Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

olej w płynie chłodniczym


szczepan0783

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie.

 

Na wstępie chciałem zaznaczyć że jestem osobą nową na forum, jak równieź jestem laikiem jeżeli chodzi o mechanikę samochodową.

Zwracam się do Was z prośbą o pomoc: od niedawna jestem posiadaczek renault megane II z 2005 roku z silikiem 1,6 16v. Jakiś czas temu mój mechanik zauważył olej w płynie chłodniczym podejrzewając że została uszkodzona uszczelka pod głowicą. Aby nie generować większych kosztów przepłukał mi układ chłodzenia. Niestety ta czynność nie pomogła gdyż w dalszym ciągu zbiera mi się olej w płynie chłodniczym. Z tego co zdąrzyłem przeczytać może to być również obudowa termostatu i z tym też wiąże się moje pytanie - czy w samochodzie który użytkuję również może być taka przyczyna. Jakie mogą być jeszcze przyczyny??

Czy uszkodzenie uszczelki pod głowicą daje jeszcze jakieś inne objawy aniżeli olej w płynie?? Na jakie koszta muszę być przygotowany itd itp

Prosze o pomoc i wyrozumiałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy w samochodzie który użytkuję również może być taka przyczyna.

Tak

Jakie mogą być jeszcze przyczyny??

np, zużyte/stare uszczelnienie (uszczelka)

Czy uszkodzenie uszczelki pod głowicą daje jeszcze jakieś inne objawy aniżeli olej w płynie??

Tak; brak mocy, dymienie z rury wydechowej, znaczny ubytek płynu chłodzącego, "wzrost" poziomu oleju itd.

Na jakie koszta muszę być przygotowany itd itp

W Twoim silniku za części będzie max. 1000 PLN, o robociźnie się nie wypowiadam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Serdecznie.

Dziękuję bardzo za informację. Mam jeszcze pytanie: czyli jeżeli nie mam pozostałych objawów to raczej można wykluczyć uszczelkę pod głowicą?? moc jest, dymienia brak, jedynie muszę sprawdzić poziom oleju i płynu chłodniczego.

Z podobnym pytaniem zwróciłem się do kilku autoryzowanych serwisów Renault, gdzie w większości przypadków otrzymywałem informację, że teoretycznie jest to uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica czy też blok silnika i że większości przypadków nie obejdzie się bez rozbiórki silnika. Jeden z serwisów zaproponował zrobienie testu komputerowego, sprawdzenie "CO" w płynie chłodniczym i ciśnienia w układzie chłodzenia i że dopiero później można myśleć o rozbiórce silnika.

czy te czynności coś powiedzą, czy można jakoś wykluczyć uszczelkę (pęknięcie głowicy itd itp) bez rozbierania silnika??

Za odpowiedź serdeczne dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Rób uszczelkę pod głowicą,bo jak czytam te Twoje opinie od mechaników aby nie generować kosztów wymienimy płyn i zobaczymy to ja rozumiem,że zrobił to za darmo i wlał też swój płyn tak ? A tak poważnie znajdź konkretnego mechanika i niech robi,głowicę oddać do sprawdzenia i planowania złożyć i cieszyć się z jazdy.

Edytowane przez sgrzegorz86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Tak przeglądam całe forum w poszukiwaniu odpowiedzi na mój problem z wyciekiem oleju na rozrząd. Zastanawiam się dlaczego olej dostaje się do układu chłodzenia gdzie po nagrzaniu wytwarza się ciśnienie i płyn powinien dostawać się do oleju a nie olej do płynu. W zbiorniku widać palmy oleju ale płyny trzymają swój poziom. Czy ten termostat trzeba wymieniać czy można uszczelnić? Uszczelkę pod głowicą wykluczam ponieważ nie dymi na biało ani nie czuć spalin w płynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mnie pomogło samo uszczelnienie termostatu. Wcześniej samochód zabierał znaczną ilość oleju a teraz póki co mam spokój. Kosztuje to parę przysłowiowych groszy a napewno nie zaszkodzi a może to też być przyczyna Twoich problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Początkowo jeden mechanik zasilikonował uszczelnienie o czym niestety pierwotnie nie wiedziałem i nie zdało to egzaminu - dalej brało dużo oleju. Drugi mechanik przy wymianie chłodnicy w okresie letnim wymienił mi uszczelkę i od tamtej pory na chwile obecną jest wszystko ok. Grunt to trafić na dobrego mechanika, który zna się na swojej robocie i powie wszystko co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Grzegorzmeg2 napisał:

Zastanawiam się dlaczego olej dostaje się do układu chłodzenia gdzie po nagrzaniu wytwarza się ciśnienie i płyn powinien dostawać się do oleju a nie olej do płynu.

Poczytaj, jakie ciśnienia są w układzie olejowym a jakie chłodzącym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

Poczytaj, jakie ciśnienia są w układzie olejowym a jakie chłodzącym.

Racja ok 1 woda do 3,5 olej. \

23 minuty temu, szczepan0783 napisał:

Początkowo jeden mechanik zasilikonował uszczelnienie o czym niestety pierwotnie nie wiedziałem i nie zdało to egzaminu - dalej brało dużo oleju. Drugi mechanik przy wymianie chłodnicy w okresie letnim wymienił mi uszczelkę i od tamtej pory na chwile obecną jest wszystko ok. Grunt to trafić na dobrego mechanika, który zna się na swojej robocie i powie wszystko co i jak

Znalazłem uszczelkę za ok 45 zł gumowa do plastikowego termostatu. Dzięki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem.

Po zdjęciu obudowy termostatu uszczelka była jak z kamienia. Dodatkowo pojawiły się wżery w plastiku aż do samej uszczelki, dość duże bo na jednej ze ścianek brakowało około 1-1,5cm plastiku. Wszystko zdarzyło się zeszłej zimy, myśląc że to od temperatury wymieniłem tylko uszczelkę. Niestety w lato spotkała mnie niemiła niespodzianka po mocnym rozgrzaniu układu chłodzenia... Okazało się że w miejscu gdzie brakowało plastiku uszczelka się "podwinęła" i przy większym obciążeniu układu, lało się niemal strumieniem. Polecam obejrzeć obudowę czy nie ma wżerów.
P.S. po wymianie obudowy bezwzględnie trzeba wymienić olej! Gdy auto jest zgaszone a płyn ciągle rozgrzany, powoli zaczyna przesączać się do oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!