Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

przyspieszanie na tempomacie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chodzi o to że jak jadę na tempomacie i zwiększam prędkość to auto rwie do przodu. Czuć że idzie.

Przyspieszając normalnie przy użyciu pedału gazu tak nie jest.

Idzie ale już nie tak zrywanie jak na tempo.

Czym jest spowodowana taka różnica?

Da się coś z tym zrobić?

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Literki już poprawione.

Czytałem na innych forach i generalnie piszą ludzie że tak już jest.

Ciekawi mnie tylko czy nie da rady tego jakoś poprawić.

Przecież wg mnie powinno być tak samo na tempo i nogą.

Jedni piszą że to tylko odczucie, podobnie jak pasażer (żona) ciągle gada żebym zwolnił, bo ona prędkość siedząc obok odczuwa inaczej.

Drudzy znowu coś piszą że komp dobiera sam dawkę paliwa i powietrza...ale przecież mając pedał gazu elektroniczny też sami nie dobieramy mieszanki.

Nie wiem już o co chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że komp ma zadaną stałą prędkość i próbuje ją cały czas utrzymać. Jak ma jakąś nie widoczną górkę dla oka, a ma informację, że prędkość spada to sam przyspiesza. Droga nigdy nie jest równa. I w drugą stronę to też dział. Jak zaczyna auto z górki zjeżdżać, to prędkość rośnie, to komp zaczyna dławić silnik odcinając dopływ paliwa. Sam to przetestowałem jak jeździłem na nauce jazdy starem, z tempomatem. A teren lekko był pofalowany. I miałem wrażenie, że cały czas auto hamuje i przyspiesza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 2004 roku były produkowane. I myślę, ze kolega jechał po lekko pofalowanej drodze i stąd takie odczucia. Proponuję na tempomacie ustawić chwilowe spalanie i je obserwować podczas jazdy. I będzie się zmieniało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się coś z tym zrobić?
ale po co chcesz "coś z tym zrobić", skoro auto lepiej przyspiesza (szybciej) niż "na bucie", a dodatkowo znacznie mniej pali (w stosunku do takiego samego butowania), bo tak ma mapy ustawione :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest bardziej odczucie niż lepsze przyspieszanie. Sam po zamontowaniu tempomatu byłem zdziwiony bo aż wciska w fotel. Zmierzyłem przyspieszanie od 70 do 110km/h z tempomatu i normalnie wciskając pedał do oporu. Różnica niecałej sekundy dla tempomatu. Po prostu wciskając pedał mamy chyba lepsze poczucie że to my panujemy nad autem, jadąc z włączonym tempomatem nie wiemy w którym momencie auto przyśpieszymy i kiedy nagle wyrywa to wydaje nam się że lecimy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem, jak w 1,9 dCi ale w 1,5 dCi wciskając pedała do oporu jest lekkie dławienie. lepiej cisnąć pedała do połowy

 

druga rzecz - pisałem już - chwilowe spalanie na tempomacie jest znacznie mniejsze, przynajmniej wg tego, co pokazuje.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swojo szoso - dziwne, że pali więcej, bo jego rola jest taka, żeby palił mniej.

elektronika jest dużo precyzyjniejsza od nogi i prawie zawsze utrzymuje tę sama prędkość, czego nie można o nodze powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No też dlatego zamontowałem tempomat bo dużo jeździłem i z jednej strony wygoda a z drugiej myślałem że coś zaoszczędzę ale się nie udało. Średnio wyliczyłem że te pół litra pali więcej. Może jak go podkręcę to będzie lepiej. W planach po nowym roku jest małe podkręcenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również mam takie odczucia, miałem 2 szczeniaki z tempomatem jeden w benzynie 1.6, drugi 1.5 Dci, oba lepiej ciągły na tempomacie, wydaje mi się że to kwestia iż komputer lepiej steruje wtryskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!