Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem na zimnym silniku


neosiek82

Rekomendowane odpowiedzi

WItam i pozdrawiam wszystkich forumowiczow. Jestem nowym uzytkownikiem renault megane 1.5 dci. Kupilem samochod uszkodzony z zapewnieniem ze zepsute sa swiece zarowe. Zdiagnozowalem bledy i oto dwa ktore znalazlem;

 

P0685

P0670

 

Czy pierwszy blad moze byc spowodowany uszkodzeniem przekaznika pompy wtryskowej i wogole gdzie on sie znajduje i jakie styki sprawdzac ( moze ktos dysponuje jakims schematem)

Czy drugi blad powoduje ten pierwszy, czy jest to odrebny temat?

 

Krotko opisujac zapalajac samochod rano na zimno, strasznie dymi na szaro-bialo, dusi sie, zapala za 4-5 razem, po okolo 5 miniutach problem znika i nie dymi wogole.

 

Dziekuje z gory za pomoc i wskazowki

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy błąd dotyczy zasilania przekaźnika głównego sterującego komputerem wtrysku. Jest on wbudowany na stałe w moduł z bezpiecznikami pod maską. Możesz tam sprawdzić styki złącza czarnego 4-pinowego ewentualnie dolne złącze komputera wtrysku.

Gdyby ten przekaźnik nie podał napięcia to silnik by nie zapalił.

Drugi błąd dotyczy świec żarowych i jest niezależny od pierwszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ta skrzynka. Od góry są bezpieczniki i złącza a od spodu płytka z układem elektronicznym.

Na załączonym pdf przekaźnik numer 238 to od wtrysku. Po zadziałaniu przekaźnika prąd płynie od pojedynczego złącza P2 do 4-pinowego czarnego PPM1 na styki 1 i 2. Z tych styków jest zasilany komputer wtrysku poprzez najniższe trzecie złącze.

Przekaźnik wtrysku i pompy paliwa.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dobralem sie jeszcze do tej skrzynki ale na razie sprawdzilem swiece zarowe pod katem bledu P0670. A wiec wszystkie wyczyszczone i sprawdzone miernikiem, opornosc maja w zakresie miedzy 7-9 ohm. Na moje oko sa jeszcze sprawne. Niepokoi mnie tylko ze po wlaczeniu zaplonu, na przewodach od swiec zarowych pojawia sie napiecie tylko 2,44v czy aby nie powinno byc 12v? Czy problem bedzie tkwil w module zasilania? Przekaznik do wymiany?

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

 

 

Nie mam polskiej klawiatury :(

 

Proponuję Koledze zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji, tam ładnie jest opisane co trzeba zrobić z tym fantem.Aston76

 

Proponuję zapoznać się z regulaminem forum a dokładniej z punktem 5.6. I wyciągnąć wnioski. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zdiagnozowałem przekaźnik świec żarowych i jest na pewno uszkodzony. Nie podaje napięcia 12v tylko przez 1sekunde po włączeniu zapłonu. Dodatkowo obstawiam jeden wtryskiwacz, bo moim zdaniem pracuje trochę głośniej. Zostawiam auto u fachowca niech się temu lepiej przyjrzy. Dlaczego wtryskiwacz, moim zdaniem przycina się gdy jest zimny i leje paliwo. Stąd chmura dymu na zimnym silniku, z tego co pamiętam w formie ciekłej nie spala się całkowicie. Po ewentualnej wymianie jeśli nadal problem wystąpi zmienię uszczelniacze zaworowe po uprzedniej kontroli ciśnienia na cylindrach. Myślę że u Ciebie może być podobny scenariusz.

Pozdro i powodzenia

 

Dodano: 06 lut 2015 - 19:36

Problem rozwiązany, uszkodzony przekaźnik świec żarowych. Po wymianie autko pali jak nowe. Można zamknąć.

Edytowane przez aston76
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!