Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam megane II phI 2.0 benzyna 2002r

Około 2 tyg. temu wyskoczył check engine + service, próbowałem skasować go odpinając akumulator na kilka minut, nie pomogło. Pojechałem do elektryka żeby sprawdził co to za błąd, podłączył pod komputer wyszło, że sonda lambda nr 1, błędu nie mógł skasować. Elektryk wymienił mi ją na używaną, błędu nie było. Pojeździłem autem z 2tyg. i znowu check + service. Kupiłem elm bluetooth pokazuje P0136 O2 Sensor Circuit Malfuncton (bank 1 sensor 2). Według tego co wyczytałem to druga sonda lambda. Nie można go skasować, świeci się na stałe. Może zrobiłem błąd kupując używaną sondę tylko, że wg obdII chodzi tym razem o sondę nr 2.

Auto czasami po odpaleniu zgaśnie ale bardzo rzadko, albo obroty lekko zafalują. Nie czuję żeby osiągi spadły albo spalanie wzrosło.

Co robić dalej? Mechanik czy mogę coś samodzielnie zrobić?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyć auto pod clipa. Jeżeli mówisz, że problem jest z 2 sondą za katalizatorem, to sprawdź czy nie masz uszkodzonej wtyczki przy niej, albo nie rozłączyła się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek będę mieć dostęp do kanału to sprawdzę i sprawdzę tez wydech bo coś zaczęło czasami spalinami w kabinie dawać i chyba auto głośniej chodzi. Do clipa nie mam niestety dostępu.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Usterka P0136 dotyczy najczęściej układu elektrycznego drugiej sondy lambda.  Sprawdź  przewody  instalacji elektrycznej  sondy  do  sterownika, czy  nie są  przygniecione,  przepalone ( np po  zetknięciu z wydechem),  posprawdzaj  styki,  kostki , masy .  W  razie  wymiany sondy  to  tylko takiej firmy jaka była ; np. jeżeli siemens to siemens,  jeżeli  bosch  to  bosch,  ponieważ  zamienniki  lubią  robić  problemy

Usterka ta często wiąże się również z czystością i szczelnością układu dolotowego .

Czy  dużo  było  ostatnio  jazd  po  mieście  i  na  krótkich  dystansach ???  Warto  przegonić  auto  i  dać  po  garach .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam podobny problem, zapala się kontrolka check engine razem z kluczykiem serwisowym a na zegarach pisze check emission. Zazwyczaj pojeździłem i gasła sama, teraz jednak nie chce zgasnąć. Podpiąłem komputerek diagnostyczny i pokazuje błąd P0136 O2 Sensor circut Bank 1 Sensor 2. Błąd się kasuje ale po chwili jazdy znów powraca. Wyczytałem że to druga sonda, ta za katalizatorem. Kupiłem nową, wymieniłem skasowałem błąd ale po krótkiej jeździe znów się zapalił. Czy ktoś miał podobny problem ? Co jeszcze może powodować pojawienie się tego błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dopiszę ciąg dalszy, poruszałem rurami od dolotu w poszukiwaniu nieszczelności, skasowałem błąd, kontrolka zapalił się znów, jeździłem ok tygodnia z kontrolką silnika bo mi czasu na grzebanie brakło, po czym kontrolka zgasła i do chwili obecnej się nie zapaliła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam ja mam problem z zapalającym się kontrolkami SERVISIE oraz Check ENGINE podczas jazdy z dużymi prędkościami.  Po podłączeniu pod komputer stwierdzono że pokazało coś z  sondą lambdą. Oczywiście mogę go skasować, ale kiedy pojadę w dłuższą podróż to się znowu zapala.

 

Błąd P0136 - OBWÓD NAGRZANIA SONDY Lambda (BLOK CYL. 1, CZUJNIK 1) WADLIWE DZIAŁANIE 

 

Podobno się przejrzewa kabel gdzieś . Jak jeżdżę po mieście to jest ok ale jak pojadę w dalsza trasę i jest bardzo gorąca na dworze to zapala się usterka.  w zimie to się nie dzieje. Wychodzi na to że podczas upałów oraz dłuższej jeździe coś się zbyt nagrzewa.

Edytowane przez clive120
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Dnia 7.08.2018 o 11:45, clive120 napisał:

Jak jeżdżę po mieście to jest ok ale jak pojadę w dalsza trasę i jest bardzo gorąca na dworze to zapala się usterka.  w zimie to się nie dzieje. Wychodzi na to że podczas upałów oraz dłuższej jeździe coś się zbyt nagrzewa.

Wiem, że temat już wiekowy. Rozwiązałeś go ostatecznie? Mam dokładnie to samo. P0136 tylko na dłuższych trasach 250 km +.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, lukasfenix napisał:

 P0136 -  tylko na dłuższych trasach 250 km +.

1/ Oprócz P0136 , powinien być jeszcze komunikat;

      -   sensor circut  Bank 1 Sensor 1,

      -   sensor circut  Bank 1 Sensor 2,

2/  Przeważnie błąd ten dotyczy sondy II, czyli sondy za katalizatorem,

3/  Sprawdź przewody instalacji elektrycznej sond do sterownika, czy nie są ;

      -  przygniecione,

      -  przepalone ( od wydechu),

      -  posprawdzaj styki, kostki, masy ; szczególnie sondy II,

4/ W razie wymiany sondy to tylko takiej firmy jaka była ;

     - np. jeżeli siemens to siemens, jeżeli bosch to bosch,

     -  ponieważ zamienniki się nie sprawdzają,

5/ Producenci zalecają wymianę sond lambda po określonym przebiegu;

      - podobnie jak filtrów czy świec,

      - zalecany przebieg to ok ; 160.000 do 200.000 km przebiegu, 

     -  interwał ten skraca się w przypadku eksploatacji aut ;

           -  zasilanych gazem LPG,

           -  z zużytym silnikiem o niskiej kompresji itp.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zastanawiam się nad wymianą sondy z tyłu za katalizatorem bo juz mnie to wkurza. Pytanie czy wg. Katalogu to jest taka sama jak ta pierwsza czy może są to dwie inne sondy.  Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, clive120 napisał:

Zastanawiam się nad wymianą sondy z tyłu za katalizatorem bo juz mnie to wkurza.

 

Dnia 7.08.2018 o 11:45, clive120 napisał:

Błąd P0136 - OBWÓD NAGRZANIA SONDY Lambda (BLOK CYL. 1, CZUJNIK 1) WADLIWE DZIAŁANIE 

Wg; tych danych, to błąd dotyczy sondy I, czyli przed katalizatorem;

      -  posprawdzaj styki, kostki, masy sondy I,

       -  sondę lambda sprawdza się na pracującym i nagrzanym silniku za pomocą oscyloskopu lub clipa, 

       -  wykres działania sondy I powinien wyglądać jak sinusoida w zakresie 0 - 1 V, 

     8760122_Sonda-Przebiegsygnaowsond.thumb.png.59d011f85ef92e40fa183d0732f120f4.png

      -  uszkodzona sonda ma b. słabe wahnięcia napięcia,

      -  niesprawność I sondy objawia się kontrolką „ check engine ” na desce oraz ;

               -  wzrostem spalania,

              -  spadkiem mocy, 

27 minut temu, clive120 napisał:

 Pytanie czy wg. Katalogu to jest taka sama jak ta pierwsza czy może są to dwie inne sondy. 

Są takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

3/  Sprawdź przewody instalacji elektrycznej sond do sterownika, czy nie są ;

        -  posprawdzaj styki, kostki, masy ; szczególnie sondy II,

4/ W razie wymiany sondy to tylko takiej firmy jaka była ;

     - np. jeżeli siemens to siemens, jeżeli bosch to bosch,

     -  ponieważ zamienniki się nie sprawdzają,

 

Dzięki za te informacje. W skrócie:
Najpierw wymieniłem drugą sondę na zamiennik (Getz), błąd dalej się pojawiał.
Teraz zmieniłem na ORI Bosch, błąd pojawia się.
Sprawdziłem styki przy kostce i UWAGA prysnąłem contakt sprayem przy obu wymianach. I tu zdania są podzielone, bo na rożnych forach piszą, że pod żadnym pozorem nie wolno niczym tam pryskać( podobno sonda ciągnie tam powietrze).

Powiedzcie, czy Wy też czyściliście tak styki, bo mam podejrzenia, że tym zabiegiem uwaliłem dwie nowe sondy pod rząd.:petfjf:

 

3 godziny temu, prezes72 napisał:

ja też borykałem się z drugą sondą, ten sam kod błędu, ale u mnie tylko wymiana sondy pomogła

Dzięki. Podejrzewam, że czeka mnie to 3 raz.



 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, lukasfenix napisał:

Teraz zmieniłem na ORI Bosch, błąd pojawia się.

 

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

1/ Oprócz P0136 , powinien być jeszcze komunikat;

      -   sensor circut  Bank 1 Sensor 1,

      -   sensor circut  Bank 1 Sensor 2,

Należy wstępnie ustalić której sondy dotyczy błąd,

 

18 minut temu, lukasfenix napisał:

I tu zdania są podzielone, bo na rożnych forach piszą, że pod żadnym pozorem nie wolno niczym tam pryskać

Sondy nie mogą być pod napięciem w czasie zabiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!