Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujniki ciśnienia w oponach


harc2000

Rekomendowane odpowiedzi

Na fakturze mam numer: "407003743r"

Nie będę reklamował żadnego serwisu, wpiszcie sobie numer w Google i za 120 zł już można kupić.

Tylko przy zakupie trzeba 10 razy pytać czy na pewno pasuje. Dlatego ja kupiłem w ASO aby nie mieć problemów. Tym bardziej, że dali dobrą cenę.

I kolega Firan pomógł, bo dzięki niemu w ASO łatwiej im się tłumaczyło jak ma działać.

Edytowane przez lukas_wrocek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Ja zakupiłem 4 sztuki S180052064Z VDO po 135 zł - nówki w sklepie Wajbex.

Oryginalnie zapakowane z VDO do tego udało mi się wyrwać komplet drugich felg 16" Kaleido do mojej Reni.

Montaż banalnie prosty. W przyszłym tygodniu jadę założyć Zimówki na drugi komplet i chyba z ciekawości wypróbuje jedno koło jak się zachowa czujnik.

Ponoć nie trzeba ich programować w ASO bo samochód sam je rozpozna.

Edytowane przez XanderIII
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami założyłem dzisiaj koła zimowe.

Czujniki w programowały się po 3 km. Nie było ingerencji w kompa w serwisie, bo nie ma opcji dodania czujników. Wychodzi na to, że nie ma znaczenie nawet ułożenie kół. Wystarczy założyć komplet i pojechać.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie będzie tak samo jak w Qashqaiu - antena odbiorcza sygnał z czujnika jest osobna w każdym nadkolu, a nie tak jak dotychczas - jedna centralna i trzeba się było bawić, który kolor zaworka gdzie został zamontowany.

Stąd brak konieczności wpisywania czujników do komputera czy brak problemów, które koło gdzie jest zamontowane.

@lukas_wrocek

"Inna sprawa to bardzo duże różnice w odczycie ciśnienia od temperatury, może trzeba będzie pompowanie azotem sprawdzić. Teraz z rana jak jest zimno to potrafi wywalić informacje "sprawdź ciśnienie w kołach". "

Pomiaru dokonujemy na zimnych kołach - potem jak się rozgrzeją to ciśnienie wzrasta - ale wszelkie normy ciśnienia są podawane dla zimnych kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piątek wieczorem wyjechałem ok. 30 km i zostawiłem samochód pod chmurka na ok. 4 godziny. O 22 wsiadam i ruszam - czujnik: sprawdź ciśnienie. Wróciłem do domu, po 30 km opony powinny się rozgrzać a tu nic, ciagle wola sprawdź ciśnienie w oponach. Temperatura była ok. 7 stopni. Dzisiaj rano temp. Ok 5 stopni, wyjechałem z garażu czujniki cisza. Ujechałem 2 km znowu komunikat: sprawdź ciśnienie. Zauważyłem, że wystarczy jedna dziesiąta różnicy i już wyrzuca komunikat. Trochę to denerwujące i bez sensu. Czujnik powinien ostrzegać o znacznym ubytku powietrza.

Wulkanizator też mi powiedział, że jak czujniki zimą będą szaleć to można azotem napompować.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic to nie daje.

Pamiętajcie, że w powietrzu jest 78% azotu, a z opony nie wyciąga się powietrza do próżni.

Kiedyś w Motorze był test kół pompowanych azotem i powietrzem, niestety nie doszukali się różnic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wulkanizator też mi powiedział, że jak czujniki zimą będą szaleć to można azotem napompować.

Szkoda kasy. Chemii i fizyki nie da się oszukać. Paweł ma rację, że powietrze składa się prawie w 80% z azotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze taka mała uwaga.

Przypomnijcie sobie równanie Clapeyrona.

W przypadku opony, różnica temperatury 50C zmieni ciśnienie o kilkanaście Pa, czyli okolice 4 miejsca po przecinku po przeliczeniu na bary :)

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami założyłem dzisiaj koła zimowe.

Czujniki w programowały się po 3 km. Nie było ingerencji w kompa w serwisie, bo nie ma opcji dodania czujników. Wychodzi na to, że nie ma znaczenie nawet ułożenie kół. Wystarczy założyć komplet i pojechać.

No i fajnie, koła czekają w pogotowiu <ok>

 

Mich64 musisz trochę dopompować, system musi dostawać te same dane co latem, chyba że nowa kalibracja ale to bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te czujniki mocno mnie wqrzają. Teraz nie zwracam uwagi na to co pokazują.

Latem ciśnienie było wyższe w oponach niż zalecano.

Teraz jest niższe.

Powód?

Samochód nie stoi w garażu, ale pod chmurką na parkingu.

Dopompowałem tydzień temu i komunikat znowu wyskoczył.

Rano zimno, w cieniu stoi i od razu komunikat się pojawia, że trzeba pompować.

Paranoja jakaś, bo się okaże że co tydzień bym musiał koła pompować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego się ich pozbyłem z Megi II.

IMHO lepszym rozwiązaniem, ale mniej dokładnym, jest kontrola ciśnienia przez czujniki ABSu.

Zdecydowanie mniej wkurzające i o wiele prostsze rozwiązanie, które nie wymaga dodatkowych kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel napisałeś o kontroli przez czujniki ABSu. A co z wizualizacją wskazań ciśnienia mierzonego przez te czujniki? Gdzie i jak jeśli w ogóle to widać. Napisz coś więcej proszę. Kilka dni temu kolega - wyznawca Fordów opowiadał mi, że w Fordzie można ponoć uzyskać efekt kontroli ciśnienia korzystając z sygnału z układu ESP - kompletnie nie potrafił wytłumaczyć jak ale coś tam plótł. Teraz czytam u Ciebie o czujnikach ABS i zaczyna mnie to interesować bo u siebie nie mam a zdecydoewanie nie chcę kupować tych montowanych w felgi bo mam nie najlepsze wspomnienia z MII gdzie to miałem i przy wymianie opon lato/ zima Panowie wentylarze dostawali białej gorączki jak uprzedzałem ich, że mam to w kołach a raz niestety zrąbali jeden przy montażu opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!