Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ergonomia manetki świateł


Rekomendowane odpowiedzi

Kilkukrotnie zdarzyło mi się, że podczas przełączania świateł drogowych na mijania wyłączyłem sobie światła. Ruch ręki nie był całkowicie w kierunku "do siebie" (dodatkowa składowa nieco w górę) co spowodowało obrócenie pierścienia regulującego światła (do pozycji 0 lub postojowe). Zazwyczaj dzieje się tak w sytuacji kiedy chcę szybko wyłączyć "długie" co powodowało mniejszą precyzję ruchu. Nie wiem czy jest to kwestia egzemplarza ale żeby przełączyć na światła mijania muszę manetkę podciągnąć naprawdę mocno aż stawia ona bardzo wyraźny opór - jak dla mnie zbyt mocno co wymaga pewnej siły i może powodować, że przy okazji przekręca mi się pierścień. Pytanie czy tylko mi się tak zdarza (zły nawyk), czy to kwestia pierścienia, że nie stawiają wystarczającego oporu albo też samej dźwigni manetki wymagającej zbyt mocnego podciągnięcia do wyłączenia długich? W innych samochodach wliczając w to Megane I nie miałem takich problemów. Generalnie bardziej podobał mi się pomysł, żeby światła drogowe włączać wypychając dźwignię od siebie (manetka pozostaje w takiej pozycji dodatkowo informując, że światła drogowe są włączone). System "podciągnij żeby włączyć, podciągnij żeby wyłączyć" wydaje mi się gorszy (brak informacji zwrotnej o bieżącej sytuacji na samej manetce). Jak to wygląda w przypadku waszych "renuarów", jakie są wasze opinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze słyszę, nie zdarzyło mi się takie coś ani razu, manetka już od roku jest w pozycji "auto" i nigdy się nie przełączyła.

Nigdy mi się to nie zdarzyło w clio I, megane I, scenicu I, lagunie II i megane III.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie w sceniolu drugim wyłączałem światła mijania ( przełączałem na postojowe) przy włączaniu kierunkowskazu.

tez pierścień ma delikatne progi i często zamiast na mijania to jechałem na postojówkach.

Postanowiłem włączyć automat i zakleić łezkę od czujnika świateł że nawet w słoneczny dzień widzi ciemność i światła automatycznie się zapalają na mijania, a manetka jest na zero. Z tej pozycji niżej już przełączyć się ja nie da tak więc nie mam możliwości nieświadomie tego zmienić.

Samo zaklejenie wlotu światła do czujnika to raczej prosta sprawa. Trzeba rozebrać czujnik pod lusterkiem i 3 kawałkami 0,5x1,5cm czarnej taśmy klejącej (szkot) zakleić łezkę od dołu.

Światła zapalają się zaraz po rozruchu silnika i gasną po jego zgaszeniu i otwarciu drzwi kierowcy. Jak silnik gaszę a z auta nie wysiadam, wówczas na moment przełączam ręcznie na postojowe i wracam na 0. A gdybym musiał to zlikwidować, przykładowo w Grecji gdzie jazda na światłach w dzień jest zabroniona, to wystarczy dezaktywować automat świateł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dylan, po przeczytaniu Twojego postu, dzisiaj próbowałem zasymulować problem.

Powiem szczerze, nie potrafię tego zrobić. Aby obrócić manetkę świateł, muszę ją uchwycić w dwa palce. Piszę o normalnym używaniu, pewnie przy odrobinie kombinacji zrobię tak jak piszesz ale nie zrobię tego przypadkowo podczas włączania świateł drogowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za odpowiedzi. Najwidoczniej to kwestia mojej techniki przełączania. Popróbowałem na postoju i ja jestem wstanie obrócić pierścień bez chwytania go w dwa palce (przyciągam manetkę do oporu do siebie i używając tarcia przełączam światła jednym palcem). Podczas jazdy raczej trudno to zrobić ale mi się zdarzyło, będzie trzeba zmienić nawyk i chwytać manetkę nie za samą końcówkę ale trochę niżej. pzdr/Dylan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!