Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Funkcja Start Stop Niedostępna


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

na desce rozdzielczej pojawia się komunikat Funkcja Start Stop Niedostępna. Jaki może być powód?

Komunikat pojawia się wtedy, gdy silnik powinien się wyłączyć.

Edytowane przez Lookash80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jakich warunkach ta informacja się pojawia? Czy podczas stania na skrzyżowaniu, czy podczas próby zgaszenia silnika przed wyjściem z auta? Szklana kula ma dzisiaj wolne, więc potrzeba więcej informacji. Jeżeli podczas stania na skrzyżowaniu powinien zgasnąć silnik, to możliwe, że komputer dostaje informacja z czujników, że kolega ma włączone ogrzewania tylnej szyby, albo klima jest włączona i wyłączenie silnika jest wtedy nie wskazana (brak klimy). Możliwe że komputer dostaje info, że silnik jest niedogrzany i włączone są dodatkowe grzałki w układzie nagrzewania kabiny. I do tego jest potrzebny prąd z alternatora, bo akumulator długo by nie pociągnął.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szklana nie będzie potrzebna ;)

Dzieje się tak podczas zatrzymania (skrzyżowanie, oczekiwanie na pasażera), ale niedługo po rozpoczęciu jazdy. Generalnie poruszam się na małe dystanse i może klima mając zadaną temperaturę nie pozwala wyłączyć silnika (autko niedogrzane w środku??). Nie miałem wcześniej auta z tą funkcją, stąd moje pytanie :)

Edytowane przez Lookash80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak jak napisałem wyżej komputer dostaje informacje, że ma nie wyłączać silnika, bo jest zimno w kabinie. Osobiście jak dla mnie jest to zbędny bajer i przynosi więcej szkody niż pożytku jest z niego (oszczędność paliwa około 0,5l/100km). Poszukaj sobie cen nowych akumulatorów do systemy start/stop to się przerazisz. Do podstawowego systemu start/stop do 600zł do rozbudowanego do 1200zł.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie też to jest zbędny bajer - kompletnie niepotrzebny. Kwestią było to, czy tak ten system właśnie się zachowuje, czy po prostu się coś popsuło ;)

Dzięki za pomoc.

Edytowane przez Lookash80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Czy Stop&Start działa Wam przy obecnych temperaturach ? Auto kupiłem jak już było chłodno. Od początku to nie działa. Sporadycznie zgaśnie sobie na swiatłach jak jest naprawdę mocno dogrzany ale zdarza się rzadko. Nie wiem czy podejrzewać już Aku czy to normalne zachowanie u wszystkich o tej porze roku. 

Z odpalaniem, trzymaniem napięcia na aku wydaje mi się, że problemu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie gaśnie bez problemu, już po kilku minutach od uruchomienia silnika. Rano, we dnie, wieczór, w nocy :-) Dlatego system ręcznie wyłączam, a wiem że gaśnie, bo mi się zdarzyło w pośpiechu zapomnieć wyłączyć. Może masz już słabszy akumulator :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie to czeka - ale to po gwarancji :-) 

  1. Po robocie, po południu: odpalam auto na parkingu firmowym (8h postoju), podjeżdżam do bramy - tu w lecie system już działał i silnik się wyłączał, ale teraz nie; następnie wyjeżdżam na drogę główną - tu czasem nie ma szans, żeby nawet system zadziałał; toczę się tą główną w korku do ronda - i tu już system działa. Czas od rozruchu silnika - do 5 minut. I to właśnie przed tym rondem parę razy byłem zaskoczony, bo systemu nie wyłączyłem...
  2. Przed robotą, rano: auto stoi >10h w podziemnym garażu (ca. 12-15 st. C), więc system działa już na pierwszym skrzyżowaniu dróg osiedlowych... (nawet jeśli na zewnątrz jest blisko 0 st. C).

Reasumując moje doświadczenie i to co opisali koledzy @TheOktik i @Lookash80 - może macie Panowie starsze i już słabsze akumulatory? FYI: ja mam oryginalny, ok. półtoraroczny.

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko ma 4 lata z hakiem. Zachowuje się tak samo od początku. W lecie Sart/Stop reaguje szybciej. Też parkuję w podziemnym i tutaj: czy lato czy zima musi się nagrzać by system załapał (oczywiście w lecie szybciej mu to idzie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!