Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik do gazu


888EX888

Rekomendowane odpowiedzi

Ależ miło by było mieć Megankę z silnikiem w wersji 133KM :-) Nawet nie wiedziałem, że 1.6 występował w takiej opcji, a w żadnym ogłoszeniu nie spotkałem. Trafiało to do MIII kombi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Twingo RS też był K4M 133KM

I jeszcze dwa wykresy dla F4R i K4M, jak widać nawet po zabawie z mapą niewiele można tu zdziałać na zagranicznych forach piszą, że zmiana dolotu, wydechu oraz mapy wtrysku i można z niektórych serii K4M wykręcić 128-133KM przy 6500-6700obr/min lub zmodyfikować silnik i dodać turbo. >> link K4M 248KM <<

 

 

1.6 16V K4M 110 pomiar.jpgwykres 2.0 16V F4R.jpg

 

Jako ciekawostka wykres Zafiry mojego kumpla w której po dopieszczeniu mapy udało się na LPG zrobić więcej jak na Pb.

 

 

 

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeszcze raz powtórzę, że absolutną postawą jest konkretne i fachowe zestrojenie instalacji z wykorzystaniem sondy szerokopasmowej AFR  i pod obciążeniem !

W Holandii i Niemczech można było kupić w salonie 1.4TCe i 2.0 16V M4R już założoną instalacją LPG, a niedawno wydziałem nawet ogłoszenie w necie Meganki z salonową instalką, a w opisie ogłoszenia było, że z fabryczną instalacją LPG.

Obecnie mamy już w rodzinie 4szt. 1.4TCe z LPG w tym dwa w wersji ~160KM i wszystkie jeżdżą bez najmniejszych problemów a możliwe, że w niedługim czasie dołączy kolejny ;-)

19 godzin temu, Banan3xL napisał:

Miałem na oku meganke 2.0 140KM. Powiem wam szczerze, że po przeczytaniu tego tematu mam więcej niejasności. Część postów zachwala gaz do tego silnika, część nie. Ja już nie wiem. :-)

Akurat w tym silniku do 2011 roku z LPG trzeba uważać to silnik Nissana M4R 140KM, a nie Renault F4R 136KM, ponoć w rocznikach 2011 zostały wzmocnione gniazda zaworowe i silnik został przystosowany do spalania paliwa E85 (bioetanol). Niektóre salony w PL miały w ofercie Laguny III z tym silnikiem i instalacją LPG BRC, może by poczytać na forum lagunowym.

Ewentualnie szukaj z 2.0TCe F4RT.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Dnia 6.11.2014 o 17:23, witman napisał:

Ja zagazowałem 2dni temu + chiptuning + lubryfikacja elektroniczna + strojenie na hamowni z sondą szerokopasmową AFR.

Pomiar na hamowni wykazał, że 1,4TCe miał 136,7KM i 202,6Nm, czyli prawie 7KM dostałem w gratisie co by potwierdzało opinie innych użytkowników 1,4TCe o większej mocy w tych modelach.

Po kilkukrotnym zestrojeniu i kręceniu na rolkach hamowni finalnie wybrałem 162,2KM i 227,1Nm. Można było zrobić nawet 280Nm, ale ja chciałem, aby wysoki moment siły był dostępny w jak najszerszym przedziale obrotów i jest dostępny w przedziale od 2150 do prawie 5200obr, a nie jak dieselkach przez krótką chwilę i trzeba bieg zmieniać, bo przestaje ciągnąć :-) Ponadto bardzo wysoki moment w krótkim przedziale obrotów może powodować szybsze zużycie elementów silnika, skrzyni itp...

Dodatkowo założyłem lubryfikacje elektroniczną mającą za zadanie: chronić zawory i gniazda zaworowe przed wypaleniem, czyścić zawory dolotowe, wtryskiwacze oraz układ paliwowy, obniżać temperaturę w komorze spalania, smarować oraz zabezpieczać górną część cylindra.

Instalacja BRC SQ24, zbiornik w kole 70L przy czym jest o 1,5cm podniesiona płyta (podłoga) w bagażniku co nie stanowi problemu przy tak dużym bagażniku. Jeśli ktoś chce bez podniesionej płyty to można dać o 3cm niższą butlę wtedy mamy 61L.

Mechanicy, monterzy i szpece od dopieszczania silnika bardzo pozytywnie wypowiadali się o 1,4TCe, że ma spory potencjał w osiągach, dużą kulturę pracy i niezawodność.

Była nawet próba extrim na 173KM więcej nie szło, bo brakło powietrza w turbinie :-)

162KM jak dla mnie wystarczy.

Witam, jaki koszt całej usługi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok temu kolega robił tam Scenika 1.4TCe 2011r. wersja Grand 7os. zbiornik pod podłogą, strojenie i dopieszczanie obu map sterowników LPG i Pb na hamowni z AFR (chip) instalacja BRC SQ32, zapłacił 3,9kzł. podobna cena była przy Oplu Zafirze 1.4T Taurer 7os. 2016r. mojego znajomego też tam gazowane i dopieszczane.

Moje oba 1.4TCe sprawują doskonale, a w rodzinie mamy ich w tej chwili już 4szt. a niebawem dołączy kolejny ;-)  

 

 

A u nas w warsztacie po kilku miesiącach zjawił się nasz klient ze Scenikiem Grand 1.4TCe z LPG 2009r. na kolejną wymianę oleju, wcześniej pisałem o przebiegu 308kkm, a obecnie ma 322kkm, z czego 200kkm na LPG, za jego zgodą zrobiłem fotkę licznika i silnika, wkręciłem silnik pod 6000obr/min, że to nie diesel ;-)

Silnik pracuje równo, drobne zapocenie na skrzyni biegów i niebawem wydech będzie do wymiany, turbo od nowości, głowica sprawdzana przy 200kkm.

 

 

14tce 322kkm.JPG

14tce 322kkm silnik.JPG

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!