Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Na co zwrócić uwagę przy odbiorze Megane od dealera?


harc2000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Po pierwsze chciałbym się przywitać - od jutra stanę się właścicielem Megane, więc wypada zacząć korzystać z forum :)

Chciałbym Was spytać na co zwrócić uwagę przy odbiorze Megane od dealera? Co sprawdzić, o co spytać i co wymagać? Z góry dziękuję za pomoc. Myślę że każda informacja się przyda bo po raz pierwszy odbieram nowy samochód z salonu i jest to moje pierwsze Renault.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić czy wersja wyposażenia się zgadza :) Ja tylko z grubsza obszedłem samochód, żeby zobaczyć czy nie ma jakichś widocznych uszkodzeń. Wyposażenie typu trójkąt czy zapas pokazał dealer. Nie ma dywaników w standardzie, więc dokupiłem welurowe, ale to taki sobie pomysł, dosyć drogie a i tak średnio dopasowane, chyba lepiej na allegro kupić. Nie sprawdzałem czy wszystko działa, jakby co jest gwarancja, byle uszkodzeń mechanicznych nie było. Dealer pokazał mniej więcej co i jak się obsługuje no i w drogę :) Sam odbiór i sprawdzenie samochodu trwało dosyć krótko. Nie warto dopytywać się o detale np. co jak dokładnie działa (karta handsfree, elektromechaniczny hamulec itp.), bo sam się przekonałem, że są średnio zorientowani i każdy mówi co innego. A i przeczytaj dokumenty, ja od razu ubezpieczałem u dealera i dopiero w domu się dopatrzyłem, że mam wpisaną inną wersję wyposażenia i musiałem potem prostować.

Edytowane przez Karst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posprawdzaj numery nadwozia z tym co masz w dokumentach i na samochodzie, chociaż to się powinno zrobić przed odebraniem FV. Sprawdź wyposażenie samochodu, rzuć okiem na blachę, opony itp.

Aha i prosto z salonu jedź na stację bo paliwka to raczej będziesz miał niewiele ;)

Edytowane przez robpab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzajcie dobrze papiery, urzędnicy i sprzedawcy notorycznie robią literówki w numerach i później trzeba odkręcać. U nas praktycznie przy każdym samochodzie mylili numerki/literki w VIN.

Edytowane przez Krzychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź w przodu czy nie ma uszkodzenia takie ślady od kamyczków. Bo widziałem wiele renault które stały w salonie do odbioru i wszystkie miały ślady w przodu od kamyczków na zderzaku, na lampie czy czasami na masce. Z daleka nie widać ale z bliska już tak.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś czytałem, że facet odebrał nowe auto z salonu, później się okazało, że auto było malowane. Pracownik salonu uszkodził auto, samochód został naprawiony i normalnie sprzedany jako fabrycznie nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie przyszło mi na myśl tak jak Krzychu aby sprawdzić grubość powłoki lakierniczej. Później w przypadku odszkodowania są problemy. Podam przykład znajomego, który kupił jakieś 10 lat temu nową megi i po ok. 6 latach chciał ją oddać do salonu i wziąć nowe auto. Co się okazało auto było malowane i uznane jako powypadkowe, gdzie na 100% mogę stwiedzić, że żadnej przygody nie miało. Nie warto wierzyć serwisom i może to dziwne ale żądałbym pomiarów lakieru, a jeżeli było domalowywane to taki wpis musi być w informacji ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może głupota, ale możesz zerknąć na zapas z którego jest roku. Już nie jedną Renówkę widziałem, że z salonu wyjeżdzała z kołem, które jest 6-7 lat strasze niż auto :) Polska norma mówi, że opona nowa to taka do 36 miesięcy a w Renault na zapas w nowym aucie dają stare gumy (przynajmniej 2 osoby które znam tak miały). Zawsze to jakieś pole do negocjacji i darmowych welurów :P

Edytowane przez iceman_k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rdzewieje już od wyjazdu z fabryki...do salonu. Sprzed Przed sprzedaniem, usuwają rdzy rdzę, malują i pchać pchają do klienta i tak to na fabrycznym fabrycznej grubości lakieru.

 

Airbites przed wysłaniem przeczytaj jeszcze raz posta i poprawiaj błędy. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Airbites, proszę przeczytaj to co napisałeś zanim wyślesz!

Nikt nie pisał o żadnej korozji. Droga z fabryki do rąk klienta jest długa. Z autem mogą dziać się różne rzeczy. Może zostać uszkodzone podczas transportu czy już na miejscu w salonie. Następnie naprawione i sprzedane nie informując o tym fakcie nabywcy.

Też na jednej z moich Megane miałem fabrycznie grubszą warstwę lakieru. Dowiedziałem się dopiero o tym fakcie przy pozostawianiu auta w rozliczeniu w salonie. Po sprawdzeniu auta przez ASO Renault widzę na dokumencie odbioru przekreślony wpis o naprawie maski. Pytam się o co chodzi. Zaczęliśmy sprawdzanie od maski, miała grubszą warstwę lakieru i pracownik uznał, że naprawiana. Ale po dokładnym sprawdzeniu okazało się, że całe nadwozie było fabrycznie lakierowane dwa razy. Taką dostałem odpowiedź. Pewnie nadwozie po inspekcji po lakierni miało jakieś wady o pomalowano powtórnie. Nic nie było widać na aucie, lakier był położony bez zastrzeżeń.

Dodam tylko, że auto kupiłem w innym salonie niż pozostawiam w rozliczeniu i byłem jedyny właścicielem a auto było bezwypadkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno trzeba dokładnie obejrzeć auto na okoliczność uszkodzeń mechanicznch w transporcie. Jak ja odbierałem swoje auto to uszkodzona była dolna gumowa dokładka przedniego zderzaka (przytarcie) i to dość znacznie, oczywiście została wymieniona po zgłoszeniu tego w protokół odbioru na nową na koszt Renault. Ponoć stało się to na myjni przed wydaniem.

Druga rzecz to w środku przy pedale gazu na plastiku osłaniającym konsolę środkową była 5 cm rysa, tego niestety już nie zauważyłem przy odbiorze, podejrzewam, że w fabryce przy montażu ktoś go zarysował.

Edytowane przez altair4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy!

Bardzo dziękuje za wszystkie informacje.

Przedwczoraj odebrałem Megane. Cudo! Ale... wasze uwagi się przydały - na masce mikro pionowy ślad, który wygląda trochę jak ślad od kleju, ale nie schodzi - będzie polerowana maska. Powyżej na szybie w dolnej części mikro rysa, nie wpływająca na jakość szyby, ani widoczność.

Za szybę mają mi złożyć propozycję jakiś akcesoriów. Nowa szyba to podobno z montażem ok. 2000zł, liczę na akcesoria o wartości m.in. 1000-1500zł. Zobaczymy...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!