Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wymieniłem czujnik temperatury w chłodnicy, termostat, uszczelkę pod głowicą a płyn jak mi gotowało tak gotuje nadal. Dopiero po mocnym zagotowaniu wody wentylator się załącza. Nie wiem czy układ jest zapowietrzony czy nie, bo w sumie to nawet nie ma tam odpowietrznika, jedynie na wężyku który idzie do reduktora. Samochód ma silnik 1,6 8v z instalacją gazową, zakręciłem również gaz a żeby sprawdzić czy czasem nie przedostaje się do układu chłodzenia. I jednak nic to nie dało. Przepływ jest, bo górnym wężykiem od zbiorniczka wyrównawczego przelatuje woda po dodaniu gazu. Gdy mi zagotuje wodę, wypływa ona przez zbiorniczek, a wąż idący od termostatu szaleje (po dotknięciu czuć jak się skurczą i rozszerza), a przez przepływ idą same bąbelki z gorącą wodą. Czytałem już chyba wszystkie tematy i nic nie wywnioskowałem. Dodam też, że wskaźnik temperatury dziwnie pokazuje, raz jest na 4 kresce, za chwile spada poniżej trzeciej i tak w kółko. Proszę o jakieś rady bo mam dość już tego samochodu.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po sprawdzeniu w gorącej wodzie przy temp 90 stopni otwiera się a po wyciągnięciu z wody zaraz zamyka. Próbowałem też z dziurawym termostatem i też nic... dalej gotuje

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy planowaniu była sprawdzana i nie jest pęknięta. Przy dodaniu gazu trochę twardnieją pod ręką. Może blok jest gdzieś walnięty? Jak to sprawdzić? Ciśnienie w cylindrach?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pompa wody na pewno jest sprawna? Może najlepsze dni ma już za sobą i ciśnienie w układzie słabiutkie? Też tak może być. Do tego dziwne, że nie masz w ogóle odpowietrzników w układzie. Na wężu idącym od termostatu do nagrzewnicy na pewno nie ma, bo być powinien chyba. Wiem, że niektóre chłodnice faktycznie nie mają. Ja mam wężyk idący do termostatu bez odpowietrznika bo kiedyś musiałem go wymienić i wziąłem na szrocie byle jaki to odpowietrzam układ przez lekkie wysuwanie wężyka z wodą, niebezpieczne, ale da się tak odpowietrzyć.

Jak nie masz oleju w układzie, czyli uszczelka faktycznie sprawna, to ja stawiam na zapowietrzenie jednak albo słabą wydajność pompy wody. Może zbliża Ci się termin wymiany rozrządu to i tak warto to razem zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie czytałem gdzieś na forum, że powinien być odpowietrznik przy wężyku do nagrzewnicy, a u mnie nie ma. Tutaj widocznie coś było kombinowane przy zakładaniu instalacji. Co do pompy to nie mam pojęcia jak ją sprawdzić, wydawało mi się, że jeśli przepływ jest to i pompa powinna być dobra ale być może się mylę. Ile powinno znajdować się płynu w układzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy układ jest zapowietrzony czy nie, bo w sumie to nawet nie ma tam odpowietrznika, jedynie na wężyku który idzie do reduktora.

Też nie wiem czy masz układ zapowietrzony, czy nie. Nie znam tego silnika, ale jeżeli masz układ chłodzenia podobny jak w moim silniku, to jeżeli termostat się otworzy (wąż do chłodncy i chłodnica gorąca), to układ powinien sam się odpowietrzyć. Odpwowietrznik (u mnie śrubka M6 pod klucz 10) jest mniej więcej w 2/3 wysokości elementu przykręconego do bloku (głowicy) silnika, do którego mocowany jest termostat. Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim jak odpowietrznik na wężyku do reduktora.

To jedno, a drugie to badzo dużo napisałeś, ale bardzo chaotycznie i trudno z tego wyciągnąć jakieś sensowne wnioski.

Wymieniłeś dużo i przypuszczam, że niepotrzebnie. Nie wiem jaka jest normalna temperatura pracy silnika, jeżeli w okolicach 90*C, to nie powinno dojść do zagotowania i wyrzycenia płynu, nawet przy otwartym korku na zbiorniku wyrównawczym. Nie piszesz gdy zagotuje się płyn i zaczyna go wyrzucać jakie są węże do chłodnicy - twarde, miękkie, gorące, chłodne. Jeżeli miękke - to korek na zbiorniku jest albo nie dokręcony, albo nesprawny.

Samochod ma silnik 1,6 8v z instalacją gazową, zakręciłem również gaz a żeby sprawdzić czy czasem nie przedostaje się do układu chłodzenia.

Jak to sprawdzałeś? Po zakręceniu gazu na butli, trzeba gaz spuścić z instlacji lub go wyjeździć (do zgaśniecia silnika lub przełączenia się na benzynę - nie wiem jaką masz instalację gazową), odpowietrzyć układ, pojeździć parę dni tylko na benzynie i zobaczyć czy będą takie same kłopoty.

Jak się zachowuje układ chłodzenia po odpaleniu zimnego silnika, w czasie jego nagrzewania, przy odkręconym korku na zbiorniczku wyrównawczym - poziom płynu w zbiorniczku szybko rośnie, czy podnosi się minimalnie. Jeżeli się szybko podnosi po odpaleniu silnika (na benzynie), to przemawiałoby wg mnie o przedmuchu do układu ze strony silnika. Jak się w tym czasie zachowuje wskaźnik temperatury?

Takie same objawy będą (szybkie podnoszenie się poziomu płynu, przy zamkniętym termostacie,) po przełaczeniu się na gaz, gdy jest nieszczelny reduktor.

Dodam też że wskaźnik temperatury dziwnie pokazuje, raz jest na 4 kresce, za chwile spada ponizej trzeciej i tak w kółko.

Fakt, zachowuje się dziwnie, ale przypuszczam, że nie dochodzi do przegrzania, a to

Gdy mi zagotuje wodę wypływa ona przez zbiorniczek, a wąż idący od termostatu szaleje {po dotknieciu czuć jak się skurcza i rozszerza} a przez przepływ idą same bombelki z gorącą wodą.

wskazuje, że termostat się otworzył i układ się odpowietrza i teraz jest pytanie, czy to jest para czy przedmuchy do układu. Gdyby to była para, to wskaźnik temperatury (przy sprawnym korku na zbiorniku) powinien jechać do góry, a węże do chłodnicy powinny być twarde.

Pytanie, czy do zagotowania płynu dochodzi gdy silnik pracuje (rozgrzewa się) na wolnych obrotach?

 

Dodano: 16 sty 2015 - 19:47

Ile powinno znajdować się płynu w układzie?

Z moich doświadczeń wynika, że najlepiej jest jak poziom w zbiorniku na zimnym silniku jest w połowie między Max i Min.

Właśnie czytałem gdzieś na forum że powinien być odpowietrznik przy wężyku do nagrzewnicy a u mnie nie ma,

U mnie też go nie ma, jak również na ma go na chłodnicy - jest tylko jeden, przed termostatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

układ powinien sam się odpowietrzyć

Tu się właśnie nie mogę zgodzić, albo ja nie mam tyle szczęścia. Wiele razy bawiłem się z układem chłodzenia i niestety układ nigdy mi się sam nie odpowietrzył. Zawsze wcześniej czy później musiałem to robić samodzielnie. Widać było po ogrzewaniu, na luzie powietrze leciało letnie, a przy dodaniu gazu powoli stawało się cieplejsze. Zawsze po odpowietrzeniu ogrzewanie działa prawidłowo. Teoretycznie masz rację, odpowietrzyć się powinno samo przez zbiorniczek wyrównawczy, ale jakoś nie chce się to zrobić samo niestety, a przynajmniej nie u mnie.

Generalnie 4 kreska to jak rozumiem ta pierwsza ponad poziomym położeniem wskazówki, a to faktycznie nie oznacza przegrzania, na tej kresce powinien załączyć się pierwszy bieg wentylatora.

Do 1.6 wchodzi 6l z hakiem płynu z czego ok. 2l zawsze zostaje w układzie więc w efekcie powinno wchodzić koło 4l.

Podstawowe pytanie, czy ogrzewanie dobrze Ci działa? Nie masz efektu słabnięcia ogrzewania przy obrotach jałowych i zwiększania się grzania wraz ze wzrostem obrotów silnika?

jest tylko jeden, przed termostatem

O tym właśnie mówiłem gimak, on jest przed termostatem bo nagrzewnica podłączona jest do małego obiegu.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Gimak gdy zagotuje wodę wąż znajdujący się za termostatem jest gorący i słychać w nim szalejącą gotującą się wodę i ten wąż aż skacze od tego. Drugi dolny wąż jest miękki i niestety nie czuć w nim w ogóle wody po naciśnięciu. Po prostu tak jakby wywalało całą zawartość z niego i był pusty. Co do kolejnego pytania odnośnie gazu to tak, wyjeździłem cały gaz a po przejechaniu paru km i tak zagotowało wodę. Po odpalaniu na zimnym silniku płyn podnosi się ok 5cm w górę, a temperatura stale rośnie, dopiero po otwarciu termostatu płyn opada a wskaźnik temperatury też. Gdy jednak chodzi dalej na wolnych obrotach płyn zaczyna podnosić się coraz wyżej i wyżej. Później opada i z powrotem, aż do zagotowania i wyrzucania płynu przez zbiorniczek. Korek był wymieniany też na inny lecz nie wiem czy Pani ze sklepu dała dobry, bo każdy ma tam jakieś inne parametry z tego co sprawdzała w katalogu.

 

P.S Robiłem twój test z butelką, jeszcze przed wymianą uszczelki. To znaczy starałem się jeździć z wężykiem i osobnym zbiorniczkiem tak jak opisywałeś lecz po jakimś czasie przedmuch był na tyle duży, że całość poszła do oleju i już było pozamiatane.

 

Dodano: 16 sty 2015 - 20:07

Podstawowe pytanie, czy ogrzewanie dobrze Ci działa? Nie masz efektu słabnięcia ogrzewania przy obrotach jałowych i zwiększania się grzania wraz ze wzrostem obrotów silnika?

Ogrzewanie działa chyba dobrze nie patrzylem dokładnie czy grzanie się zwiększa czy zmniejsza. Musiał bym jutro zobaczyć ale wydaje mi się że jest w porządku.

 

Dodano: 16 sty 2015 - 20:09

O tym właśnie mówiłem gimak, on jest przed termostatem bo nagrzewnica podłączona jest do małego obiegu.

A mógł bym poprosić o jakieś zdjęcie poglądowe jeśli jest taka opcja odnośnie gdzie znajduje się u Was ten odpowietrznik. Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi dolny wąż jest miękki i niestety nie czuć w nim wogólę wody po naciśnieciu.

Czyli dolny wąż jest stale zimny?

 

Dodano: 16 sty 2015 - 20:18

thumb_hosting_zdjec_1421435827__1.jpg

 

Chodziło mi o ten w czerwonym kółeczku, to jakaś fotka kogoś tutaj z forum :) Ja go miałem, ale kiedyś mi go wysadziło i teraz mam rurkę bez niego. Z tego powodu odpowietrzam poprzez wysuwanie tej rurki przy termostacie, bardzo delikatne. U mnie sama obudowa termostatu wygląda lekko inaczej, ale wężyk i odpowietrznik są w tym samym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Wiele razy bawiłem się z układem chłodzenia i niestety układ nigdy mi się sam nie odpowietrzył. Zawsze wcześniej czy później musiałem to robić samodzielnie.

Jeżeli termostat jest zamknięty, to układ sam się nie odpowietrzy i pęcherz powietrza, który pompa wodna, po uruchomieniu silnika przegoni do przestrzeni przed termostatem i nie dopuszcza do kontaktu termostatu z gorącym płynem, opóźniając dotarcie temperatury do niego, a tym otwarcie termostatu, a w tym czasie temperatura w bloku silnika jedzie do góry. Dlatego jak coś robiłem z układem chłodzenia, co było związane z obniżeniem poziomu to płynu odpowietrzałem układ, żeby niepotrzebnie nie dopuszczać do przegrzania silnika. Ale tylko wtedy, później już nie było takiej potrzeby.

Ostatnio parę dni temu wymieniałem opaski na wężach do reduktora ze zwykłych na sprężyste, więc musiałem zdjąć węże wodne z reduktora i później odpowietrzyć układ. I zrobiłem to trochę nietypowo bo na zimnym silniku - chciałem sprawdzić czy się da. A mianowicie, po uzupełnieniu płynu sprawdziłem czy pod odpowietrznikiem jest płyn, uruchomiłem silnik, zwiększyłem na chwilę obroty do ok. 2000 i wypuściłem powietrze, które pompa przegoniła w rejon termostatu, ponownie zwiększyłem obroty i sprawdziłem czy jest jeszcze powietrze, było, ale minimalna ilość. Po trzeciej takiej próbie powietrza już nie było. Silnik rozgrzałem do normalnej temperatury i nastąpiło normalne otwarcie termostatu i praca układu, a więc się da.

Jak już termostat się otworzy, to jest otwarta droga do samoczynnego odpowietrzania się układu w przypadku, jeżeli z jakiegoś powodu dochodzi do stałego napowietrzania układu (przedmuch pod uszczelką, nieszczelny reduktor). Problem jest, aby do tego otwarcia termostatu doszło w odpowiednim momencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dolny wąż jest stale zimny?

 

Nie jest zimny. Jest ciepły i czuć w nim wodę do póki nie zagotuje. Jak zagotuje to tak jakby wypchało tą wodę z tego weża do bloku i jest pusty. Odnośnie zdjęcia ktore dodałeś to właśnie z tego miejsca puszczony mam wężyk do reduktora lecz odpowietrznik nie jest tak jak tutaj, na samej górze tylko w połowie wężyka więc poniżej termostatu. Jakieś chore rozwiązanie....

 

Dodano: 16 sty 2015 - 20:50

Jak już termostat się otworzy, to jest otwarta droga do samoczynnego odpowietrzania się układu w przypadku, jeżeli z jakiegoś powodu dochodzi do stałego napowietrzania układu (przedmuch pod uszczelką, nieszczelny reduktor). Problem jest, aby do tego otwarcia termostatu doszło w odpowiednim momencie.

Czyli mam rozumieć że powienienm wymontować termostat i sprawdzić czy bez niego też zagotuje wodę??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odpalaniu na zimnym silniku płyn podnosi się ok 5cm w górę, a temperatura stale rośnie, dopiero po otwarciu termostatu płyn opada a wskaźnik temperatury też. Gdy jednak chodzi dalej na wolnych obrotach płyn zaczyna podnosić się coraz wyżej i wyżej. Później opada i z powrotem, aż do zagotowania i wyrzucania płynu przez zbiorniczek. Korek był wymieniany też na inny lecz nie wiem czy Pani ze sklepu dała dobry, bo każdy ma tam jakieś inne parametry z tego co sprawdzała w katalogu.

Te objawy wg mnie nie wskazują na przedmuchy, a raczej na brak odpowiednio intensywnego przepływu płynu w układzie (dużym obiegu)i przez to do słabej wymiany ciepła i z tego powodu dochodzi do zagotowania płynu, a do zauważalnego podniesienia się temperatury nie dochodzi prawdopodobnie z powodu nieszczalności samego połączenia korka ze zbiornikiem lub niesprawności zaworku ciśnieniowego w samym korku (układ pracuje jako otwarty-bezciśnieniowy) - objawem są stosunkowo miękkie węże, przy szczelnym (zamknietym) układzie przy dochodzeniu do wrzenia płynu węże powinny być twarde, bo ciśnienie wzrasta, a ze wzrostem ciśniena wzrasta temperatura wrzenia i to powinno być ozwierciedlone na wskaźniku temperatury, a nie jest.

Więc tu oprócz tego że układ jest otwarty to trzeba sprawdzić gdzie, jest do sprawdzenia pompa wodna, a przy jej sprawności sprawdzenie czy nie ma jakichś zatorów na drodze dużego obiegu tłumiących właściwą wydajność przepływu przez chłodnicę.

 

Dodano: 16 sty 2015 - 21:27

Możliwe, że termostat coś blokuje i nie może się całkowicie otworzyć.

 

Dodano: 16 sty 2015 - 21:31

I jeszcze pytanie, którędy wydostaje się płyn ze zbiornika - spod korka (połączeni korka ze zbiornikiem, czy spod tej czapeczki na korku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki Wam za zainteresowanie i poświecenie czasu. Juro sprawdzę jak to wszystko będzie wyglądać właśnie bez termostatu. O efektach poinformuję. A co do sprawdzenia Pompy i drożności układu to szczerze nie mam pojęcia jak to zrobić.

 

Dodano: 16 sty 2015 - 21:33

I jeszcze pytanie, którędy wydostaje się płyn ze zbiornika - spod korka (połączeni korka ze zbiornikiem, czy spod tej czapeczki na korku?

Spod korka, czyli na połączeniu korka ze zbiornikiem, tymi kanałkami czterema czy ile ich tam jest. A nie wiem o jakiej czapeczce mówisz. Mam taki korek

 

thumb_hosting_zdjec_1421504551__12.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!