Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Witam

Mam megane II phI 2.0 benzyna 2002r

Około 2 tyg. temu wyskoczył check engine + service, próbowałem skasować go odpinając akumulator na kilka minut, nie pomogło. Pojechałem do elektryka żeby sprawdził co to za błąd, podłączył pod komputer wyszło, że sonda lambda nr 1, błędu nie mógł skasować. Elektryk wymienił mi ją na używaną, błędu nie było. Pojeździłem autem z 2tyg. i znowu check + service. Kupiłem elm bluetooth pokazuje P0136 O2 Sensor Circuit Malfuncton (bank 1 sensor 2). Według tego co wyczytałem to druga sonda lambda. Nie można go skasować, świeci się na stałe. Może zrobiłem błąd kupując używaną sondę tylko, że wg obdII chodzi tym razem o sondę nr 2.

Auto czasami po odpaleniu zgaśnie ale bardzo rzadko, albo obroty lekko zafalują. Nie czuję żeby osiągi spadły albo spalanie wzrosło.

Co robić dalej? Mechanik czy mogę coś samodzielnie zrobić?

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podłączyć auto pod clipa. Jeżeli mówisz, że problem jest z 2 sondą za katalizatorem, to sprawdź czy nie masz uszkodzonej wtyczki przy niej, albo nie rozłączyła się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek będę mieć dostęp do kanału to sprawdzę i sprawdzę tez wydech bo coś zaczęło czasami spalinami w kabinie dawać i chyba auto głośniej chodzi. Do clipa nie mam niestety dostępu.

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem. Czy udało się to rozwiązać? 

Borykam się już z tym od dawna i nadal nie mogę znaleźć rozwiązania. 

Może ktoś ma jakiś pomysł? 

Wiem, że post z dawna ale może jednak? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Usterka P0136 dotyczy najczęściej układu elektrycznego drugiej sondy lambda.  Sprawdź  przewody  instalacji elektrycznej  sondy  do  sterownika, czy  nie są  przygniecione,  przepalone ( np po  zetknięciu z wydechem),  posprawdzaj  styki,  kostki , masy .  W  razie  wymiany sondy  to  tylko takiej firmy jaka była ; np. jeżeli siemens to siemens,  jeżeli  bosch  to  bosch,  ponieważ  zamienniki  lubią  robić  problemy

Usterka ta często wiąże się również z czystością i szczelnością układu dolotowego .

Czy  dużo  było  ostatnio  jazd  po  mieście  i  na  krótkich  dystansach ???  Warto  przegonić  auto  i  dać  po  garach .

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem, zapala się kontrolka check engine razem z kluczykiem serwisowym a na zegarach pisze check emission. Zazwyczaj pojeździłem i gasła sama, teraz jednak nie chce zgasnąć. Podpiąłem komputerek diagnostyczny i pokazuje błąd P0136 O2 Sensor circut Bank 1 Sensor 2. Błąd się kasuje ale po chwili jazdy znów powraca. Wyczytałem że to druga sonda, ta za katalizatorem. Kupiłem nową, wymieniłem skasowałem błąd ale po krótkiej jeździe znów się zapalił. Czy ktoś miał podobny problem ? Co jeszcze może powodować pojawienie się tego błędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dopiszę ciąg dalszy, poruszałem rurami od dolotu w poszukiwaniu nieszczelności, skasowałem błąd, kontrolka zapalił się znów, jeździłem ok tygodnia z kontrolką silnika bo mi czasu na grzebanie brakło, po czym kontrolka zgasła i do chwili obecnej się nie zapaliła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam problem z zapalającym się kontrolkami SERVISIE oraz Check ENGINE podczas jazdy z dużymi prędkościami.  Po podłączeniu pod komputer stwierdzono że pokazało coś z  sondą lambdą. Oczywiście mogę go skasować, ale kiedy pojadę w dłuższą podróż to się znowu zapala.

 

Błąd P0136 - OBWÓD NAGRZANIA SONDY Lambda (BLOK CYL. 1, CZUJNIK 1) WADLIWE DZIAŁANIE 

 

Podobno się przejrzewa kabel gdzieś . Jak jeżdżę po mieście to jest ok ale jak pojadę w dalsza trasę i jest bardzo gorąca na dworze to zapala się usterka.  w zimie to się nie dzieje. Wychodzi na to że podczas upałów oraz dłuższej jeździe coś się zbyt nagrzewa.

Edytowano przez clive120

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×