Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem na zimnym silniku


neosiek82

Rekomendowane odpowiedzi

WItam i pozdrawiam wszystkich forumowiczow. Jestem nowym uzytkownikiem renault megane 1.5 dci. Kupilem samochod uszkodzony z zapewnieniem ze zepsute sa swiece zarowe. Zdiagnozowalem bledy i oto dwa ktore znalazlem;

 

P0685

P0670

 

Czy pierwszy blad moze byc spowodowany uszkodzeniem przekaznika pompy wtryskowej i wogole gdzie on sie znajduje i jakie styki sprawdzac ( moze ktos dysponuje jakims schematem)

Czy drugi blad powoduje ten pierwszy, czy jest to odrebny temat?

 

Krotko opisujac zapalajac samochod rano na zimno, strasznie dymi na szaro-bialo, dusi sie, zapala za 4-5 razem, po okolo 5 miniutach problem znika i nie dymi wogole.

 

Dziekuje z gory za pomoc i wskazowki

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy błąd dotyczy zasilania przekaźnika głównego sterującego komputerem wtrysku. Jest on wbudowany na stałe w moduł z bezpiecznikami pod maską. Możesz tam sprawdzić styki złącza czarnego 4-pinowego ewentualnie dolne złącze komputera wtrysku.

Gdyby ten przekaźnik nie podał napięcia to silnik by nie zapalił.

Drugi błąd dotyczy świec żarowych i jest niezależny od pierwszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ta skrzynka. Od góry są bezpieczniki i złącza a od spodu płytka z układem elektronicznym.

Na załączonym pdf przekaźnik numer 238 to od wtrysku. Po zadziałaniu przekaźnika prąd płynie od pojedynczego złącza P2 do 4-pinowego czarnego PPM1 na styki 1 i 2. Z tych styków jest zasilany komputer wtrysku poprzez najniższe trzecie złącze.

Przekaźnik wtrysku i pompy paliwa.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dobralem sie jeszcze do tej skrzynki ale na razie sprawdzilem swiece zarowe pod katem bledu P0670. A wiec wszystkie wyczyszczone i sprawdzone miernikiem, opornosc maja w zakresie miedzy 7-9 ohm. Na moje oko sa jeszcze sprawne. Niepokoi mnie tylko ze po wlaczeniu zaplonu, na przewodach od swiec zarowych pojawia sie napiecie tylko 2,44v czy aby nie powinno byc 12v? Czy problem bedzie tkwil w module zasilania? Przekaznik do wymiany?

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

 

 

Nie mam polskiej klawiatury :(

 

Proponuję Koledze zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji, tam ładnie jest opisane co trzeba zrobić z tym fantem.Aston76

 

Proponuję zapoznać się z regulaminem forum a dokładniej z punktem 5.6. I wyciągnąć wnioski. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zdiagnozowałem przekaźnik świec żarowych i jest na pewno uszkodzony. Nie podaje napięcia 12v tylko przez 1sekunde po włączeniu zapłonu. Dodatkowo obstawiam jeden wtryskiwacz, bo moim zdaniem pracuje trochę głośniej. Zostawiam auto u fachowca niech się temu lepiej przyjrzy. Dlaczego wtryskiwacz, moim zdaniem przycina się gdy jest zimny i leje paliwo. Stąd chmura dymu na zimnym silniku, z tego co pamiętam w formie ciekłej nie spala się całkowicie. Po ewentualnej wymianie jeśli nadal problem wystąpi zmienię uszczelniacze zaworowe po uprzedniej kontroli ciśnienia na cylindrach. Myślę że u Ciebie może być podobny scenariusz.

Pozdro i powodzenia

 

Dodano: 06 lut 2015 - 19:36

Problem rozwiązany, uszkodzony przekaźnik świec żarowych. Po wymianie autko pali jak nowe. Można zamknąć.

Edytowane przez aston76
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!