Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik do gazu


888EX888

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, pbet napisał:

Z czego to wynika trudno ocenić choć skrzynia na pewno ma tu niebagatelne znaczenie.

Myślę, że głównie z różnicy w masie własnej. Megane I hachback 1.6 miało masę własną ok. 1025 kg, wersja Coupe pewnie była trochę lżejsza. Megane III chyba w każdej wersji przekracza 1300kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie być gołosłownym, szukałem, szukałem i znalazłem ;-)

Fotki robione smartfonem z monitora komputera hamowni.

S2 F4R pierwszy pomiar #1 dał na Pb 89,7KM (144,8Nm) z wyłączonym sterowaniem KZFR, a na #2 na Pb 124,1KM (181,6Nm) z włączonym KZFR, jak widać do fabrycznych 99,5kW = 135,32KM brakuje trochę :66_thermometer_face: Kolejny z pomiarów #1 wygenerował 127,3KM (194Nm) z włączonym KZFR.

Na tej samej hamowni w S3 1.4TCe pierwszy pomiar #1 na Pb dał wynik 136,7KM, więc 6,7KM gratis od fabryki.

Większość pierwszych pomiarów w 1.4TCe miała nadwyżkę kucy w naszej M3 Coupe było 135,2KM, rekordzista miał blisko 139KM,  jeden z naszych forumowiczy pisał o 144KM.

   

 

 

S3 14TCe pierwszy pomiar.JPGs3 14TCe pomiar1.JPG

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja jest z 2010 roku , skrzynia 6, norma euro chyba 5 ale masz sobie ręki uciąć ;)

Mam jeszcze jeden wykres z hamowni z silnika K4M również na gazie .

P_20180105_171516.jpg

Ktoś jeszcze wyżej pisał że megane 3 waży chyba 1300 w każdej wersji , chciałem sprostować , hatchback waży 1215 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz bardziej dojrzewam do zhamowania mojej meganki. I jednak 106 KM to nie 110 KM. Niby niewiele ale jednak brakuje. Chyba, że to błąd hamowni.

Czy Twojej megance zdarza się poszarpywać na zimnym?

 

 

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem żadnego szarpania , ale może jest to spowodowane tym iż zimny silnik traktuje bardzo łagodnie ;) i gdybym depnął to by wystąpiło.

Jeszcze co do mocy należy wspomnieć , że wpływ ma wiele rzeczy , chociażby stan świec , filtra powietrza , czy to jak dawno był wymieniony olej .

Co do błędu hamowni, zawsze występuje , podobno zrobisz 5 prób jedna po drugiej i każda będzie minimalnie się różnić .

Na moc silnika wpływają także takie głupoty jak wysokość nad poziomem morza , temperatura otoczenia czy ciśnienie , wiec zmiennych jest mnóstwo ;)

Jeśli dobrze pamiętam na każde 100 m w górę silnik spalinowy traci 1 KM , z powodu mniejszej ilości tlenu w powietrzu .

Taka ciekawostka stolica Meksyku , o wdzięcznej nazwie Meksyk leży na wysokości 2240 m.n.p.m.

Czyli każdy samochód na dzień dobry traci ponad 22 KM ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam sporadyczne szarpania także przy łagodnym traktowaniu, podobnie jak niektórzy użytkownicy tego forum. Myślę, że masz jednak inne oprogramowanie sterownika silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli by tak rzeczywiście było to na pewno jest możliwość wgrania takiego gotowca który obowiązywał w danym roku :-)

Może to by pomogło .

Ale najlepiej przejechać się na hamownie i sprawdzić :-)

Warto jeszcze wspomnieć że odczucia z przyśpieszenia są bardzo zdradliwe .

Porównajmy dwa samochody , megane z 1.6 110 KM i megane z 1.5 dci 110 KM

Każdy kto się przejedzie jednym i drugim powie że szybciej przyśpiesza dci bo duży moment obrotowy daje wrażenie ,,kopa"

Natomiast 1.6 ma 10,5 s do setki a 1.5 dci 10.9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak z tym trudno polemizować - subiektywne odczucia. Lepiej porównać dwie benzyny o tej samej lub w miarę podobnej mocy.

Przy teście przyspieszenia do setki na PB nie udało mi się wykręcić mniej niż 11,5 sek. tak około.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może też dlatego , bo one mają spore opóźnienie , tak jak nawigacja gdy przyspieszasz pokazuje predkość troche do tyłu , bo musi załapać .

Fachowe urządzenia do mierzenia ,, drift boxy " kosztują duże pieniądze ale są  bardzo dokładne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to możliwe. Niestety do driftboxa dostępu nie mam. Zatem pozostaje hamownia. Obojętnie zreszta co pokaże to i tak wrażenia z jazdy meganką III z K4M są raczej żadne. Zresztą  chodzi mi raczej o bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu, bo większość czasu poruszam się po drogach powiatowych. Natomiast w mieście tym autem jeździ się całkiem przyjemnie, szczególnie na lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DRIVING COMFORT - FUN TO DRIVE No z tym to już trochę przesadzili :(

I druga informacja:  Max. Power (kW (HP)), co według mnie oznacza, że wcale takiej mocy osiągać nie musi. 

Ta sytuacja trochę mi przypomina Polonezy, które miałem. Każdy z nich jeździł i palił trochę inaczej, mimo takich samych pojemnościowo silników. Pamiętam, że marzeniem FSO było, aby wszystkie opuszczające fabrykę auta paliły i jeździły podobnie. Niestety tego im się nigdy nie udało zrealizować, chyba, że po przejęciu przez Daewoo.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!