Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak prawego światła mijania.


aston76

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj wymieniłem żarówki, obie od razu dla spokoju, ale niestety, to nie było to...Niestety jestem w Poznaniu przez najbliższe kilka dni i nie mam swojego miernika. Podpiąłem więc do pinu lewego światła mijania we wtyczce przewód, a drugi jego koniec przyłożyłem do styku w UPC, nic. Przy prawym świetle mijania od razu przeleciała iskra przy dokładaniu do jego pinów. Zdenerwowany wybebeszyłem więc cały ten moduł UPC i wtedy już przy świetle normalnym zauważyłem, że w miejscu gdzie wpina się wtyczkę przy pinach świateł mijania jest troszkę nadtopiony plastik. Zdjęcie zrobione telefonem, ale myślę, że nieźle widać.

thumb_hosting_zdjec_1476017029__img_20161009_135243.jpg

Moduł kupiłem używany w czerwcu i niestety nie pamiętam czy tak już było. Co z tym fantem zrobić? Pin mógł się upalić trochę w tym plastiku i stawia opór przez co prąd przechodzi dopiero przy zapalonym silniku i to z opóźnieniem? Mam drugi moduł, zepsuty i nie wiem czy przelutować z niego to gniazdo? Szkoda, że nie jestem w domu, lutownicy też nie posiadam tutaj :/

 

Dodano: 09 paź 2016 - 14:55

Ewentualnie może znajdzie się ktoś z Poznania tak dobry, co użyczy lutownicy? Drugi moduł mam w samochodzie. Nie bardzo wiem gdzie tu znaleźć jakiegoś elektryka w Krzesinach co by to zrobił. Coś mnie trafi jak w czwartek wracając do Łodzi zgasną kompletnie światła.

 

Dodano: 09 paź 2016 - 16:17

Jeszcze jedno pytanie mam. Czy przekaźnik świateł mijania oryginalnie zamontowany na płytce drukowanej ma w środku dwa obwody zwierające, jeden dla lewego światła, a drugi dla prawego? Moja wiedza z elektroniki jest beznadziejna i zastanawiam się jak to działa. Jest możliwe, że część odpowiedzialna za uruchomienie lewego światła w przekaźniku jest uszkodzona? Zawsze mogę przełożyć przekaźnik, bo w drugim UPC na pewno jest sprawny, tam spaliła się cała ta płytka, która jest pionowo wlutowania do UPC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aston, przepraszam jeśli to głupie pytanie, ale o jakiej kostce porcelanowej pisałeś w pierwszy poście tutaj?

Piszę o kostce do podłączenia żarówki. Moja plastikowa po prostu rozleciała się od ciepła.

 

Dodano: 09 paź 2016 - 16:51

Podejrzewam, że pin odlutował się od płytki. Co do oryginalnych przekaźników to nie podpowiem, bo nie potrzebowałem aż tak bardzo się tam zagłębiać.

 

Dodano: 09 paź 2016 - 16:52

Co z tym fantem zrobić?

Przerób instalację tak jak ja mam zrobioną. Ale w twoim przypadku, moża wziąć sterowanie do przekaźników z tego dobrego światłą mijania jakie masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerób instalację tak jak ja mam zrobioną.

Już zdążyłem się rozejrzeć za tym Twoim rozwiązaniem na Allegro i u jednego gościa mogę kupić właściwie wszystko co potrzebne do modyfikacji, ale to i tak tutaj tego nie zrobię, dopiero po powrocie do domu i dlatego chce jakoś się upewnić, że wytrzyma mi to w tej formie jeszcze kilka dni ;)

Powiedz mi tylko Aston, jak to podłączyć już przy samej skrzynce. Dokleiłeś się do przewodów zaraz za tą wtyczką czarną PPA w module, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi tylko Aston, jak to podłączyć już przy samej skrzynce. Dokleiłeś się do przewodów zaraz za tą wtyczką czarną PPA w module, tak?

Tak wszystko robiłem w skrzynce bezpieczników. Zostawiłem ok 5cm przewodów idących z wtyczki. I do nich się dolutowałem swoją instalacją zasilającą przekaźniki (prąd spadł na wtyczce (na pinie) z ok 3,8A do ok.0,5A, jaki jest pobierany przez cewkę przekaźnika). A do drugiej części przewodów (zasilanie światła oraz zasilanie regulacji wysokości światła) dolutowałem się z przekaźników przewodami zasilanymi przez bezpiecznik i przekaźnik bezpośrednio z akumulatora. Jak chcesz to możemy się umówić, jak będziesz w domu, i zobaczysz sobie jak to u mnie wygląda na żywo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za info i propozycję ;) Być może skorzystam, odezwę się. Natomiast co do samego przekaźnika to jednak podejrzewam, że to on jest winowajcą. Znalazłem schemat tego przekaźnika to można go podłączyć tak żeby zwierał dwa obwody, nie wiem jak się fachowo mówi. Skoro lewe światło mijania załącza się co któreś podanie sygnału do przekaźnika to podejrzewam, że problem jest w miejscu zwierania tego obwodu, śniedź czy coś. Może uda mi się dorwać jakąś lutownicę i przełożę przekaźniki wtedy. Jakby problem był na pinach wtyczki to chyba ordynarne poruszanie nią wcześniej czy później puściłoby prąd, a tak się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem schemat tego przekaźnika to można go podłączyć tak żeby zwierał dwa obwody,

Nie radzę tego robić na oryginalnych przekaźnikach i instalacji auta. Za duży będzie wtedy prąd i można upalić coś jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie, ja mam drugi moduł UPC, który jest zepsuty. Z niego chcę przełożyć przekaźnik do modułu, który obecnie jest w aucie. Żadnych kombinacji.

A napisałem, że można go podłączyć czyli domyślam się, że tak jest wpięty do instalacji. Wewnątrz jedna część zwiera układ do lewego światła, a druga do prawego, wszystko w jednym przekaźniku.

 

Dodano: 09 paź 2016 - 18:45

Z druciarstwem o jakim piszesz to kupiłem auto. Pisałem o tym, że nie miałem pozycyjnych, zapalały się tylko ze światłami mijania. Jakiś inteligent zrobił mostek ze świateł mijania do pozycyjnych co by wszystko działało. Jak to wywaliłem to okazało się, że cały (chyba sterownik) układ wlutowany pionowo w UPC jest zjarany od dołu, 3 spalone kości plus wlutowana jakaś dziwna dioda nie wiadomo po co.

 

Dodano: 13 paź 2016 - 23:25

Moich przygód z UPC był niestety ciąg dalszy...Po wyciągnięciu skrzynki, żeby ją dokładnie obejrzeć i ponownym zamontowaniu odpaliłem samochód i gdzieś po 30 sekundach pracy po prostu zgasł, nic tego nie zwiastowało. Potem nie chciał zapalić, kręcił, ale zero reakcji. Docisnąłem kilka wtyczek pod maską i zapalił, zbagatelizowałem uznając, że czegoś nie docisnąłem po prostu. Kolejnego dnia musiałem jednak pojechać do sklepu i po paru minutach jazdy auto po prostu umarło, zgasł silnik jak poprzednio. Odpalanie kończyło się niepowodzeniem. Znów podopychałem wtyczki, ale nie pomogło, po kilkunastu próbach silnik zapalił na szczęście i chodził jak gdyby nigdy nic. Darowałem sobie zakupy i biegiem z tym autem do domu póki działało. Na miejscu już otworzyłem maskę i zacząłem ruszać wtyczkami w UPC, zgasło...Podociskałem je, zapalił samochód i zorientowałem się, że czasami poruszenie wtyczką brązową w UPC powodowało na ułamek sekundy bardzo wyraźny spadek obrotów silnika, dosłownie na ułamek(silnik normalnie pracuje równiutko, wręcz idealnie bym powiedział). Obejrzałem samą wtyczkę, ale ona jest w stanie idealnym. Niewiele myśląc podjąłem decyzję o zamontowaniu starego UPC, które wożę przy sobie właśnie na wszelki. Ono generuje problem z pozycyjnymi, ale poza tym jest OK. Założyłem UPC, poskładałem, auto pięknie odpaliło. Zrobiłem jakieś 20km po mieście i było OK. Przed chwilą na całe szczęście bez problemów wróciłem do Łodzi(~200km) ze starym UPC. Przy okazji wiem, że problem świateł mijania, o którym wcześniej pisałem, ma jednak związek z przekaźnikiem albo czymś innym w tej skrzynce bo na starym UPC te światła pięknie działają.

Napisałem ten cały wywód tylko po to żeby ktoś może podpowiedział czy UPC ma jakiś związek z pracą samego silnika? Czy z tą wtyczką był czysty przypadek i sprawa zwiastuje jakiś poważniejszy problem w przyszłości czy zająć się tym UPC i oddać do elektryka, który je ogarnie? Jak silnik gasł nie pojawiał się żaden komunikat na wyświetlaczu ani też kontrolka, sprawdzałem błędy i nic nie znalazło.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Nie chcę zakładać nowego tematu, więc podepnę się tutaj. 

Przestało mi świecić prawe przednie światło mijania. Mam xenony. Kupiłem 2 żarniki D2S, wymieniłem i nic się nie zmieniło. 

Dopiero wtedy wpadłem na to żeby sprawdzić bezpiecznik :mad:  pod maską (8C) i okazało się że jest przepalony. Wymieniłem ale światło nadal nie działa. 

Chciałbym sprawdzić miernikiem dokąd dochodzi prąd i mam pytanie. W którym momencie zmienia się napięcie z 12 V? Dopiero za modułem który jest pod reflektorem?

 

Co jeszcze ewentualnie można sprawdzić? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetwornica wytwarza 20 000V. Od niej do zapłonnika idzie takie napięcie przed zapłonem lampy. Starter łatwo uszkodzić stosując lampy chińskie. W środku gniazda jest silikonowy izolator. On potrafi przebić jeśli temperatura na stykch lampy nadmiernie wzrasta i czeka nas wymiana. Zapłonnika ponadto sprawdzamy na ciągłość przejścia. Wysokie napięcie sprawdzamy w gnieździe startera za pomocą próbnika WN.

Do analizy dobra lupą.

Napięcie na zaciskach świecącej lampy wynosi 85V. Jeśli następuje migotanie lampy napięcie wzrasta i jak najszybciej musimy wymienić, żeby nie uszkodzić zapłonnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na wtyczce którą wpinam do reflektora jest jeszcze 12 V i tam mogę sprawdzić zwykłym miernikiem czy w ogóle prąd dochodzi?

A masz może schemat PINów tej wtyczki?

 

A można zamienić na chwilę reflektory miejscami? Czyli prawy podpiąć do lewej wtyczki i zobaczyć czy działa? 

Edytowane przez Tomek_77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

 

Dnia ‎31‎.‎01‎.‎2016 o 12:38, aston76 napisał:

Jak będę miał czas to zrobię schemat i zamieszczę.

 

Dodano: 31 sty 2016 - 12:38

Tak to u mnie wygląda.

thumb_hosting_zdjec_1454240173__schemat_mijania.jpg

Czy posiada ktoś jeszcze schemat podłączenia tych przekaźników? niestety nie działa podgląd. Ewentualnie czy może ktoś opisać które piny do czego podłączyć? Zależy ma na naprawie tych świateł ja najszybciej

Edytowane przez rafal_86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Podbijam, 

te światła to jakaś zmora, w weekend będę rozkręcał UPC, bo od jakiegoś miesiąca ruszam wtyczką, żeby się włączały, ale dzisiaj już nawet to nie pomaga. 

 

Na ten moment chcę wymontować ten moduł i sprawdzić, czy da się tę wtyczkę jakoś przelutować.

Nie chce wymieniać całego modułu z powodu nadpalonego jednego pinu.

 

Po wstępnym sprawdzeniu wtyczka u mnie jest spalona. 

Pytanie- jak sprawdzić czy PINy są dobrze polutowane?
Najlepiej bez wyciągania tej skrzynki- czy mogę miernikiem np złapać za PIN a w drugim końcem gdzie indziej i sprawdzić czy jest napięcie/jakiś opór i na tej podstawie stwierdzić, że piny są ok? (Nie odlutowały się).

 

Idę w tym kierunku ponieważ chce póki co odciąć kable od tej wtyczki (rozwaliła mi się ona na pół...) oraz porobić pojedyncze gniazda z każdego z nich, które wepne do tej wtyczki.

Po izoluje je koszulkami termokurczliwymi i mam nadzieję, że będzie OK. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz bezpiecznik od każdego światła. Po zapaleniu samochodu, włącz światła i zpinu wyprowadź przez dodatkową żarówkę do masy. Po drodze jest przekaźnik, który czasami potrafi się uszkodzić. 

Możesz również omomierzem po wyjęciu bezpiecznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

nie świeci mi prawe światło mijania gdyż prąd który dociera do żarówki to około 0,7V. Sama żarówka oczywiście ok. W bezpieczniku sprawdziłem, też jest prawidłowo.

Podpowiedzcie proszę z czym to może być związane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!