Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kierownica M III - korekty toru jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

To raczej problem z elektrycznym wspomaganiem, jego kalibracją. U mnie do 70-80 km/h też jest dziwnie, trzeba poprawiać tor jazdy, ale po przekroczeniu 80 układ się usztywnia i już wtedy jedzie prosto. Rzeczywiście w poprzednim aucie z wspomaganiem elektryczno-hydraulicznym takich problemów nie było.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, w mojej Reni ten problem występował od wyjazdu z salonu. Gdy pierwszy raz to reklamowałem w serwisie gdańskim wyrównali mi ciśnienie w oponach i mechanik po jeździe próbnej stwierdził, że jest ok. A wiadomo jak było. Za drugim razem pojechałem do znajomego warsztatu na sprawdzenie zbieżności i z wydrukiem pojechałem do Gdyni. Oczywiście zbieżności nie było. Tam zaczęli mi ustawiać i jeździć na próby chyba z 5 razy co trwało ponad 4 godz. Na koniec powiedzieli, że lepiej nie będzie a układ jest bardzo czuły i ten typ tak ma. Efekt taki, że początkowo wydawało mi się, że jest lepiej, ale tylko wydawało. Dodam, że u mnie efekt myszkowania po drodze jest bardzo widoczny na nowych równych drogach. Jazda autostradą to udręka, ciągła uwaga i korekta jazdy. Po mieście to nie jest zbytnio dolegliwe, bo wiadomo jakie są ulice. Na koniec mam pytanie, czy zauważył ktoś u siebie takie zjawisko-przy kołach na wprost przy delikatnym ruchu kierownicą czuć jakby przeskakiwała na Ząbkach? Porównał bym to do rolki na myszce. Nie umiem tego inaczej zobrazować i wytłumaczyć ale mam wrażenie że gdy uda mi się ustawić kierownicę na "szczycie ząbka" to jadę prosto, ale jest tendencja do przeskakiwania w "dołek pomiędzy zębami" raz na prawo raz na lewo co powoduje myszkowanie po drodze. Jest to moje pierwsze auto z elektrycznym wspomaganiem i choć trochę przejrzałem neta nie potrafię wytłumaczyć tego fenomenu, czy to normalka czy mam się martwić. Renia ma na liczniku dopiero 3300 a lubię dłużej sobie używać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niczego takiego nie zauważyłem. Wiadomo, auto nie zawsze idzie prosto jak po sznurku (wiatr, pochyła droga), ale w normalnych warunkach nic niepokojącego nie odczuwam. A już na pewno nic takiego, jak opisywane przez Ciebie "przeskakiwanie", czy ściąganie. Natomiast odczucia z jazdy są trochę inne niż na hydraulicznym wspomaganiu, ale to moje drugie auto z elektrycznym wspomaganiem, więc jestem przyzwyczajony. Dzieje Ci się to na obu kompletach opon?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na koniec mam pytanie, czy zauważył ktoś u siebie takie zjawisko-przy kołach na wprost przy delikatnym ruchu kierownicą czuć jakby przeskakiwała na Ząbkach?

Ten opis wręcz idealnie pasuje do uszkodzonych łożysk amortyzatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zastanawiam czy nie zrobić zbieżności, bo jazda tym samochodem powyżej 140 po autostradzie to jest masakra, teraz założyłem 15 na zimę, w sobotę trasa 1000km i zobaczę, ale utwierdzam się w przekonaniu, że to nie jest wóz na takie przeloty, jest nerwowy, czuły na wszelkie dotknięcia kierownicy, moja stara Vectra B przy tym to poezja była w tym temacie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zastanawiam czy nie zrobić zbieżności, bo jazda tym samochodem powyżej 140 po autostradzie to jest masakra

Już Ci gdzieś pisałem, że coś musi być nie halo, bo ja śmigam raz na 2 tygodnie do Reichu, ustawiam na tempomacie 170 najczęściej i pełny relaks. Fakt, że nowy Golf czy Focus prowadzą się lepiej, ale bez przesady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj byłem w serwisie co prawda z klapą bagażnika-która obciera mi zderzak, ale pogadałem sobie z szefem serwisantów na temat moich przypadłości. A więc co do myszkowania zaproponował zmianę zbieżności do maksimum na plus dopuszczalnej przez producenta. A co do przeskakiwania to nie udało mi się tego zaprezentować bo oczywiście w tym momencie przeszło Reni-sugestia szefa że może to być związane z temperaturą bo byłem po 2 godz jeździe. Aczkolwiek nigdy nie spotkał się z podobnym przypadkiem, wspominał coś o układach elektronicznych które są zależne od temperatury, sile wspomagania itp. Dogadaliśmy się, że jeszcze sobie pojeżdżę i wtedy zobaczymy, a tak w ogóle to gdy wspomniałem, że w moim 16 mondku mogłem na autostradzie puścić kierownicę i jak długa prosta tak ciągnął to wyraził się, że tak ma ford i chyba chciał dodać, że mogłem se kupić forda a reno takie jest i już. Popołudniu zmieniłem koła na zimówki i tak sobie popylam, mam good yeary kierunkowe i może ciut lepiej jest a zweryfikuje to na banie. Dzisiaj po przemyśleniu wszystkiego dochodzę do wniosku, że może mam za duże wymagania i trzeba się będzie przyzwyczaić?

 

Dodano: 29 paź 2015 - 22:15

Jeszcze szybkie pytanko-przy zmianie kół zauważyłem zapocenie na drążku kierowniczym tuż za osłoną, to chyba nie jest normalne po 3 tyś ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój na autostradzie wyje, ale jedzie prosto jak po sznurku. Czym większa prędkość tym prościej. W ogóle to jestem zaskoczony, ze elektryczne wspomaganie tak ustawili. Nie różni sie wiele od tego w Peugeocie 307 a na postoju o wiele łatwiej sie kręci. Czyżby fluence to jakieś inne Renault, albo z Twoim jest coś nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze szybkie pytanko-przy zmianie kół zauważyłem zapocenie na drążku kierowniczym tuż za osłoną,to chyba nie jest normalne po 3 tyś ?

To nie jest normalne.

Moja Meganka na autostradzie jedzie prosto, więc ewidentnie coś jest z autem.

Może jest rąbnięta przekładnia kierownicza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Panowie mam taki dziwny problem z kierownicą a mianowicie przy skręcie w lewo kierownica kręci się lekko, natomiast w prawo kręci się znacznie gorzej tzn. czuć opór. Myślałem, że to problem mechaniczny ale po wymianie sworzni, końcówek drążków i zrobienia zbieżności problem nadal jest. Przy większej prędkości tzn. jakoś pow. 80km auto jedzie prosto a poniżej tej prędkości trzeba korygować kierownicą. Jakieś pomysły?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem podobny objaw, bo kupiłem "lekko bity" :) samochód, dostał w przednie koło + dziadowska naprawa.

Okazało się, że po zakupie sam musiałem wymienić wózek (trawers), sworzeń wahacza + amortyzator + chiński wahacz co mi wstawili + Renault wymienili mi oprogramowanie we wspomaganiu i auto skręca z tym samym oporem prawo/lewo i zaczęło się dużo lepiej prowadzić. Jeśli samochód jest bity zobacz czy nie obciera Ci pas przedni, który wchodzi w takie dziurki w trawersie i normalnie powinien być luz po ok 2cm, u mnie wpusty pasa opierały się na wózku.

 

Jeszcze mam minimalne pływanie auta, bo wspornik co trzyma trawers przez tuleje gumowe też jest widać przekrzywiony, ale idzie z tym żyć :) Niemiec płakał jak sprzedawał auto 20k przebiegu, poduchy nawet nie wywaliły :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czytam wątek z zaciekawieniem bo sam mam podobny problem;

Autko fajnie jeździ wokół komina ale na autostradzie niemal tańczy, lekkie dotkniecie kierownicy i skręca.

Niby się przyzwyczaiłem się do tego mocnego wspomagania ale to myszkowanie na autostradzie jest irytujące.

Mijanie tira czuje się całym ciałem i to ciągłe korygowanie toru jazdy przy prędkościach autostradowych już mnie zniechęca do tego ładnego autka...

Zastanawiałem się czy to wina amortyzatorów czy zawieszenia ale niby są ok, wprawdzie jest lekki stuk przy szybszym przejechaniu progu ale bardziej jak koła wracają w dół...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stuk może być od tego trawersa, dokładnie od trzpienia który w niego wchodzi się obija. Jeśli zawias masz dobry i zbieżność też ok (sprawdź też tył), to ja obstawiam gumy w trawersie lub leżący pas przedni (ten co trzyma chłodnice).

post-76937-0-36740400-1460323144_thumb.png

post-76937-0-09940400-1460323169_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!