Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Filtr FAP


lemanio

Rekomendowane odpowiedzi

Raczej tego nie znajdziesz w dostępnych na stronie danych o aucie.

A najprościej to uklęknij za tylnym zderzakiem i popatrz pod auto, tak byś widział rurę wydechową wzdłuż podwozia i miejsce jak znika w komorze silnika.

Jeśli będzie tylko rura to FAP-a nie posiadasz, a jak na wysokości przednich foteli (drążka zmiany biegów) zobaczysz na rurze wydechowej okrągłą poziomo ułożoną puszkę średnicy 15cm, to właśnie to jest FAP.

Są już takie tematy z tym pytaniem na forum, wielokrotnie już to tak tłumaczyłem i nawet szkice wydechu z katalogu Bosala wklejałem jak to z FAP-em i bez niego wygląda.

Poszukaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba że w nazwie, (jeśli jest FAP, a nazwa nie została zmieniona) bo w otwieranej liście nie ma takich pozycji, jest za to inne wyposażenie podane.

Info z moich własnych obserwacji pochodzących z zalogowanych 2 scenioli II ale obydwa bez FAP-a.

Najpewniejsze to i tak spojrzenie pod auto i nie trzeba do tego być ekspertem. Nawet kanał nie jest potrzebny.

Nazwa mojego sceniola jest taka:

post-2372-0-14633200-1420761228_thumb.png post-2372-0-42444500-1420761589_thumb.png

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba że w nazwie, (jeśli jest FAP, a nazwa nie została zmieniona) bo w otwieranej liście nie ma takich pozycji, jest za to inne wyposażenie podane.

 

W spisie też masz FAPa, tyle, że jak auto sprowadzane, to po niemiecku FAP ma bardzo dłuuugą i skomplikowaną nazwę. Krótko: jest FAP, jest wymieniony, nie ma go na stronie Renault, FAPa brak.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... Mam swojego Conquesta i na stronie renault.pl nic nie jest napisane czy jest FAP, czy go nie ma. Za to zaglądając pod auto widać, że znajduje się tam owy filtr. Muszę gdzieś podjechać i sprawdzić jak to dokładnie wygląda. Bo póki co auto jeździ, normalnie nic się nie dzieje, pomimo że więcej jeżdzę w mieście i to na prawdę krótkie przejazdy. Wiem też jak sprawdzałem pewną meganke, ona w specyfikacji miała po niemiecku napisane, że posiada filtr przeciwpyłkowy (pierwszy raz się spotkałem z tym) co mnie delikatnie zdziwiło, więc i te które posiadają FAP-a mogą też mieć to napisane w specyfikacji.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Poszukałem na znanym serwisie scenica z VIN sprawdziłem pierwszą lepszą wersje z silnikiem 1.9 dCi, auto które posiada filtr, ma wpisane w specyfikację auta.

foto

thumb_hosting_zdjec_1420807864__filtr.png

To teraz zagdka dla mnie... czy ja mam filtr...

Edytowane przez ambarass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na danym przykładzie tak. Ale mój 1.9 dCi 131 KM nigdzie tego nie ma wpisane na stronie, a kładę się pod auto i zamiast zwykłej rury jest puszka. Dziwne, a może faktycznie go nie ma, a tam jest zwykła atrapa? Jest to możliwe?

screen

thumb_hosting_zdjec_1420810395__moj.jpg

Edytowane przez ambarass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

1,9 dCi ze 130 konnym silnikiem były dopiero w wersji poliftowej i one w większości przypadków miały FAP-a.

Kiedyś miałem Scenica II z 2007 roku 1,9 dCi i na drzwiach od kierowcy była czarna naklejka z narysowanym filtrem.

Edytowane przez Rafal-K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagadka rozwiązana. Nie mam FAP-a. Odkryłem za to, że Renault przeznaczało na rynek niemiecki praktycznie wszystkie auta z danym filtrem. Na rynku francuskim było ich dużo mniej. Sprawdzałem na swoim przykładzie mój nie ma, a taki sam conquest tylko że z Austrii już posiada. Więc wychodzi na zależność od rynku na jaki auto miało być przeznaczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!