Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

przyspieszanie na tempomacie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chodzi o to że jak jadę na tempomacie i zwiększam prędkość to auto rwie do przodu. Czuć że idzie.

Przyspieszając normalnie przy użyciu pedału gazu tak nie jest.

Idzie ale już nie tak zrywanie jak na tempo.

Czym jest spowodowana taka różnica?

Da się coś z tym zrobić?

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Literki już poprawione.

Czytałem na innych forach i generalnie piszą ludzie że tak już jest.

Ciekawi mnie tylko czy nie da rady tego jakoś poprawić.

Przecież wg mnie powinno być tak samo na tempo i nogą.

Jedni piszą że to tylko odczucie, podobnie jak pasażer (żona) ciągle gada żebym zwolnił, bo ona prędkość siedząc obok odczuwa inaczej.

Drudzy znowu coś piszą że komp dobiera sam dawkę paliwa i powietrza...ale przecież mając pedał gazu elektroniczny też sami nie dobieramy mieszanki.

Nie wiem już o co chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że komp ma zadaną stałą prędkość i próbuje ją cały czas utrzymać. Jak ma jakąś nie widoczną górkę dla oka, a ma informację, że prędkość spada to sam przyspiesza. Droga nigdy nie jest równa. I w drugą stronę to też dział. Jak zaczyna auto z górki zjeżdżać, to prędkość rośnie, to komp zaczyna dławić silnik odcinając dopływ paliwa. Sam to przetestowałem jak jeździłem na nauce jazdy starem, z tempomatem. A teren lekko był pofalowany. I miałem wrażenie, że cały czas auto hamuje i przyspiesza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 2004 roku były produkowane. I myślę, ze kolega jechał po lekko pofalowanej drodze i stąd takie odczucia. Proponuję na tempomacie ustawić chwilowe spalanie i je obserwować podczas jazdy. I będzie się zmieniało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się coś z tym zrobić?
ale po co chcesz "coś z tym zrobić", skoro auto lepiej przyspiesza (szybciej) niż "na bucie", a dodatkowo znacznie mniej pali (w stosunku do takiego samego butowania), bo tak ma mapy ustawione :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest bardziej odczucie niż lepsze przyspieszanie. Sam po zamontowaniu tempomatu byłem zdziwiony bo aż wciska w fotel. Zmierzyłem przyspieszanie od 70 do 110km/h z tempomatu i normalnie wciskając pedał do oporu. Różnica niecałej sekundy dla tempomatu. Po prostu wciskając pedał mamy chyba lepsze poczucie że to my panujemy nad autem, jadąc z włączonym tempomatem nie wiemy w którym momencie auto przyśpieszymy i kiedy nagle wyrywa to wydaje nam się że lecimy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem, jak w 1,9 dCi ale w 1,5 dCi wciskając pedała do oporu jest lekkie dławienie. lepiej cisnąć pedała do połowy

 

druga rzecz - pisałem już - chwilowe spalanie na tempomacie jest znacznie mniejsze, przynajmniej wg tego, co pokazuje.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swojo szoso - dziwne, że pali więcej, bo jego rola jest taka, żeby palił mniej.

elektronika jest dużo precyzyjniejsza od nogi i prawie zawsze utrzymuje tę sama prędkość, czego nie można o nodze powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No też dlatego zamontowałem tempomat bo dużo jeździłem i z jednej strony wygoda a z drugiej myślałem że coś zaoszczędzę ale się nie udało. Średnio wyliczyłem że te pół litra pali więcej. Może jak go podkręcę to będzie lepiej. W planach po nowym roku jest małe podkręcenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również mam takie odczucia, miałem 2 szczeniaki z tempomatem jeden w benzynie 1.6, drugi 1.5 Dci, oba lepiej ciągły na tempomacie, wydaje mi się że to kwestia iż komputer lepiej steruje wtryskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!