Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zakup megane 3 1,5 dci


obcy31lbn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, poszukuje maganki 3, Szukałem benzyniaka, ale nic ciekawego w kwocie, która mogę przeznaczyć (25000 pln) nie znalazłem (to co oglądałem to tylko szrot) i widzę, że benzynie będzie ciężko kupić w tych pieniądzach. Czytając wasze forum znalazłem wątek o po flotowych i znalazłem coś takiego :

 

http://aukcje.efl.pl/SzczegolyAukcji.aspx?id=75822

 

Trochę obawiam się tylko silnika 1,5 dci naczytałem się na forach różnych informacji i są bardzo różne, co sadzicie? i co doradzicie. Dodam ze jeżdżę benzyniakiem + gaz i z dieslem nie miałem za wiele wspólnego a nie chciałbym się naciąć na dodatkowe bardzo wysokie koszty.

Z tego, co wyczytałem to ta wersja nie ma filtra cząstek stałych i dwumasy?

Najbardziej mi zależy na opiniach użytkowników tego silnika. Czego mogę się spodziewać i jak się to sprawuje.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg jak na autko poflotowe raczej realny. REP-y szczególnie ci z farmacji czy kosmetyków są w stanie wykręcić rocznie i 50 kkm. Flotowa przeszłość ma dodatkowo tę zaletę, że auta są serwisowane w ASO więc możesz prawie na 100% poznać historię pojazdu. Napisałem prawie bo wciąż w Polandii obowiązuje praktyka niewpisywania napraw blacharsko-lakierniczych wykonywanych w ASO do książek serwisowych - wiem co piszę bo służbowo też jeżdżę Renatą i była przyznaję jedna przygoda (nieudany test łosia), o której nic nie wpisano w książkę(!?) - nie mój cyrk, nie moja Renata wieć się o to nie upominałem. Jeśli chodzi o dorobienie karty to są dwa wyjścia:

1. krwiopijcy z ASO : zamawiając kartę wpłacasz zaliczkę ok 250 zł..... czekasz do 3 tygodni i (uwaga!) z Francji przysyłają do ASO zamówioną przez Ciebie kartę- przy odbiorze dopłacasz do łącznej kwoty... trzymaj się fotela 940zł !!! Masz kartę i węża w kieszeni;

2. Specjaliści (nie ma ich wielu do MIII) z Morzewa, firma Electric Cars tam karta z zaprogramowaniem kosztuje 400zł - może być sporo taniej ale to mój patent więc ew pytanie na prv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do karty nie będę się wymądrzał bo nie mam wiedzy na ten temat. Jeżeli chodzi o ocenę samego auta to napiszę na bazie własnych doświadczeń: sam miesiąc temu kupiłem dla żony Megane III poflotowe z silnikiem 1,5 Dci z tym, że 90 KM w kombi. Na dzień dzisiejszy mogę napisać, że jesteśmy bardzo zadowoleni. Też nigdy nie jeździliśmy dieslem ale kwestia przyzwyczajenia się do sprzęgła i samego obchodzenia się z silnikiem nie jest jakaś wymagająca. Jak było poruszane wiele razy na forum na pewno ten silnik wymaga większej uwagi niż benzyna w sensie wymian oleju i lania dobrego paliwa ale tak to nie ma z nim najmniejszego problemu. Zaskoczony byłem pozytywnie, że jest bardzo cichy, diesel kojarzył mi się zawsze z głośno pracującym odgłosem traktora a tu miło się zaskoczyłem. Spalanie w mieście wychodzi nam poniżej 6 litrów, średnio 5,5 - 5,8 wg wskazań komputera więc z tej strony na pewno jest super jeżeli chodzi o silnik. Jak kolega wyżej napisał auto poflotowe ma w większości przypadków rzetelnie prowadzoną książkę serwisową, w moim przypadku tak było. Przed zakupem byłem w ASO i pięknie wszystko mi wyświetlili także mogłem być prawie pewny (wiadomo, że 100% nigdy nie ma), że nie kupuję składaka po jakimś dzwonie i tu widzę kolejny duuuży plus zakupu takiego auta. Szczerze mówiąc zabierając się za poszukiwanie miałem na uwadze tylko samochody kupione w polskiej sieci dystrybucji i taki też wybrałem do ostatecznego zakupu, chociaż w moim przypadku zdaję sobie sprawę, że pewnie sprowadzone w pieniądzach, które zapłaciłem miałbym na pełnym wypasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym właśnie mówię, każdy ma swoje podejście do zakupu auta. Jedni wolą kupić sprowadzone po stłuczce i zrobione ale na bogatym wyposażeniu a inni, do których ja się zaliczam, wolą pewniaka nawet kosztem słabszego silnika i biedniejszej wersji w środku. Swoją drogą kupiłem i nie żałuję a jak się okazało dołożenie tunelu środkowego, wymiana kierownicy i uruchomienie tempomatu (instalację miałem fabryczną tyle, że zaślepioną) jest bezproblemowa i kosztowała w sumie 400 zł. Moim zdaniem się opłaca, chociaż odbiegam trochę od tematu, auto które chce kupić nasz rozmówca widzę, że ma wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naczytałem się na forach różnych informacji

Większość odnosi się do poprzedniej generacji tego silnika, obecna to zupełnie coś innego.

 

Z tego, co wyczytałem to ta wersja nie ma filtra cząstek stałych i dwumasy?

Z opisu wynika, że to wersja 110KM czyli ma FAP i dwumasę.

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za cenne uwagi,

skoro ma fap to odpuszczę (głównie jeżdżę w mieście 15-18 tysięcy rocznie), bo doczytałem dokładniej, że wersja 86 KM nie ma fap i dwumasy i będe szukał taka wersję lub benzyniaka 1,6. Czytałem też odnośnie wtryskiwaczy, że są dwa rodzaje?

które ją mniej problematyczne? i po czym poznać jakie są w danym modelu. A dokładniej czy w wersji 86 KM też występują oba modele?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!