Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem przy odpalaniu 1.5DCI (60KW)


MarynDCI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

postanowiłem opisać swój przypadek na forum z nadzieją, że uda się go jakoś rozwiązać.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Pacjent

Megane II 2003 - 170 tys km.

Samochód żony, małe przebiegi.

<><><><><><><><><><>><><><><>

2013 listopad:

Samochód nie dogrzewał się do końca. Samochód nie grzał, wiało zimne powietrze.

Dodatkowo ubywało płynu chłodniczego.

Mechanik zdiagnozował uszczelkę pod głowicą.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Głowica splanowana, dodatkowo wymieniono uszczelniacze zaworów (przy okazji).

<><><><><><><><><><>><><><><>

Po wymianie spokój, poziom płynu był stały, grzanie w porządku.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Pół roku później:

<><><><><><><><><><>><><><><>

Samochód przestał odpalać prawidłowo, mianowicie odpalał za drugim, trzecim razem. Jeśli pochodził z 5 min to po zgaszeniu nie było problemu z ponownym odpalaniem (palił od razu).

Generalnie na zimno za drugim, trzecim razem wywalając kłąb dymu.

Nie kopcił podczas jazdy jak się rozgrzał.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Po miesiącu od pierwszego problematycznego odpalenia kopcił przy normalnej jeździe. Problem z odpalaniem nie zniknął.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Byłem u trzech mechaników:

<><><><><><><><><><>><><><><>

1. Pierwszy zdiagnozował wtryski...(mech.1)

2. Drugi powiedział, że wtryski są OK a problemem jest pompa wtryskowa lub jakiś zawór przed wtryskiem...(mech.2)

3. Trzeci wykluczył wtrysk oraz pompę i "zawory". Diagnoza - turbina leje.

Mówił, że coś wyczyścił (nie pamiętam dokładnie, wyleciało mi z głowy), skasował błąd wtrysków (ten co się świeci na żółto). (mech3.)

Auto odpalało normalnie przez dłuższy czas. Pan poinformował, że problem wróci - należy zmienić turbo.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Postanowiłem ją wymienić u znajomego mechanika - mech.4 (2 tygodnie temu).

Dodatkowo wymieniałem:

a. sprzęgło (ponieważ podczas pracy na zimnym silniku dochodziły jakieś trzaski od strony sprzęgła, auto drgało) - rozleciały się nity przy tarczach (widziałem na własne oczy)

b. rozrząd

c. uszczelniacz wału (bo lał :))

d. wiadomo olej...

<><><><><><><><><><>><><><><>

Minęło już dwa tygodnie, co prawda auto jeździ co trzeci może drugi dzień ale problem z odpalaniem nadal występuje.

Kłąb dymu, czasem złapie za pierwszym razem ale po długim kręceniu i odpala dość "twardo"...

Przy normalnej jeździe nie kopci.

<><><><><><><><><><>><><><><>

<><><><><><><><><><>><><><><>

Moje pytanie brzmi co dalej? Po 2 tygodniach auto powinno wypluć cały ten syf co został po starej turbinie, mam rację czy się mylę?

Nadal odpala twardo.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Co się zmieniło:

a. Po odpaleniu silnik chodzi gładko, równo (przez parę sekund po odpaleniu trochę się dławi)

b. Nie kopci przy normalnej jeździe.

c. Auto rujnuje mój budżet :)

<><><><><><><><><><>><><><><>

Jutro postaram się zrzucić pliki z diagnozy silnika robione u mechanika "1" i "2"

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek może głupie pytanie, ale czy nie masz pęcherzy powietrza w przewoddzie paliwa? bardzo często się to zdarza w 1,5 dCi.

niektórzy przy takich objawach sprawdzają przelewy na wtryskach. jak auto było podpięte do CLIPa, to mech mógł sprawdzić ciśnienie paliwa na rampie podczas odpalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Faktycznie jest jakiś problem z nieszczelnością.

Podczas odpalania widać pełno pęcherzy. Przez ten czas silnik nie pracuje równo.

Zacznę od wymiany filtra paliwa - ostatnia wymiana 59 000 temu w ASO, filtr oryginalny.

Teoretycznie wg. Aso powinno się wymieniać co 60 000...

Dam znać czy jest poprawa.

Czy zapowietrzony układ może wywalać błąd wtrysków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!