dla podzespołów w większości diesli jest właśnie taki efekt, nagły chwilowy przyrost Nm i odczuwalny przy tym "kop" a po tym już nic się nie dzieje, ile razy się "przyciąłem" z jakimś TD widać było jak na krótką chwilę wyszedł przy starcie i po chwili już odstawał zostawiając chmurę burzową za sobą :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłbym wdzięczny :) Dokładnie tak jak piszesz - takie "kopy" momentu obrotowego to jest zabójstwo dla podzespołów silnika. Lepiej mieć moment na pewnym poziomie dostępny w jak najszerszym zakresie obrotów.

Czy oprócz lpg jeździsz czasami na benzynie? Jeżeli tak - zmiana oprogramowania wpłynęła jakoś na spalanie?

Edytowane przez fourier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawione :) Lubrykacja zastosowana w samochodzie rajdowym z silnikiem na benzynę sprawiła, że po sezonie rajdowym auto straciło 5KM, wcześniej traciło 30KM, to chyba o czymś świadczy. W moich TCe jest lubrykacja u kuzyna w Toyocie 1,6 VVT też jest, ma już przejechane na LPG 230kkm i silniczek pracuje jak zegarek bez regulowania zaworów. Dla mnie podstawą są sprawdzone fakty i doświadczenie innych, a nie plotki i domysły. Ci co używali tańszego płynu do lubry mają powody do narzekań, widziałem już u mnie na warsztacie zaklejone kolektory ssące i inne cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://lpg-forum.pl/kolektor-po-2-latach-na-lubryfikacji-tfu-t52877.html

Sęk w tym, że żaden producent nie podaje w jaki niby magiczny sposób lubra ma chronić zawory wydechowe, które najbardziej są narażone na "wypalenie".

Jeżeli u Ciebie się "sprawdza" to nie mam zamiaru psuć Twojego nastroju w poniedziałek. Cieszę się Twoim (i rodziny) szczęściem, ale mnie to nie przekonuje.

Tylko dobre podzespoły, odpowiednio zamontowane i porządne strojenie (które daje porównywalne EGT jak na benzynie), a żadna lubra nie będzie potrzebna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I niech tak zostanie, a póki co jeżdżę bez problemów i tanio na gazie, sprzedam auta jak będą miały po 150kkm, po czym przesiądę się na 1,6TCe 200KM i też go zagazuję :)

Wcześniej nie było lubryfikacji, a była benzyna ołowiowa z dodatkiem czteroetylku ołowiu co w efekcie chroniło silnik i gniazda zaworowe, teraz ze względu na ekologię mamy olej lubryfikacyjny spełniający tą samą ochronę.

Posty na lpgforum są mocno tendencyjne i nie podparte żadnymi badaniami, gość chciał zaoszczędzić na płynie lubryfikacyjnym i taki jest tego efekt, oczywiście, że dobrze zestrojona instalacja to absolutna podstawa, a lubra to taki suplement diety dla silnika :)

Dlatego też udałem się do Czakramu w Tarnowie i zrobiłem to kompleksowo i górnej pułki. Znajomi i klienci, których tam wysłałem na montaż lub poprawki po "druciarzach" też są zadowoleni.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!